• I did it again?!: Firar vi en månad eller?!

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Tuesday, July 03, 2007

    Firar vi en månad eller?!

    Tiden formligen flyger sin kos...helt plötsligt är min lilla tiger en hel månad?! Jag tycker det känns som häromdan som man somna sittandes i soffan under amningen?! Utveckligen går så snabbt frammåt, han gurglar och flinar...har förälskat sig i min tavla bakom soffan, vi ligger i soffan och fnittrar...man hänger nästan inte med i svängarna!

    Man märker hur synen utvecklas...från att fladdrat runt med ögonen, till att han spanar in & "diskuterar" med sitt lilla djur som hänger ovan skötbordet. Han vet redan vart den hänger & så fort man är vid skötbordet så vänder han på huvudet för att hitta sin "polare"! Nu har man själv kommit i fas med sig själv, så man somnar inte raklång mitt på dagen...bara ibland om lilla tigern väckt en i gryningen så kan man passa på att ta en liten lur!

    Nu börjar han visa sitt "rätta jag" och det är en massa temperament där, får han inte som han behagar kan han bli sur som bara den...älskar hans arga läten när han morrar bakom nappen, det är så man inte kan låta bli att garva, han låter som en brummande motorcykel & rätt va det är så är det rejäl axning och illtjut hahaha! När han är riktigt förbannad så kan han vakna med ett illtjut med efter några minuter, bara för att man inte ska glömma att herrn är missnöjd men trött...han ska sova...snart...måste bara morra lite varnande *S*! Vi funderar på döpa han till Leo eftersom han ryter som ett ilsket litet lejon, han anfaller tuttarna när han ska amma & han ligger & lurpassar i vagnen mellan varven med ett vakande öga!

    Ett tag kaosade min nacke ut igen, eftersom man ammar, man bär på en liten herre & man släpar på vagnen...så min kära whiplash var inte alls impad av detta. Men då var det bara att se till att börja träna, massera och tänka på hållningen. Jag har någon lustig tendens att krypa ihop mera när man har en bebis i famnen, så det var bara fram till spegeln & sträcka på sig....nu gäller det bara att komma ihåg det dagligen!!!

    Som tur är, så har jag ordnat med lite hemhjälp...enormt skönt att slippa fundera på om man kan både amma & jaga dammråttor, hinna laga mat & diska... *S* (jag älskar min diskmaskin...vilken tidssparare!!!)!
    Ett tag var det lite bökigt vissa dagar...man hann att städa ett hörn, sen var det amningspaus...så tillbaka till dammsugaren för en kvadratmeter till eller till köket....och sen fluffa kuddar eller vända kött & tillbaka för att amma igen?!

    Höll på bli lite irriterad där, speciellt om man inte riktigt fick käka i lugn & ro, eftersom man vill fixa iordning i den gamla takten...man glömmer ju av lite att nu är det nya rutiner som gäller & annan planering...liksom manjana manjana....det löser sig hehe och man börjar skönja lite rutiner på herrns skalman-klocka eftersom man fått "programera om" herrn, så det passar vardagslunken lite bättre!

    Sonen är en värre hönsmamma än jag...så fort bebis piper så ropar han...precis som om man inte HÖR?! Och han kan lyfta brorsan och komma till en för man ska ta lilleman, spelar ingen roll om man är på muggen eller i vardagsrummet?!
    My god...ever hört att en bebis faktiskt KAN få pipa en minut utan att de trillar av pinn?! Vill ju inte få en bebis som vrålar om man inte ögonblickligen lyfter dem vid minsta ljud?!
    Han är precis som sin far...han kunde komma farande genom huset, halka på mattan & nästan slå ihjäl sig i hallen när sonen precis öppnade munnen för ett pip?! Och den enda anledningen en bebis gråter för är hunger?! Är det genetiskt möjligt att karlar via sin DNA även ärver exakta åsikter??? Börjar fundera på om älsta sonen är en klon eller något hahaha!!!

    Men att sniffa bebbe äger stenhårt...finns inget mysigare & trevligare, får man ett tandlöst flin så jaaa...då smälter man! För att inte tala om de där fågelpickande huvudrörelserna när herrn vilar på en...och den förvånade uppsyn när han lyckas hålla huvudet stilla och kika på en...mmmmm....me like!

    Wee...det blir inte lika mycket tid över till att klottra, eftersom man ska passa på att hinna med lite saker undertiden herrn sover...så nu ska jag passa på att ta en latte...en VARM sådan utan tutthängaren hehe!
    Until next time....ha det bra :P

    2 Comments:

    Blogger Superquinnan said...

    Eeeeehhhh.. En månad? Näe men vart tog den tiden vägen? Jag är nog också grötig av alla hormoner...Kram

    8:29 AM  
    Blogger RedAngel said...

    Jupps...man kan bli seg för mindre *S* men tiden rullar för snabbt tycker jag!

    11:53 AM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s