• I did it again?!: Långa ben & många armar...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Sunday, July 08, 2007

    Långa ben & många armar...

    Långa ben & många armar är både något jag äger & skulle behöva vissa dagar...( idag vill icke blogger ha en rubrik...så då skippar vi väl det då *fnys*)

    Långa ben är grymt bra att äga då man har en liten knodd...det upptäckte jag igår när vi hyrt film & skulle myspysa!
    Ja, hur ska man annars kunna balansera dippskålen på magen...chipspåsen i knät & fiska tag i colan och SJÄLVFALLET vaknar bebis när man är som kletigast om fingrarna?!

    Smart som jag var så hade jag nannat han i vagnen, eftersom han äger en sån där radar..."nu gör mamma något, let´s scream your lungs out"-radar (ungefär när man öppnar chipspåsen slår larmet till...) så det var bara peta in nappen med nageltoppen & hoppas på att man inte skvätte saltkorn i ögonen på herr diva samt dippklet i vagnen och sedan upp med benen som en gymnast för att skumpa runt vagnen med ena foten!

    Funkar skitbra...liten vila ögonen och sen sket han så klart så det eka (vilket iofs bror tryckte var grymt roligt) och jaha ja...stoppa fingrar i dipp sen eller?! Naah plötsligt var jag liksom inte sugen längre...wonder why hehe!

    Och vad hände inatt månne??? Jo, DVD helvetet exploderade plötsligt och jag flög upp...trodde bagdad anlänt till betongbyn & nu jävlars haglade granaterna...så gjorde liten med, han tjöt som en stucken gris & själv slet man ut varenda kabeljävel eftersom fanstyget började brinna mitt i allt?!
    Och förstå vilka kablar som e vilka, nyvaken & medans maskinhelvetet ryker...jo du, de e grejer det må jag då säga. Sen en nanosekunds tanke...vart fan slänger jag skiten innan den sprängs i mina händer??? Ut på balkongen...betong brinner iaf inte! Så det var lätt drama inatt...är det inte lite sjukt så säg...så fort man anser man e färdigshoppad så kan man ge sig fan på att något går sönder, men att sprängas var ju en ny vinkel!

    Jag tror jag kommer bli gift tills nästa år om man nu ska tro på jugge-skrock, måste bli ett sjuhelvetes bröllop med tanke på explosionen (och nu vet ni att jag behöver en ny dvd, så då e bröllopspresenten klar *ASG*)!
    Tacka gud att man for upp & kolla vad det var...huset kunde ju ha brunnit ned, antänt TV´n så hade jag haft en extra explosion till! Och SJÄLVKLART hittar jag inte kvittot, jag ska mörda någon...sälja freaking dvd-smällare?! Himla röta att man tog ut videobutikens dvd...kul & komma med en kolbit hahaha...ja du, det va en skitfilm...HÄR vassego, keep it?!

    Idag är plutten snäll som få, har hunnit laga käk utan avbrott, hann till och med att baka bröd under tiden?! WOW?! Oftast brukar han vakna när man rasslar i köket & man önskar sig ett par extra armar som kan hålla han vid tittsen, så man kan leka galne kocken själv, utan avbrott!

    Förresten så blir man "modigare" med barn nr2, igår så vågade jag ordna ett bad i stora badkaret för oss två, all alone! Med stora grabben så hade jag assistans...var livrädd att jag skulle dränka han & han var hal som en ål och sprattlade jämt som en galen fisk då vi bada ihop (helst sket han oxå så man illtjöt & fick duscha en timme hahaha)!

    Den här lille herrn...han flinade, sprattla lite med benen som en liten groda och tvärsomnade??? Så han fick ligga & nanna en stund i badet medans jag tvättade av pyret, sedan hade jag förberett med babysittern och handdukar så det var bara att bädda ner han där medans man i lugn och ro tvätta håret och bara njöt av plaskandet! Jag var impad...stora grabben var inte så enkel när han var knodd, han tjöt som en liten gris om man tog upp han & man panikduschade sig blind med schampolödder i ögat, tittsen spruta mjölk och man nästan slog ihjäl sig för att bli klar!... Dessa dagar...saknar jag INTE, om vi säger så!

    Labels: , , , ,

    2 Comments:

    Blogger Superquinnan said...

    Nä fy vad läksigt. Den EXPLODERADE?? Tur att du fann dig som sagt.. Jag hade nog stått med den i händerna.. POFF!!! Det var det det... Hehehe.. Salt i ögat på lillen.. Älskar hur du skriver. Jag kan behöva dina långa armar fr jag kan inte raka benen eller klippa tånaglarna. Hur mufflan ser ut nu förtiden har jag glömt bort!! ;-)

    1:12 AM  
    Blogger RedAngel said...

    Ja, jävla dvd skit...my god...nyvaken & förvirrad...blå blixtar...man fattade knappt vad som hände?! Det va INTE kul!

    *ASG*...ja du, kan ju meddela att man fick utföra cirkuskonster till slut för att fixa benen utan att behöva ringa 112 för blodförlust!!!

    Och jo då, jag skulle lacka mina tår...lackade tröjan mohahah, muffsan kan jag bara säga...it´s a wild thing tills man blir av med magen, då trilla man baklänges i chock över den vildvuxna snårskogen *S*...a fifan, nu e allt som vanligt & man e trimmad som få och NÅR allt, men sista månaderna va icke kul!

    Antingen gillar man hur jag skriver eller så förfasas folk över mitt språkmissbruk ibland hehe...meeen det e ju kul att veta att folk uppskattar det ;) (mitt ex brukade dra sig själv i håret & garva...han e ju NOGA med stavning & sånt...meeeen I got my style :P)

    1:52 PM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s