• I did it again?!: På playan...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Tuesday, July 17, 2007

    På playan...

    Så klart entrade jag playan med liten i släptåg...och jahaja...inte så man direkt saknat det, bara solen möjligen!

    Egentligen kanske man skulle ha med sig lite taggtråd för att barrikera sitt territorium, skaffa sig en liten bunker där man kan få fika utan sandkorn och galloperande blådårar i allt från blöjåldern till finniga fanstyg!

    Bara att ta sig till stranden...bara planera ihop packningen tog halva dagen kändes det som & sen ska vi inte tala om att man nästan behöver halva huset med sig?! Smörja in bebis, tänka på vad mer man kan tänkas behöva ha med till knodden...GAH?! Måste kolla bokningarna för uppkörning & fixa kortet nu...det är ju ett mission annars!

    Kids som kutar på handukarna och skvätte sand på bebisen...man bara jaaahaa...okej, grabbar som ska börja köra beachvollyboll ovan skallen på en i tappra försök att haffa något sommar ragg?! Snuskgubbe som låg & hoppades få se en skymt av tittsen...tillåt mig blomma ut som pessimisten, men det var banne mig inte höjdpunkten direkt att softa på förortsplayan! Brukar föredra andra badställen i vanliga fall & helst inte ligga med ansikte i arslet på folk eftersom det e så grymt packat där jämt!

    Nästan så man funderade på dra ut till landet...ganska privat strand...möjligen grannens hund som trippar ned & tar ett dopp innan han lunkar hem igen, eller så kan en älg simma förbi (och man nästan pinkar på sig av skräck över det *S*...möte med vilddjuren typ) men åtminstånde kan man få dricka en kaffe med socker...inte med sand, när man grabbar tag i mackan eller bullen så ingår det inte grus & skvätt som pålägg/glassyr?!

    Men annars så gick det bra...hahaha...vi tog en långpromenad dit & sedan hem...så man var mör & fin, liten såg lätt chockad ut medans han lyssnade på alla nya ljud innan han kunde slappna av och ta sig en lur under paraplyet, pep lite men hur soft som helst!
    Men det känns inte precis safe att ta med en tiny liten sak till stranden direkt med tanke på all sand som flög in på han, konstigt nog så var det inte alls så jag kände när jag hade älsta sonen på stranden...hmm...antingen var folket lugnare eller så har man blivit galnare själv?! Men minns inte att han såg ut som han låg i en grushög & inte på en filt på en nanosekund?!

    Labels: , , ,

    4 Comments:

    Blogger Superquinnan said...

    Var ni på Flaten? Usch ja, man få barrikera sig (heter det så??) jag klarar nästan inte av stränder som är fullpackade och jag kan tänka mig att det blir meckigt med liten och sand och så..Men skönt att komma ut i solen!! Just nu visar jag mig inte alls på en strand. Folk skulle nog ringa efter Greenpeace och prata om den strandade blåvalen ;-)

    2:10 AM  
    Blogger RedAngel said...

    Jupps =0!
    Äh vaddå...jag solade sist jag va på tjocken & då hade jag gått upp över 30 kg...så då kan vi snacka om valross men VEM ska bry sig, när man e gravid så VEM ska glo!

    2:28 PM  
    Blogger Superquinnan said...

    alla glor ju.. puckon hela högen. som om de aldrig sett en mage...;-)

    12:04 AM  
    Blogger RedAngel said...

    Tss...då ska du se vad de blänger nu på en, 2 kids & kroppen intakt, tillbaka "i form"...man fick hatblickar på stranden från mamma kolonierna, en fluffis i affären kunde ha styckmördat mig...hon dök upp överallt bland hyllerna & råstirra ner mig?! Stackars hennes karl att va ihop med en surmupp!
    Tydligen så är det INTE okej med snabb återhämtning heller?!

    Jag fattar inte komplexen, jag älskade mitt fluff & min mage *S*..vafan, aldrig sett en ladugårdsdörr förr eller?! Inte en svald badboll heller?!

    Man SKA va BigMama när man väntar barn ;) min granne "psyko copycat" har knappt gått upp ngt & gissa vad, hennes bebis har ej växt bra i magen(värsta probsen)...nu har den inte vänt sig heller & nu måste de snitta ut den i förväg oxå?!
    Hon ser ut som en anorektiker med mage...scary syn faktiskt, så var glad över dina kilon & att du e sund (och bebben)!!!
    Det rasar ju av en senare...mygod det går skitsnabbt när man ammar!

    11:34 AM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s