• I did it again?!: Update bland kuddar & fönsterskrapor...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Monday, July 02, 2007

    Update bland kuddar & fönsterskrapor...

    Ja, man hinner ju inte riktigt med att klottra här just nu eftersom jag legat efter ett tag då blodtrycket låg nere i skoskaftet. Så nu har man börjat tvätta fönster, sortera pryttlar i köket och finaly kommit iväg & köpt en diskmaskin (vilken befrielse...)!

    Till min fasa är jag redan nere på 55kg, så nu jävlars bakas det till förbannelse i hopp om att något ska sitta kvar...bara några kilo!!! Och jag har inveterat garderoben och insett att det bara var att packa ner lilleman i vagnen och åka för att inhandla kläder som kanske går att KNÄPPA och lite mer linnen & tröjor som åtminstånde sitter där de ska nu när man är framtung & läcker!

    Har även rullat mitt lilla ass på stan, nu när man är fit for fight med hipsen & alles. Den gamla riden Betty har fått gå i pension, efter ha lånat ut vagnen till hulliganer som lekt mosa vagnen... upptäckte till min fasa att även skötväskan fått sig en rejäl dust och de sytt ihop den?! Fyfan vad förbannad jag blev, en annan är försiktig med saker & sköter om dem...speciellt om man lånat något...så nu har jag lärt mig det NEVER EVER låna ut saker till vänner om man inte sedan ska halshugga dem! Så jaha ja...då har man shoppat en ny vagn oxå! Denna månad har inte vart den billigaste direkt, kläder, vagn, diskmaskin, presenter...nästan så man ligger back!

    Min resa till juggeland är bara att glömma, de fick ytterligare en najs värmevåg...inte sån att man kommer kunna avnjuta den värmen direkt! Var ju nere med älsta då det oxå var värmerekord...värsta värmen på 100 år var det då, 50 grader i solen är ICKE att rekomendera om vi säger så. Kom hem blekare än när jag åkte ner & se ut som ett spöke är inte direkt det man vill om man vart utomlands!

    Få se här...ja, folk fattar inte att jag fött barn...ser lika slim ut som vanligt & le bebbe tror de är runt ett halvår?! Den som som prickade åldern på bebisen var en kock...en bög till råga på allt?! Hahaha...tänk att HAN kunde pricka...en vecka fel dock men ändå det närmsta hittils, men alla kärringar man träffat på t-banor & butiker har ingen aning alls, de gissar på flera månader åt helsefyr?!

    Det e kul när man trippar på stan, man ser hur folk försöker lista ut vem bebisen tillhör (jag & syrran va på en roundtripp bland butikerna) syrran kände sig som en väldigt dålig mor då hon stod utanför & blossade medans jag sniffade runt glagarna, hon sa att hon aldrig blivit så nerblängd som nu...folk kunde mörda med blickarna *S*...ja, det lät väl mysigt!

    Nä...om man kanske skulle passa på att ta en latte i solen innan liten ryter till och vill ha lite lööööööve igen?! Återkommer med mer shityshit later ;)

    2 Comments:

    Blogger Superquinnan said...

    Redan nere på 55??? Okej, jag behöver inte oroa mig, men jag som vill behålla några av de kilona jag lagt på iaf.. Kanske 57 skulle sitta bra? Får man önska sig det? Grrr....

    8:30 AM  
    Blogger RedAngel said...

    Ja, jag höll på trilla av vågen i ren chock?!
    Men å andra sidan väger lillemannen 5kg, så vi vet vem som käkar upp mig!!!

    Tror vikten är det sista du ska bry dig om...det rasar av snabbt, lite promenader & massa amning!?! Nu är det svulla stenhårt som gäller, ska INTE bli en spinkelink igen!!!

    11:41 AM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s