• I did it again?!: Alla dessa säljare...djävulens hantlangare

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Friday, April 27, 2007

    Alla dessa säljare...djävulens hantlangare

    *FNYS* Var igår på babymecka & sökte upp en madrass till spjälsängen, halleljuja... vilka priser.
    För det första så existerar det olika mått till själsängar, de nyare modellerna är tydligen både bredare & längre?! Har kidsen blivit större eller vad? Min modell äldre är 55x115 och nya är 60x120...TUR att jag måttade eländet innan jag gled vidare ut i shoppingdjungeln.

    Och på ikea ligger en madrass på typ 150 spänn, på babybutikerna...börjar de på 300?! Och vill man inbilla sig att man kör de lux så slår man till med en hästens för tusenlappen. Bara det att jag hörde att hästens är riktiga kvalsterbon med sina ponyhår...så där lagom allergiframkallande, av en säljare som jobbade med sånt. Han skrattade & skaka på huvudet åt alla som pyntar så mycket för att dela säng sen med krypen!

    Sen ska vi inte tala om en liten butikschef som försökte få mig att tro det INTE finns extra delar till babyskyddet & är det över 5 år gammalt så ska man icke använda stolarna för de blir sköra i plasten?!
    Tss...det vet jag att det finns, så vi drog vidare till nästa babymecka...samtidigt som jag började fundera på...hur gammalt var skyddet egentligen, förbannat...nu behövde jag kolla det oxå! Vad man ska tänka på!

    Hittade ett sk. snugglers nest, det där lilla inlägget man har i babyskyddet så bebben ligger lite mer mysigt & får en "kudde" runt huvudet! DOM SÅLDE VISST SÅDANDA GREJER...kikade även på ett solskydd som man kan smacka på. Finns på mammarazzi.se som passar alla stolar, så nästa vecka ska jag allt åka till butiken för att kika närmare på den.

    Jag blir irriterad på säljare som försöker få en att köpa en ny babystol, istället när man bara vill ha delarna. Men det klart, det är skillnad på 150 spänn & en ny bilbarnstol på någon tusenlapp & mer därtill. Väl hemma vändes lilla stolen och det kollades på tillverkningsår... HA, det finns tid kvar innan den så kallat blir skör i plasten! Och när jag kikade på stolen, på plasten...mnja det krävs nog mer än 5 år innan den ska bli SÅ skör och med tanke på att den inte ligger i gassande solsken, jag inte bor i världens soligaste land så...tss!

    Ska kolla senare på vad som sägs om livslängden på ett babyskydd, men en okrockad historia i eminent skick...näpp, känner mig inte manad att investera i en ny! Och skulle jag det...(tips:)så på mammarazzi så såg jag VÄRSTA klippet, en disneybabystol för halva priset...typ 600 spänn för hela härligheten?! Inte illa!

    Och morfar slog till & köpte spjälskyddet (troligen blev han drogad av att sniffa på bebissaker och kunde inte hejda shoppingådran *S*, för plötsligt stod han där bakom en med spjälskyddet i högsta hugg?! han som HATAR att handla, släpas med som ett kolli från butik till butik?! Han rymmer helst ut till bilen & muttrar...ja se gubbar!)

    Labels: , , ,

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s