• I did it again?!: En prickikorv...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Sunday, June 24, 2007

    En prickikorv...

    Stackars sharky...han ser ut som en liten prickikorv, sonens polare undrade om han fått finnar *S* men det e ju bara de berömda "mjölkprickarna"...hmm...undrar vad det är man stoppar i sig som han får värsta prickarna av!? Kan det vara alla mysko konserveringsmedel och shit?

    Har upptäckt att mitt juggekaffe kanske inte är så lämpligt att pimpla i sig, för då får lille herrn ont i lilla magen...så jag får väl hålla mig till latten istället! Sjukt egentligen, sist kunde jag verkligen inte dricka kaffe...hade inget sug alls (nu kan jag inte leva utan) & hur olika graviditeter kan vara med matnojorna?! Men fördelaktigt nog så verkar min extrema kräsmaghet dragit sig tillbaka en aningens, fick det när jag vänta första...minsta lilla odör kunde få mig att hulka!
    Sharkys navelplupp trilla av efter några dagar, älstas tog över en vecka? Hmm...snabb herre men det klart, han klamrade sig kvar i all evighet...så nu spurtar han väl för att hinna ikapp *S*! Ah, man kan inte se sig mätt på han...första veckan kändes det som man aldrig hann se han ordentligt, det var bara titts & sen en massa andra händer som höll i han, sen fick man en sovare i famnen?!
    Nu är det kul...han har börjat gurgla & "flina" när man byter blöja...börjat se sig omkring & vara lite mer vaken. Och ligger han på magen så reser han sig som en liten ödla & spionerar på omgivningen hahaha....riktigt roligt att se & rätt vad det är så kämpar han med att hasa omkting i sängen! Han kommer väl inte allt för långt, men en bra bit kan han glida...hitta han längst ner i vagnen en dag...man bara garvar åt hans tappra flyktförsök!
    Han är precis som sin bror & far...vill helst bli kliad i håret för att somna...damn, en till kliare??? Stackars mig!!!
    Och min lilla vetekudde "älskling" (i form av ett hjärta oxå ;) var den bästa investeringen, inte nog med att den värmt min nacke, vart med på förlossningen och nu mer är det en fintare till liten...hehe, man värmer den & lägger i sängen eller vagnen och voila så kan man lura Sharkys radar att det visst e mamsens famn mohaha, upptäckte att vissa dagar är radarn på högsta beredskap...bara man la ifrån sig herrn så slog larmet på, han blängde ilsket på en när man försökte få tillbaka bysten UTAN extra tutthäng!
    Så där lite fuling...spelar att han sover, men tjuvkikar med ena ögat...när man kollar så blundar han blixtsnabbt, bara för att kika sen igen?! ÄKTA Cosa Nostra!!! Men mamsen har år av erfarenhet...så tji fick Sharky!

    Labels: , , ,

    6 Comments:

    Blogger Superquinnan said...

    har du ätit jordgubbar?? ;-)

    11:58 AM  
    Blogger Mia said...

    Jag tror att prickar beror på hormoner. Men jag är absolut inte säker. Men söt är han!!

    12:30 PM  
    Blogger RedAngel said...

    Näpp superQ...blidde inga till midsommar *L* men dock kryddigt käk, så mnja...det kan vara det!

    1:22 PM  
    Blogger RedAngel said...

    Jo, jag har för mig att det e hormoner och lite vad man käkar eftersom de får det i en annan dos nu än genom navelsträngen! Och japp han e en liten pudding, som mamsen inte kan se sig mätt på *suckar & himlar med ögonen*

    Men han ser rolig ut lilla pricken...lite tonårsvarning & alla kids som ser han frågar genast om han fått finnar hahaha, de är ju i den åldern då de VILL va tonåringar och ha finnar (stackars barn, de vet inte sitt bästa...clerasil-kids?! :O)

    1:27 PM  
    Blogger Unknown said...

    *aaaaawwww*

    så sött

    *tick tack tick tack*

    hmmm Bara den biologiska klockan som tickar lite..Det blir ju inga fler för mej men nog suger det lite när man ser söta bebisar...

    Jag har fått för mej att det är bröstmjölken som fixar "finnarna"
    Att de "ställer in" sej på laktos-dieten liksom..

    Söt som socker är han..trots sina maffia-metoder :)

    11:50 PM  
    Blogger RedAngel said...

    hehe...jo, man kan ju liksom nästan tänka sig ytterligare en till (scary värre...hormontrippad eller vad, sniffat bebbe för mkt?!)

    Men...det gick ju lättare den här gången, även om det gjorde precis lika jäkla ont ändå! Men eftersom det är nr.2 så e man ju mer inställd & VET (men..det hjälper föga när man ska klämma meloner)

    Och jaaa...han e så go & rar så man kan pussa ihjäl han :P

    6:09 AM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s