• I did it again?!: The mighty fight...jag vs. lustgasen & sköterskorna

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Friday, June 08, 2007

    The mighty fight...jag vs. lustgasen & sköterskorna

    Jag vet inte vad de gjorde med mig sist jag födde barn, men...det sitter så djupt rotat att det är sanslöst. Så fort sköterskorna eller läkaren skulle pilla på mig så började jag darra, helt sjukt var det...jag kunde verkligen inte kontrollera det eller lugna ner mig knappt. Tror jag står på deras favvolista nu *S*...the shaken one!

    Men undra på det egentligen, hade en skitförlossning och var livrädd att jag skulle bli förlamad den här gången med eller att de skulle ta livet av bebisen med sina attiraljer och att jag inte var säker på om jag va lite bedövad sist eller inget alls...vart skulle smärtan visa den här omgången?!

    Jag ska iaf boka en tid igen med indigo, för att reda ut det här en aningens...så om man nu skulle få för sig att skaffa fler så kan det vara bra att lokalisera skräcken & släppa ut den en gång för alla (hur det nu ska gå till e en annan femma, för jag blev förvånad själv av den kraftiga reaktion jag upplevde...var som att kroppen snacka sitt eget språk, vägra lyssna på mig).

    Anyway...back to the mighty fight. Hade en BM som va lättstött uppenbarligen & en bitch... föredrog bitchen faktiskt *S*. Hade ju som sagt bestämt mig för att det bara skulle vara akupunktur & lustgas den här gången...och hade vart överlycklig om min kines hade satt akupunkturen istället för de här klåparna med sina feta nålar & det verkade sååå svårt att veta vart man ska sätta dem, det skulle grävas med dem?! Dr.Nie har tunna nålar & hon bara pluppa dit hela kroppen på 5 min, här tog det 5 min att sätta EN (grov jäkel oxå) i skallen?! *FNYS*! Tydligen smällde jag BM Lättstött på handen & bad henne sluta gräva i skallen när jag fick nog på hennes fibblande och syrran sa att hon såg så förolämpad ut?! Hmm...jaja...vad ska man säga, jag hade förvarnat dem att jag inte kommer va lätt att ha å göra med, min smärttröskel är låg & jag blir skitgrinig då, så vad hon nu tolkade det som vette gudarna eftersom hon blev stött!

    Hade bett om få hjälp med flåsandet & att handskas med lustgasen på rätt sätt...jo tjena, miss lättstött verkade inte fatta alls, fick vråla på henne ANDNING TACK...för jag tappade bort mig mellan varven och kröp nästan ur sängen av värkarna! Miss bitch hade rätt attityd, vråla tillbaka och där fick jag äkta andningshjälp...så gissa om jag greppa hennes hand & såg till att hon inte kunde lämna rummet hehehe...för varje gång hon stack så hade jag miss tafat och det var det samma som att vara själv i no-mans land! Miss bitch va rolig, när vi hade vårt tjaffs så helt plötsligt stirra hon mig rätt i ögat...två millimeter från mitt ansikte och bara TA MASKEN NU!

    Och den förbannade lustgasen...jag slängde den ifrån mig...bitchen tryckte tillbaka den & så roade vi oss några timmar hehe, men jag klarar verkligen inte av att spy...jag har sådana fobier för sånt, så jag fräste att jag minsan mådde illa & vägra spy, bitchen vråla tillbaka att det var väl inte farligt...bara att spy & tryckte upp en påse i nyllet på mig, vilket då självklart gjorde mig ännu mer förbannad så poff så kasta jag masken igen! Och den där lustgasyran...amen den är för jävlig...ultrarapid hörsel...snurr...GAH säger jag bara!

    Och denna smärta...men de gånger jag fick in andningen rätt med den äckliga masken så funkade det, sen tappade jag bort den (då va bitchen inte vid min sida) och helvetia vad ont det gjorde! Så absolut om man ska föda utan bedövningar så bör man satsa stenhårt på lära sig andningen & se till att (inte som jag då) tappa bort sig på vägen. Sen kom helvetes ögonblicket...då huvudet skulle ut, vrålade till slut "kom ut din jävel" när jag kände att nu fan orkar jag inte en endaste sekund till, nu får det vara nog...de kan ta den där jävla masken & köra upp någonstans.

    Plupp sa det...och smärtan bara försvann, sekunden efter var jag hur pigg & läcker som helst...där var min snygging och allt var glömt & förlåtet *S* och klockan var nästan 6 på morgonkvisten, solen sken & alla var glada (mest sköterskorna som slapp mig hahaha...kan nog tänka mig vad de måste älskat mig & mitt väsande, minns knappt vad jag fräst men syrran garva iaf...så jag var nog söt ändå)!

    Syrran klippte navelsträngen...modigt värre (inte ens om de betalade skulle jag...), de gegga omkring med moderkakan sen...men den här gången så stod de inte som någon pizzabagare och höll upp den, för jag sa till innan att jag vill INTE se den, inte bli tvingad heller (som sist) och de får spika upp den på väggen om de så önskar bara jag slipper den!

