• I did it again?!: And black it is....

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Wednesday, April 25, 2007

    And black it is....

    Jupps...efter några fruktansvärt fängslande halvtimmar i badet med rediga värkar av modell NEJ för satan i gatan, jag ska ju tvätta håret...inte föda barn och VEM sa förresten att jag hade tid nu med bebisar så fick jag fart på asset...snacka om falska värkar, fast jag tycker nog allt dom kändes rätt ÄKTA hehe!!!

    Så när jag äntligen återhämtat mig från traumat & skräcken över att bli en badkars-hemföderska nära på, så vart det full rulle...ut & handla käk, hem med penslar...fram med målarburken och självfallet för att komma "in mood" så korkade jag upp en liten ask turkisk peppar *S*!

    Ja...jag har väl sett alla program om inredning, inspiration & mat...så vad passar väl bättre om inte lite lakris att suga på medans man för penseln upp & ned?!

    Jag må då säga...jag är så grymt nöjd med resultatet...den där bleka glasspinne färgen förvandlades för varje drag till en mustig svart högglansig ton, kan se framför mig hur damn snyggt det kommer att vara även om man drar ned sängkläder med hysteriska tecknade figurer.

    Ett petrolblå lakanset?! Kanske hallonröd?! Ja, det kommer bli hur najs som helst! Inga bleka pasteller...kanske limegrönt? Hmm...yeah!


    Sonen blev överlycklig då han oxå fick dutta på med pensel, sa att jag KANSKE köper en sprayfärg som han kan leka grafitti med på sängen *S*...ja, dutta varenda spjäla var ju lagom roande! Så när jag inte har några axlar kvar och har spontanfött på hallmattan och färgen har torkat, så langar jag upp en hel bild på mästerverket i bäddat skick så klart!

    Varför gjorde jag inte det här med sonens säng? Ser ju ballare ut...jag gillar kontrasterna...och min kära mor kommer sätta tårtbiten i halsen när hon skådar min svarta mustang hahaha, känner henne...hon kommer säga något så där najs chockat och några dagar senare kommer hon kalla mig GALEN!

    Meeeen....det är MIN säng...så det så, så vad ska den stackars kvinnan kunna säga (förutom: du kunde målat den vit, satt disneymotiv på...varför denna färg?!)

    Labels: , ,

    4 Comments:

    Blogger Unknown said...

    Coooolt...

    Får man fråga när det är dags???

    2:04 AM  
    Blogger RedAngel said...

    mitten av maj om den håller schemat, men det verkar vara en luring jag har att göra med...

    4:55 AM  
    Blogger Unknown said...

    En oxe tilll i famlijen med andra ord..Vojne Vojne

    5:42 AM  
    Blogger RedAngel said...

    Jupps, vi kommer stånga varandra om sisådär 15 år, när bebben plötsligt förvandlas till en stånkande tonåring *S*.
    Eller...så sitter vi i en såndär flummig samvaro och duttar målarfärg på saker eller dukar hahaha!

    2:55 AM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s