• I did it again?!: Hur gör djur?! Hur mår mamma mu egentligen?!

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Wednesday, July 04, 2007

    Hur gör djur?! Hur mår mamma mu egentligen?!

    Mnja...det måste vara en släng av reptilhjärnan som slår till mellan varven, eller hur går det annars till när man struttar runt på stan & ska spana in något hett till sig själv upptäcker man vid hemkomsten att kassarna innehåller bebiskläder?! VA?! Men jag då??? Helluuu?!

    Går det att låta bli eller? Näe...man hittar så söta pryttlar och kläder så man blir knäpp! Ja, så hur blir mamma mu då...jo hon införskaffar ÄNNU mer till sin lilla kalv på vift med vagnen! Det blir ju uppenbarligen inte som man tänkt sig...

    På tal om det...idag kom den shiny nya "hemhjälpen" as in: diskmaskinen, grymt spännande jämt att sitta husvakt innan installatörerna dyker upp med kapet!?! De påannonserar sin ankomst via luren...tyvärr så kan de inte klockan eller är tidsoptimister (vilket som e värst kan man undra) och där satt man i timmar och pilla naveln.

    När de äntligen masar in häckarna så...jaha ja, saknas prylar & grejs *GAH* men herrarna ordnade med plasttråg & stuff! Men så var det någon pryl som var knas som behövdes bytas (så klart) och eftersom min hjärna är som ett resårband med jojo-effekt just nu så var jag tvungen att fråga & klottra ned vad delarna hette! Ena snubben gav mig en fin blick... en såndär *kvinnor...suuuuuck* och man kände bara att mmm...MÄN suckar stenhårt.

    Tänk själv...jag ska ringa till herr fibbler i området som älskar att svänga sig med facktermer & fikonsnack (helst luncha mellan raffsandet i verktygslådan) och be han ta en titt, fixa den där delen...och då ska jag säga öööh asså det e en plastgrej liksom, varpå han kommer testköra 47 olika termer för den där förbannade saken istället för att man säger: amen du vet, jag behöver en 4" modell 417 med instick åt höger...eller något sådant intelligent hahaha! Livet blir simplare, väntetiden kortas av eftersom han tar med sig rätt pryl på en gång (OCH defacto...man låter jävligt smart...en äkta fibbler själv liksom MOHAHA)

    En annan sak...jag HATAR stan med barnvagn!!! Folk är som mammutar & de kryllar av dem, sen ska vi inte tala om alla turister som dokumenterar varenda millimeter med sina kameror... helst tvärnitar de utan förvarning & halar upp sina kameror?! Jag vet inte hur många jag bjudit på en liten ass-ride, hur många haltande fåntrattar som spottar & masserar sina anklar i detta nu! Och syrran höll på klippa handen av en då hon rattade vagnen?! Vad är det med folk & knuffas?! Jag har aldrig smällt en barnvagn med varesig mitt lilla ass eller med min stora lunsiga väska?! Än mindre skulle jag våga ha ett barn i sele...han skulle bli armbågad till döds ju! Gick & bar på han en sväng...sheit, man fick passa honom för bufflar som skulle förbi och nästan knocka han ur famnen på en?!

    Och andra barnvagnsförare?! *FNYS* säger jag bara...parkera sina mastodonta tvillingvagnar mitt i affären så man inte kan ta sig förbi?! Eller min absoluta höjdpunkt...när de precis kommit upp för rulltrappan och stannar med barnvagnen & häcken rätt i nyllet på en?! Man bara...ehe okej, ska vi testa bowlingeffekten i rulltrappan nu eller?! Ska det vara så svårt att köra åt sidan och inte blockera??? Och...varför är inte barnbutiker anpassade för vagnstrafiken månne??? Det är ju omöjligt att köra runt & glo på kläder?!

    *S* Jaaa...jag funderar strongt på att emigrera till landsbygden, lär väl knappast vara rusning där?! Och i Märta Stinas Modehus blir man säkert bjuden på en kaka & kaffe, medans ägarinnan kör en fashionshow med det senaste bebiskläderna (ja...eftersom det verkar vara det enda jag shoppar) matchande strumpor och prånglar på en snuttefiltar & dior napplaskor...givetvis får man ett stämpelkort så man kan få en gratis hakklapp efter 10:e besöket eller nått?!

    Mmm... i min lilla idylliska håla så är det så, och så har jag självfallet sjöutsikt utan risk för översvämmningar & sprängda dammar! När det regnar så sitter jag på bryggan med ett jumbo-paraply och bara njuter...annars kluckar jag omkring i en gammal eka och metar...eller jaha ja just det, jag bodde visst i betonghelvetia där man lätt kan odla en pessimist med närhet till city och fullkomligt fjantromantiska fantasier om landsbygden *asg*!

    Nä, om man kanske skulle ta & bli så där amningströg i skallen istället & försjunka i någon arla-koma?!

    Labels: , , ,

    3 Comments:

    Blogger Superquinnan said...

    asgarvar!!!!! ja det där med att man "glömemr bort sig själv" tycker jag redan infunnit sig. Jag har haft köpförbud på bebbegrejer sedan en månad med ÄNDÅ blir det mer och mer. Blivande mormorn skakar på huvudet och fasas inför "vad som nu skall finnas kvar att köpa till lillen". Nåja, säger jag: De drar en hel del morsan!! hehe... Veckan innan vi åkte upp till landet var jag på Åhléns hemma och kommer åkandes med kryckorna i rulltrappan och då står det en mamma med barnvagn precis på krönet. Jag RASADE av rulltrappan. Vem tror du hopn skällde på? Jag svor faktiskt en hel del fula ord... Folk är fantastiska? Gröthjärnor finns det en hel del av utan amnining ;-) Vad sägs om att ses när den här lille mannen tittat ut?? Ha en bra dag med lillen och brodern till denna. Har "Pricken" fått nåt namn än??

    12:48 AM  
    Blogger RedAngel said...

    *s*...jupps, det var samma med första...man shoppde som besatt & själv var man en Revival från the 80:s typ hahaha (ska inte ens tala om shopping med 2åring= flacha asset för hela butiken & köpa barnkläder istället...)

    Det enda man kan göra är att hoppas att man själv inte blir en blockerare, lite hjärnceller har man & tillhör inte blockerade vagnsmaffijan!
    :) ja, varför inte...jag känner till dina hoods som min egen bakficka, vi kan bilda lattemafijan hahaha! Nä...asså han heter Adrian i mammas sinne, Leo i mitt & Teo i brorsans?! Så det lutar mot att skicka in på de 2 första namnen, men Leo som förnamn (mormor hatar det namnet *S* gav tumme ner)

    11:57 AM  
    Blogger Superquinnan said...

    Leo är ju superfint! Okej då vet man vad busen heter... Ja vi får se till att bilda lattemaffia då.. Och putta på alla som står i vägen :-)

    4:39 AM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s