• I did it again?!: Sova säng?

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Monday, May 07, 2007

    Sova säng?

    Lite lustigt med sömnen...den senaste tiden har man vaknat av att en humla flög förbi GRANNENS fönster, typ.
    Och vart oförskämt pigg vid 7 snåret, sen kom det för någon vecka sen en "normal" period då man sov så hårt att grannen kunde spränga hål i vardagsrummet utan att man ens skulle märka av det.

    Och idag...wee...man vaknade kl.6 och klippte med fransarna, klia sig i håret (som för övrigt ser ut som kvasthilda de lux). Men man är utvilad, trots allt! Ringde en vännina igår och bara ooooh jaha har du allt klart redan? VADDÅ REDAN?! My lord, det är ju allt från idag till en vecka framåt innan storken trillar på snoken utanför dörren.

    Nu har man ju kvar de här smartingsakerna typ, klippa håret kanske färga fransar & bryn så man inte ser ut som frankensteins nyvakna brud på lilla hospitalet. Lätt solbränd är man ju redan, så man slipper iaf höra komentarer om vart i lakanet de kan hitta en, brevid vilken vägg sa du att du stod?! *S*...mnja...nästan iaf! Ska snart utföra den väldigt avancerade proceduren att raka benen utan att förlora blod, försöka se mina fötter...man måste ju vara ormmänniska för att lyckas med det typ!

    Förresten, glömt att säga...den där fit mama-yoga-dansa med bulan dvdn va inte så tokig, när man väl börjat stretcha ut vader & lårmuskler så har man mindre kramper, även om benen mest liknar formlösa elefant-spiror efter promenader eller fram på kvällen nu mer! Schlanka vader e ett minne blott hehe!

    Nu piper sonen, han har börjat få nog på att vänta ut syskonet...varje kväll så får man höra tunga suckar, när kommer den...amen...NÄR?! Har redan checkat läget hur länge man måste stanna på BB innan man har tillåtelse att padla hem...cirkus 12 tim?! Ja, tills dess så har man väl återfått skalleponken & kan svinga sig hem?!

    Fick utskällning av mamsen att jag inte kör 24-timmars rapporter till hennes högkvarter & varför jag är lite oanträffbar (hört talas om att INTE ha telefon klistrad vid örat eller?!)?! Hmm...jaha...vad vill du jag ska säga? Örnen har inte landat? Kalkonen är fylld? Vad vad??? Eller ska man börja analysera lilltån i hopp om att ha något nytt att tillföra rapporten?! *suckar*...sa att jag ringer antingen mitt i natten & flåsar i luren, då är det ingen snuskgubbe utan JAG...så vet hon, eller skickar ett mms med bild & detaljer samt S.O.S HÄMTA MIG NU S.O.S!!!

    Varje gång brorsan ringer eller man ringer han så är den stående frågan: FÖDER DU NU, E DET PÅ G NU??! Man bara jaa då...papegojor & kotletter kanske, men inget annat! Själv e man kolugn och bara...vafan hetsar de upp sig över?! Låt mig vara innan blöjbytet är ett faktum *S*!

    Labels: , , ,

    4 Comments:

    Blogger Unknown said...

    Sista månaden upplevde man att varje gång man svarade i telefon så sa folk inte hej eller hur mår du utan första meningen var ALLTID :har bebis kommit än??

    Suck..fast jag har å andra sidan gjort samma sak själv :)

    2:53 AM  
    Blogger RedAngel said...

    Jupp, det är typ så...man bara OCH JAG MÅR BRA...mmm...najsnajs!

    *S* Nä, jag försöker att tänka på att INTE fråga sånt...mer lyssna om man hör ett pip i bakgrunden hehe! Eller så får man ju sms/mail med Nu har liten kommit!

    7:02 AM  
    Blogger Unknown said...

    Nu åker jag bort en vecka...

    Får se om det hinner komma en liten krabat under tiden...

    PÖSS!!!!

    3:08 AM  
    Blogger RedAngel said...

    Trevlig resa :D och jupps, vi får väl se när bönan beslutar sig för att dyka upp! (ååååh jag vill OXÅ resa...helst nu på en gång *L*)

    8:00 AM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s