    Och...min förra förlossning där jag enligt kossorna till förlossningspersonal var "bedövad & inte kunde känna något" ska ha en fet roundkick så det svartnar för dem och de kan leva resterande liv med soppa & sugrör, för om det där var bedövning (EDA eller va skiten heter i ryggen) och det här var en förlossning UTAN bedövning så fanns det tyvärr ingen skillnad alls, det gjorde exakt lika satont den här gången. Och jag som nu var rädd att jag hade haft en halv bedövning kanske...men icke då, åtminstonde så slapp jag bli förlamad den här gången...slipper åka 117ggr till sjukhuset för bli stucken i ryggen på exakt samma ställe...dag efter dag.

    Så...det var min förlossning det, bättre den här gången men lika ont...inga stygn den här gången heller! Kan kanske tänka mig föda en till...bara kanske, fast jag hatar de där sista minutrarna innan de trillar ut. Men jag var inte så groggy den här gången...i samma stund han kom ut var jag ute ur dimman, kunde se vad som var vad och var helt klar i skallen! Även om minutrarna senare så slog febern till igen & man fick bomull i skallen.

    Den här gången fick jag värsta kramperna i magen efteråt & har en fluffmage (sist va den platt så jag blev förvånad nu, fråga till & med om det ska va så *S*...men jaha så ska det va), så jag hade värsta frossan & fick problem med både höft & nacke, troligen till följd av whiplashen...så jag åkte på en till akupunktur (med TVÅ andra fibblare...en uppenbarlig nybörjare *AJ*). Men jag har börjat få bukt med höften, träning träning träääning! Och jag packade ihop mig efter de obligatoriska 6 timmarna och stack hem direkt samma dag.

    Labels: , ,

    6 Comments:

    Blogger Superquinnan said...

    var födde du?? Jag hopaps bi får plats på Huddinge eftersom det är närmst från Haninge.. Och du.. Skönt att du skriver sådär om bedövingen. Jag har tänkt mig utan den i ryggen då jag har fler komoisar som är flergångsföderskor som inte förespråkar den alls. Lustgas och akupunktur blir det nog. Och i juli ska jag ta med mig fegis här hemma (mannen9 på Profylax för jag är en kontrollfreak som kommer ha fullt upp med att bry mig om smärtan så det behövs verkligen. Attans att de inte bra på nålarna. Kanske kan be min sjukgymnast komma?? ;-) Hur svårt kan det vara?? Just nu har jag så jäkla ont i ryggen och nedre regionerna att jag önskade att bebben var beräknad till juli och inte september. Men kanske vill den titta ut runt vecka 37?? Det skulle sitta finfint!!

    12:52 AM  
    Blogger Mia said...

    JÄTTESTORA GRATULATIONER!!!
    Skönt att allt gick bra.

    8:31 AM  
    Blogger RedAngel said...

    *S* Jasså en haningetös...där har jag oxå bott! Första födde jag på huddinge hahaha, andra på sös. Tyvärr va jobbade inte en jag känner den natten som är grym på nålar :S
    Jag kan förstå att han e feg, jag skulle inte heller vilja assistera vid en förlossning hehe, be han kolla mot väggen eller ditt ansikte bara!
    Kolla om man kan boka en erfaren "nålare", för det verkar vara många nybörjare bland BM! Och absolut, föd "naturligt" visst gör det satont så klart men man är pigg sen & jag tror att man får färre problem efter m. tanke på alla följdproblem man kan få (även om i sluttampen vill man ha allt knark i världen :P men det går fort bara huvudet pluppat så är smärtan över)

    Ursh..ja, de sista månaderna är inte kul när ryggen & höften sjunger på sista versen! En sak till...kör knipövningar redan nu, så får de nedre regionerna en vältränad tillvaro tills bebis kommer ut & du slipper få inkontinensbesvär! Gjorde med bägge & kan nysa utan att pinka i brallan...hört mardrömmar om sånt så näheee...det vill man INTE vara med om!!!

    Och till din tröst...det kan vara skönt att föda när det är svalt, för nu när mjölken slog till GAH...feber i värmen?! Inte skönt alls, inte kan man bada heller på ett tag så gissa om man är mör nu!

    10:11 AM  
    Blogger RedAngel said...

    Tackar Alis :D
    Och ja...så skönt att det mot all förmodan gick så bra (jag & mina vilda fantasier).

    Hoppas allt e bra med dig efter begravningen & allt som hör till.

    10:13 AM  
    Blogger Superquinnan said...

    Japp jag kniiiper och har gjort ända sen vi fick pluset, det var min kloka mor som gav tipset.... och några till som skrev det i vår gästbok på bröllopet.. ;-)

    12:38 AM  
    Blogger RedAngel said...

    *S* det e bra det superQ & mor din är en klok kvinna må jag då säga ;) det e ju inte alla som tänker på sånt & sen sitter dom där!

    5:45 AM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s