• I did it again?!: den första slitna dagen...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Thursday, July 19, 2007

    den första slitna dagen...

    Idag upplevde jag för första gången sömlös förvirrad morsa-dagen *s* & inte har det förändrats direkt under dagens lopp!

    Började med att vi skulle till ögonkliniken i gryningen så klart...bara för det så sov lilleman med ena ögat öppet typ, låg hela natten & drog mig i håret, buffade & bökade...vaknade för minsta lilla, räckte med att man rörde på lilltån typ, så körde han mistluren?! Eller så fes han så man vakna av odören hahaha...fy vad han börjat stinka!

    Jaha...man sov typ 2timmar maxat innan det var dax att höra alarmet gå igång & raffsa sig upp ur sängen med grus i ögonen & håret på ändan. Man får vara glad att det var ungen man packade ner i vagnen & inte ett gosedjur om vi säger så...för så pass funkade min hjärna! (När läkaren fråga hur gammal han var...så bara öööh...asså...öööh hm..amen 6 veckor...eller...öööh jo!)

    Så klart ska de droppa skit i ögonen på han...fick vänta 45min på att det skulle verka, så vi fikade...gud detta kaffe...fick en halv livsande att funka...ville helst sova, men den fläckade soffan tilltalade inte mig direkt & jag såg minsan en saltgurka på golvet under bordet, så det var uteslutet (eftersom jag troligen skulle glida av soffan dreglandes om jag somna & vakna med sallad i håret och smulor i ögonen...). Plötsligt kolla man på knoddas & pupillerna hade tagit över ögonen...lite vampyrlooken liksom *S*!

    När vi kom tillbaka till läkaren så blippa de med ljus i ögonen på liten, det var ju så man själv nästan började skela *S*...men iaf så var det ingen fara på taket...nog ser han allt, lite översynt och den här skelningen lär försvinna av sig själv, så jag får ingen liten proffessor balthasar med glasögon att hålla reda på! Han ser så rolig ut med sina utvidgade pupiller...jag garva halva dagen när jag kolla på han (troligen övertrött oxå & lättroad). GISSA hur roligt det är med en liten som är pissigt irriterad i ögonen nu & tillfälligt ljuskänslig (vampyr eller?!)?! Om han låter...? Joho då...nästan hela tiden, tar typ powernaps á 5min! Men han var tillräckligt lugn då vi fikade på stan & visa upp vampyren för killkompisen, som blev impad över hur lugn han är till skillnad från hans syrras trio de bomba!

    Lyckades promenera på stans bakgator, så vi slapp klippa hälsenor & meja ner turister...mnja ungefär tills vi nådde sveavägen, då självfallet...ett busslast ASIATER droppas av mitt framför oss(?!) självfallet så gick Nikon ligan loss direkt med sina kameror...egentligen kan man undra vad de plåtar?! Svensk gatsten? Svenskt grus? Svenska dörrhandtag?! Ja, jag blir inte klok men jag saxade genom skocken snabbast fan...tänkte inte vagga mig fram i mitten av dessa små människor & deras dokumentfärd som den lilla fångade furan!

    Slutligen hamna vi hemma...sonen stack till vännerna & jag dregla om att få sluta ögonen på sofflocket...RING RIIIIING...jaha telefonerna gick heta...fimpa samtal på löpande band...gnugga ner mig i en skön pose & skulle just dregla mig iväg i dvala...näe, liten sparkar på en...rycker en i håret och vill skratta & snacka?!
    GAH...sov du lilla vampyrkung...än så behöver mamma en stund...men icke då, muta han med tittsen, med nappen...klappa & klia han...jag SJÖNG till och med i ren desperation (och bara det...krävs en hel del innan jag tar ton) jag körde alla trix och vad gör ungen?! Gurglar & garvar med sina superstora pupiller??? Ser så där oförskämt söt ut att man bara naaah...okej då, jag hämtar tändstickorna & peta in i ögonlocken nu då...bli inte rädd om mamsen snarkar & inte svarar men jag looovar...JAG SER DIG!

    Ursh...jag e fan ta mig död, stångad, stenad...jag vill bara sova...jag kan knappt tala samanhängande längre & fullfölja en tanke (förutom SOVA sova SOVA sova). Hoppas det där klegget rinner av ögonen så mastro kan sova LÄNGRE än 5 minuter! Så...nu ska jag inta pose stångad och dumstirra ut i luften medans min hjärna åtminstonde sover *S*!
    Inte kul...ser ut som en sliten rugguggla nu...precis så där som alla morsor ska se ut under de 37 lagren av smink eller nått... ciao...gonatt...me dunstar nu & HOPPAS på att surprutten vill sova på riktigt nu!

    Labels: , , ,

    2 Comments:

    Blogger Superquinnan said...

    Sagt det förr och säger det igen; Det där kommer jag sura ur på tror jag.. Jag är så himla beroende av sömn!! Jag kommer gråta!!! Nej, mannen kommer bli uppsparkad till att byta blöjor och göra allt som han kan så får jag bli mjölkmaskin no.1 ;-) Jag kommer bli en sån där mamma som sover överallt. Typ stående som hästarna.. Tur att skelandet var övergående. Och glasögon är väl helt ok. Finns ju linser de kan använda från de är 14 bast eller nåt... Kram

    12:19 AM  
    Blogger RedAngel said...

    Jo, sovande är heligt för mig med...får jag inte mina MINST 8 timmar så förvandlas jag till surfisken from hell med total demens!

    Ja, glasögon e väl ok...men att ha koll på dem menar jag, jag hittar knappt mina nycklar & mobil som det är hahaha...tänk då hans glasögon?! Eller om han sen lägger bort dem själv?! Då ska man välta upp & ned på hela huset?!

    Har ett par glasögon med...öööh någonstans, men eftersom jag inte behöver dem regelbundet så...ligger de någonstans, troligen i frysen typ, fråga inte mig...de är bara mina =0!

    5:47 AM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s