• I did it again?!: Hitta naveln & ha det bra...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Thursday, May 10, 2007

    Hitta naveln & ha det bra...

    Japps, så hann man med en sväng indigosamtal på ena höften. Lite mer givande info av den barnmorskan och lite tips som kändes mer matnyttiga istället för min vanliga bm´s svammlande i lala-land!

    Vad ska man säga, ut kommer den hur som haver hehe...men vi gick igenom lite demands & önskemål och mnja...mer än så hinner jag inte nu, men det känns okej! Och det är ju nice att det kommer att finnas dokumenterat då jag ringer in, så man slipper sitta och rabbla upp hur man vill & inte...för det där förlossningsbrevet lär nog inte bli skrivet & nu känns det ju onödigt när de redan har all info!

    Och indigo-bm hade jobbat sen 68 & aldrig hört talas om att man kan bli totalförlamad efter en ryggmärgsbedövning, hon sa...PRECIIIIIS som jag anat att det var väldigt ovanligt (inte som de försökt påhyvla från sjukan efteråt att: jooo det händer ofta, väldans vanligt serrö)Vanligast brukar vara huvudvärk tydligen!?!

    Har lite nya listor *S*...sånt som man inte tänkt på innan (am I a controlfreak?! hm...lite)

    Kom på att fixa in en svag liten nattlampa i sovrummet & hallen, så när bebben vaknar så behöver man inte dra på gestapo-belysning mitt i natten om man behöver byta blöja eller fibbla med något! Kan va skönt att slippa bli halvblind & totalvaken!

    Nu har man tvättat berg med filtar & barnkläder, fortvarande inte bäddat sängen, eller tagit av plasten av madrassen & spjälskyddet...kan va dax nu, så man vädrar av den där nya odören hehe! Next på heta listan ligger utlåning av extranyckel, lappar med telefonnummer på kylen...både till BB & diverse "barnvakter". Lite färdig mat infryst så sonen kan greppa något innan någon dyker upp OM det skulle ske under skoltid!

    Ska göra en ny koll i bb-väskan om det nu skulle vara något jag glömt att packa ner, hörde att man iaf bara behöver stanna 6 timmar om det ser bra ut, innan man får paddla sig hem (och även fått det inskrivet att ME WANNA GO HOME ASAP)!

    Goddamn...man e klappad & klar åt alla håll. Blöjor är inhandlade så man slipper tänka på sånt, alla oljor & sånt finns på plats, det enda är att tvinga papsen borra upp en liten hylla ovanför skötbordet så man kan peta dit lite blöjor & ombyteskläder och...dilemmat VART ska sängen stå och VART ska jag peta ner bebiskläderna?

    Så...jahapps...snart kan man ju bara softa & försöka peta sig i den icke längre existerande naveln hehe, allt är ju i princip fix å färdigt! Ååååh vad skönt det ska bli att kunna nå sina fötter igen, kunna sova på mage (även om tittsen kommer höja en, men man KAN åtminstånde sova på mage!!!) och slippa halsbrännan...dragonlady är trött på hicka flames!

    Har fått flera komplimanger för min trinda lilla mage den här veckan, så man är ju lite så där...mmmm verry proud även om pingvingången vissa dagar är värre än John Wayne i sjöslag. Märks att liten lägger sig på någon nerv ibland, då kan man knappt gå och vissa dagar skuttar man fram som...som...ja, något graciöst framtungt (vad det nu skulle vara *S*).

    Mina ben är så svullna ibland att det är läskigt bara att titta på dem, man kan inte se fotknölarna & tårna ser ut som blaffor...vaderna är preciiis som en fotbollsspelares hahaha...BIG! Kan ju inbilla mig att de är muskulösa då *mohaha*! Hmm...har jag något mer att rapportera månne? Nä, livet går i slowmotion typ & ännu har jag inte kännt det här berömda ho-ho kom ut då, man bara väntar kolugnt...den kommer när den kommer och de där jobbiga samandragningarna känns mer som samandrabbningar *S* våldsamt, mer smärtsamt och varje gång så blir man lite så där... jaha...ska det bli mer nu, kanske dax eller...nähe inte det!

    Och inga lugnare stunder, bönan sparkar ut revbenen...gör sitt bästa för att pressa upp häcken i lungorna och vara allmänt otrevlig! Igår skulle sonen & jag passa på att ha en mysstund i sängen och jag skulle läsa lite! Funkade NOT, la mig tillrätta med mina 47kuddar och skulle börja läsa då man...drabbas av våldsamt illamående eftersom liten tryckte till, höll på spy nästan! Sen ila det i de nedre regionerna & gjorde ont...så det var bara att kravla sig upp som en vild ko i panik, vältra sig ned på golvet och...försökte bestiga sängen IGEN. Tog typ en halvtimma innan man kunde hitta en pose som funka så man BÅDE kunde läsa bok och klia sonen!

    Mnja...då kände man lite så där...NU FÅR DET BANNE MIG VARA NOG, FLYTTA PÅ DIG ELLER KOM UT! Just det...mamsen fick för FÖRSTA gången på dessa 9 månader känna en spark! Liten är smart...börjar fjäska i sista stund & vänslas med mormor *S*! Lömsk liten råtta! Kusinen (5år)undrade lätt förtvivlat om sonen inte skulle tycka om han mer nu när han skulle få en bebis?! Snacka om att barn tänker, de har alltid en förmåga att dra sina egna analyser & funderingar i ung ålder som får en att gapa som en fisk på torra land!

    Kusinen titta lite skeptiskt på magen, när vi intygade att näe...alla kommer ju gilla dig lika mycket FAST det kommer en ny bebis! Han var inte riktigt övertygad, men glömde allt då han fick leka med hamstern & skåda både moster & morbror panikpipa då vi inbillade oss att hamstern skulle bita oss (det va svettig match att fånga råttan, den va inte så pigg på bli gosad med...PMS troligen hahaha)

    Labels: , , , , ,

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s