• I did it again?!: Hälsosam & allmänt strange...mohaha

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Monday, April 23, 2007

    Hälsosam & allmänt strange...mohaha

    Det är ju lite roligt hur man "förändras" i sinnet när man blir gravid, på något sätt blir man mycket sundare...man tänker mer på vad det är man sätter i sig, man blir mer petig typ.

    Nu håller jag nästan på DÖ när sonen vill ha hamburgare...det luktar så äckligt, vare sig man steker det hemma eller om man besöker typ mc donalds. Och i normala fall så kan man med lätthet kliva in på hamburgerhak eller steka...nu...nu står man helst & gör sina egna hamburgare from scratch?! Varför är det så?

    Massor av sån där "slarvmat" kan man inte tänka sig nu...antingen är det väl hormonerna som flipprar till eller så känner väl kroppen mer av vad som är skräpmat?! Och det ska helst vara färskpressad apelsinjuice...as in slibba runt med massa apelsiner hemma?! Men hello...sånt brukar jag roa mig med någon gång per sekel typ i normala fall.

    Jag är inte hälsan själv... eller jagar kravodlat i normala fall...men nu...jaha då...som man fått en smäll i skallen?! Och det bakas till förbannelse....vilket resulterar i en massa jobbig disk, shit i normala fall bakar jag OM jag får sockerbehov, blir sugen på ngt speciellt eller...ja någon fyller år typ! Även om jag älskar hembakt...men vilket bök för att få avnjuta sina verk i slutändan?!

    Tror min mor blev chockad sist jag var där & drog igång en sats kanelbullar, stog i köket & fixade käk?! Jag gör nada sånt i vanliga fall, överlåter det till syrran som verkar gilla att ha fingrarna i mjölet...hon är mer ett bakfreak än jag, eller när man ändå är hos mamsen så får hon begrava sig i köket bäst hon önskar, jag sippar kaffe & lyfter helst inte ett finger. Kan hjälpa henne att städa eller något annat...packa kläder...stryka men INTE leka kock!

    Man blir verkligen huslig när man väntar barn *S*...annars gillar jag mer att typ borra, spika... fixa med mer praktiska saker hahaha...jag är som en karl med långa naglar!

    2 Comments:

    Blogger Mia said...

    Läste just om någon som undrade varför hon gick upp i vikt?... Men det ramlar nog av direkt sen.

    5:00 AM  
    Blogger RedAngel said...

    hehe..jaa om man har en inneboende snyltare i systemet så är det väl inte något att undra över, det är väl självklart!

    Jag VILL inte att det ska ramla av...fan, med sonen så ramla & rassla det av i en jäkla hastighet & tog några extra kilo som gisslan!
    Jag är ju en benget *S* jag vill behålla mitt fluff!!!

    5:27 AM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s