• I did it again?!: Rapport från divanen...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Thursday, May 03, 2007

    Rapport från divanen...

    Uppenbarligen så växer liten utan några problem, när bm mätte magen hoppa hon högt "OJ DÅ, här var det inga problem med tillväxten, ett rejält kliv".

    Jo tack, jag har märkt det...det är inte en liten historia jag bär på, antingen beror det på att jag numer bor jag i kylskåpet eller på att papsen är nära 2 meter. Liten har en förmåga att mangla magsäcken, så man har halsbränna så det visslar om det och den ligger och sprattlar så man hulkar likt en ugglemor.

    Kan vakna mitt i natten, flera gånger för man antingen har halsbrännan från helvetet eller att innehållet är på väg upp. Nästan så man funderar på halvsitt-sova i solstolen istället. Det är ju knappast roande att vakna en gång i timmen & man blir ju inte precis UTVILAD!

    Och sonen blev impad, jag har samma barnmorska som en kändis...han såg henne när vi väntade & började rycka mig i armen...kolla kolla det är ju HON! Själv är man inte så där kändiskåt, så man bara eh jaha...and? AMEN KOLLA DET ÄR JU HOOOOON!!! Happs...vad ska man säga då. Coolt grabben, mamsen har samma bm som en kändis ...mamsen känner sig...öööh...jättespeciell nu?! Du, det brinner i halsen på mig & det enda jag vill är att komma till apoteket!

    Jag lyckades ju missa att ta ut nya pillren innan valborg och har tillbringat tiden som en hickande drake som sprutat eldpuffar (ja..i min fantasi så har jag det...jag har bränt upp matstrupen så det så)! Kom på att på lilla mataffären så finns det samarin, men SOM om de hjälpte?! Kanske för nån minut eller så...sen var jag the magic dragon igen?!

    Men det var ju lite kul, fick förfrågningar om både sälja några tavlor och att bli ansvarig för någon liten trycksak...tänkte det blir ju prefa när man ändå snart blir mamma ledig, så när latten sprutar ur öronen på en och man är lätt uttråkad så kan man ju ha lite roliga stunder, lite vuxentid OCH så får man betalt?! Kan det bli bättre?! Har ju redan dreglat på några finfina högklackade skor hahaha...så japps, det ska bli min belöning.

    Labels: , , ,

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s