• I did it again?!: Schallåra igen...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Thursday, June 21, 2007

    Schallåra igen...

    We are back...mohaha...ett smärre datahaveri & en förbannat envis morsa senare och voila, dumburken fick veta who´s the boss & gav med sig slutligen *FNYS*!

    Som ni ser så hjälpte lilleman med tänkandet...vi slog våra kloka huvuden ihop och har nu kommit på en plan för att samarbeta *S*!

    Såå...få se här, vad har hänt sedan sist jag klottrade?! Ja, vi har hunnit med ett besök till BVC som fick mamsen att hicka till...herrn har liksom swoochat till sig åt alla håll & kanter! Han väger nu lite över 4600 och har dragit iväg ytterligare 2cm på längden?! Har jag creme fraiche i tittsen eller vad?! 3dagar efter förlossningen så hade han den berömda nedgången i vikt och låg på 3950 och my god...sen sa det tjong i arlafabriken och...jaa...han kommer bli STOR kille snabbt, vad det verkar (så mycket för mina önskemål om små bebisar...)!

    Folk som ser han bara...aaah hur många månader är liten...man bara ehum ja, vad sägs om 2 veckor?! Ingen tror mig, speciellt när de ser my bony ass! Min fluffmage bara försvann...vet inte ens hur eller när, en dag var den bara borta?! Så inte ens träning har man behövt, annat än promenixer eller lite vagnslyft här & där vid rulltrappor och sådant (VARFÖR pissar folk i hissar??? Jag vägrar ta hiss...jag dööör av stanken).

    Han är fortvarande en enkel match...somnar vid 23 och vaknar runt 4 på morgonen för att käka, sen så kliver vi upp vid 10-11 tiden...jag väntar fortvarande på nervsamanbrott, blöjor till öronen och fullskalig panik, men nähe?! Och namnet...hahaha....asså det är ju banne mig inte så klockrent som sist, så han heter Sharky för tillfället eftersom han anfaller tuttarna och biter sig fast som en liten amöba och vägrar släppa! Just det, den här lille herrn fick jag faktiskt köpa napp till om jag skulle få slippa konka runt med han i Bh´n, men man ska ju inte tro att han är dum...han vet skillnad på napp & tutte och ibland blir han tokförbannad när man försöker finta han med nappen...så då är det bara att hala upp behagen så lilla master blir nöjd!

    Och han verkar inte gilla regniga dagar, för då är han på ett uselt humör...kan sova så lätt att han vaknar efter sina korta powernaps (á 5min) och vägrar befinna sig någon annan stans än i mamsens famn! Då kan det vara lite pain in da ass om man tänkt sig fixa käk, men det är ju bara att ge upp och nanna om lille herrn, så på det stora hela...ja, jag undrar hur länge denna frid kommer hålla?!

    Och nu önskar jag er alla en glad midsommar & jag kommer klottra på inom kort, men måste ladda in alla förbannade program igen så man kan laja med burken på riktigt hehe! Ha det gått & må det bli torrt :P

    2 Comments:

    Blogger Superquinnan said...

    Härligt att höra från er och se den underbara lillkillen. Nu är vi på landet och huserar. Magen växer som sjutton nu. Bild kommer sen.. Kram på er och hoppas ni får sol i veckan ;-)

    2:11 AM  
    Blogger RedAngel said...

    :D Å vad skönt att stöka på landet...har inte kommit så långt ännu, men syrran & papsen har vart där och röjt lite hehe!(Sen e frågan om man ens kommer dit...jäkla bergsbestigning innan man når huset *S* så man lär va lagom MÖR)

    Kul med dina 3D ultraljuds bilder, grymt coolt att få kika så där i förväg & inte bara se en "alien" utan en fluffig bebis ;)kan bli en cool grej sen vid studenten eller till bebis bröllop i framtiden. Vi har ju gjort en födelsedags-video för älsta sonen från bb & framåt..så kul att kika på, hur han förändrats under åren & rösten...från gurgel till språk *L*! Han älskar själv att kika på den, speciellt nu innan bebben kom så hade vi mysafton & kollade på den!

    4:31 AM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s