• I did it again?!: Ibland så finns det en gud, eller något!

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Friday, May 04, 2007

    Ibland så finns det en gud, eller något!

    WEE...kanske ska köra en nakendans av glädje nu?! Eftersom jag legat som en pitbull runt halsen på både b.m & bb så plötsligt...vad händer om inte...jo jag har fått mitt kära indigo!

    Steppade in hos BM idag för att ha lite snack om det här med förlossningen & smärtlindrings alternativ, så flinar hon likt solen och säger: Nu kommer du allt bli glad! Lyckats fixa indigo åt dig!

    Man bara...åååååh är det sant?! Här har man muttrat & mummlat förbannelser och så har man plötsligt blivit hörd, någon annan har hoppat av och vips så fick jag en plats?! Är detta möjligt?!

    Det kanske inte blir ett nytt trauma den här gången?! Coolt! Och eftersom de flesta jag känner har haft crapy förlossningar så känns det skönt att man nu kanske...bara KANSKE får lite bättre utgångsläge. Jag vill bara kunna känna mig lugn, inte få höra de berömda "nu ere försent vettu" utan ha någon koll på läget!

    Förra förlossningen så "var det försent" att testa akupunktur, för det skulle man sagt till om låååångt innan?! Så gissa om jag terrat bb den här omgången för att höra om man måste förboka några sk. smärtlindrade äventyr! Det kanske var skillnad då mot nu, vad vet jag...för nu behöver man INTE hojta i förväg?! Tror vi på det? Näpp! Bättre det säkra före det osäkra!

    Testade min lilla BM idag & frågade om det här med andningens vara & icke vara...det skulle funka rätt naturligt om man tänker tvärt om, inga övningar fanns direkt?! Hmm...vill inte riktigt påstå att det alls gjorde det sist & för att spela smartass så läste jag ett perfa tips om HUR man kan öva upp det här med andningen:
    Nyp dig själv & du kommer normalt reagera med att sluta andas & spänna dig! Så... övningen består i att nypa sig själv MEN att se till att man ANDAS & försöka slappna av! Iofs lär man väl få schnygga blåmärken kanske hahaha...men det är det värt för att "programera" om skalleponken så man andas tvärtom!

    Jag kanske är en informationstorsk, men hellre för mkt info från alla håll & kanter, för man kan alltid lära sig något på vägen. Det känns iaf skönt att få dessa indigo samtal, sen om det ger mer kött på benen är väl en annan femma...men åtminstånde så kan man ju fråga 118 galna frågor och förhoppningsvis hitta det alternativ som passar mig bäst.

    Uäk...min förra förlossning har verkligen påverkat mig & jag skulle ALDRIG mer föda fler barn, men jaha ja...så gick det som det gick & nu sitter man här och bara...å nej, nu är vi ju där igen fanfanfan. Så man måste ju göra det bästa av situationen... som att...nypa sig själv *S*! Förhoppningsvis så är väl myten sann, den där om att bara du klämt en melon så kommer nästa melon inte alls vara lika jobbig?!

    För alla andra med lätt skräck så kan jag rekomendera att läsa så mkt som möjligt, var ganska bra info på liberos hemsida! Lite sjukt egentligen, ett blöjföretag har mer ingående info än på mödravårds hemsidan?!

    Blev lite så där snopen idag...barnmorskan bara jaha ja, då har vi en tid samma vecka som du föder?! Eh va?! Ska vi inte hinna med 2 omgångar?! Nämen...har det verkligen gått SÅ snabbt??? Tyckte min förra graviditet kändes som evighetslång, kändes mer som man var gravid i två år *fliiin*...helt sjukt, den här känns som om det var någon vecka sedan & nu plötsligt så...jaha ja det närmar sig i en rasande fart!

    Tydligen så har jag missat den stora bomen...det var tydligen jättemånga som födde i mars/april så det var svårt att få plats på bb *pust* bara det som saknas, att man skulle behöva dundra runt till andra sidan stan eller något, fast det är väl tur man inte bor i norrland...för då har man rediga åkturer innan man är framme!

    Labels: , , , ,

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s