• I did it again?!: Tillåt mig trilla baklänges...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Wednesday, July 11, 2007

    Tillåt mig trilla baklänges...

    Idag var vi återigen på bvc och återigen så tappar jag hakan en smula...lilla Leo har visserligen tuttat sig till förbannelse *S* och det känns när man bär på herrn att det fastnat! Han har på dryga månaden gått upp över ett kilo och skjutit iväg 5cm?!

    Vad sjutton har jag i tittsen...flytande grädde eller??? Fortsätter han i den här takten så kommer man snart behöva en kärra att dra runt han på =O, innan han når åldern då man ska börja prov-äta så lär han väl se ut som en 2 åring?!

    Visst är det trevligt att barn växer och så...men det känns ju som det går med en rasande hastighet, han drar redan storlekar för 3-4månaders bebisar...och folk tar han i allmänhet för äldre än vad han är! Kanske därför jag rasat i vikt så snabbt oxå, eftersom lille herrn skjuter iväg i all hast?! Tänk om jag fick behålla lite fluff själv då, vore det så illa pinkat eller?!

    Tydligen så har liten stirrat för mycket, så han skelar en aningens...så nu ska vi iväg till ögonläkaren och skåda om något felas eller om det är något tillfälligt! Och att få fason på burret har vart en planering utan dess like *S*...fått sitta med syrran och kolla datum & tider då man kan få lite barnvakt medans man trimmar stråna lite & smacka på någon trevlig kulör än amningsdaskad ton...my god, vilket mission måste jag säga! Är ju inte precis så man litar på att lille herrn verkligen kommer sova just då och man kan ju inte precis sitta med en bebis i famnen hos frissan om man nu inte vill ha kusin IT junior och behöva raffsa fram han hahaha!

    Min vän frisören är på semester, annars hade jag tänkt släpa hem han så man kan trimma kaluffsen hemma och rent av få brynen plockade, medans man kan pausa & amma...fika och ha det najs...men men :S!

    Hmm..vad har jag shoppat mer då? Jo, något som så vackert kallas snuttefilt men jag döpt om till spytrasan hahaha. Började med att jag fick en...så tyckte jag den var så praktisk & tunn att man även kan hänga den som "solskydd" på sufletten under de soliga promenaderna så bebben slipper bli bländad (visserligen FÅ just nu då...pissväder som det vart) man kan ha den som en liten "turban" på skallen om man måste lyfta liten under denna soliga promenad & inte har en mössa med sig...och...man kan ha den som lite amnings-insyns-skydd! Se där precis vad jag gillar...en sak som har många funktioner!

    Så efter en tripp på NK, så hittade jag ett trepack med snuttefiltar...haffade direkt & jaha...dom doftar så gott att jag även kan använda dem som GASMASK då man tar offentliga pissstinkande hissar eller kan sniffa på hemma i soffan...bara för att!!!

    Rekomenderas varmt till alla morsor eller mostrar & annat löst folk som ger bort gåvor ;), tror jag gav 160 för 3st...finns i flera färger och de har tydligen en egen hemsida http://snutten.se

    Labels: , , ,

    2 Comments:

    Blogger Superquinnan said...

    hahaha... jag har bokat tid om tre veckor för klippning och slingor. Jag skall tammesjutton se bra ut när jag hamnar under kniven ;-) eller på förlossningen.. Lille herrn ska få se en fräsch mamma iaf en gång :-) Ha det bra och krama lille buddha från mig!

    11:40 PM  
    Blogger RedAngel said...

    Det är lika bra det, för sen vette gudarna hur man hinner! Har planerat i dagarna 3 att hinna slänga på en färg i peruken...meeen jaha ja, det har jag inte hunnit med än *S*!

    12:05 PM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s