• I did it again?!: Dag 2, kampen om makten & madrassen...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Friday, July 20, 2007

    Dag 2, kampen om makten & madrassen...

    Japps, tro på fan om lille herrn inbillade sig att han skulle förvandla mitt liv till insomnia especiale...dra mig baklänges för 17!

    Åter igen i gryningen vaknade lilla vampyren med ett missnöje sällan skådat, sparkade på en & blängde uppfodrande...vrålade en rätt i örat så man numer kan kallas totalt stendöv?! Inget hjälpte...inte tuttande, blöjbyte eller vaggande...I was left alone...


    Ehum...en lätt groggy morsa gav onda ögat tillbaka och ett vagt hot om bomma arlafabriken, gå i strejk liksom! Detta uppskatta lille herrn inte alls...här var det him and him alone som styrde & ställde, han skulle topprida minsann trots att han inte ens nådde byglarna va! *FNYS* tog min medvetslösa skalle i besittning och tvingade den på ON läge...funderade ut hur vi nu skall vända på steken, det här funkar inte...fula ovanor vill vi icke odla, danke!


    Så vad gör man med kids, när de är bångstyriga?! Jo, man "jävlas" tillbaka med att trötta ut dem så de inte vet vad de ville från början *develish smile*. Sagt & gjort...fram med filtarna till golvet, nu skulle liten få träna på andra muskler än stämbanden!!! Han gjorde sina tappra försök till att krypa, troligen tänkte han gömma sig under bordet för att illtjuta tills man svimma av skräck, eller någon annan diabolisk plan...för han kämpade verkligen & blev helt svettig & lätt röd av sin ansträngning!


    Plan B i mammas bootcamp: Stäng av hjärnan & låt den gå i spinn akompanjerat av orden tra la laaaa medans liten tjuter missnöjd, eftersom det inte gick att finta av han med vare sig en stund som BH-häng eller ens ljuddämparen aka nappish! Han började märka att det funkade inte, det blev ingen svettig morsa med villt stirrande ögon, hans plan hade gått åt fanders...så han tystnade och blängde medans han funderade på sin plan B!


    Då övergick jag raskt till PLAN C as in "cancel the baby and take control" mood...här snackar vi om sekundrar, det gäller att vara snabb & inte ge bebben en minut att sätta på GAPA knappen igen! Jag gurglade, lekte tittut and so on...visade upp lite leksaker för att overloada hans lilla hjärna med intryck *S*...and then...the grand finale: På med mobilen...bläddra bland låtar tills hans favvo dök upp och vips så slöt han ögonen och tvärsomnade!!!


    Så där ja...don´t mess with mama, säger jag bara...nu har jag fått sova en stund & liten sussar vidare mohaha! Så kan det gå när små missnöjda mistlurar tror sig kommit på en plan att hålla mamsen fånge i no-sleep land! Tog visserligen några timmars lallande...men jag vann...JAG VANN hahaha! Goddamn om han tror sig fortsätta på sin evil väg, förhoppningsvis så har jag fintat av lille herrns planer och imorgon så är allt som vanligt igen?! *hoppashoppas*




    Labels: , ,

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s