• I did it again?!: Skogsmullan...eller the limping valross?!

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Monday, May 28, 2007

    Skogsmullan...eller the limping valross?!

    Här är jag, skogsmullan...fördriver tiden över stock & sten tills jag knappt kan känna mina ben, med mig så har jag min assisterande barnautdriverska Ella bella. Det roliga är att den hunden känner väl på sig att något är konstigt, något stämmer liksom inte. Hon är min skugga hela tiden, förföljer mig konstant och vägrar sova brevid någon annan än mig?! Och självfallet resulterar det i att man vaknar av att man är svettig, har en pälsboll helst upptryckt vid rumpan?!
    Och den stackarn, först övermatar jag henne...skämmer bort henne med kött, bullar & kex till hennes förtjusning...bara för att stunden senare skrämma skiten ur henne med att gå på sådana promenader att hon slutligen BLÄNGER på en hahaha! Hon ger mig onda ögat på promenaderna efter ett tag...är det verkligen nödvändigt att klättra över stock & sten, tycks hon tänka :P!

    Vad jag garva när jag kollade på bilden nedan, ser ju ut som jag lagt magen på henne...försöker mörda hunden oxå. Tro inte att det var lätt att plåta henne...det enda hon ville var att gå hem, inte leka modell, inte trippa mer i skogen alls! Och förresten så är det lagom kul att testa bergsbestigning med flipflopps & lätt nojja får man att något ska bita en i foten...inte för att man skulle se någon skillnad på om fötterna svullnat hehe!

    En sak är ju lustig, det är bara ena benet som är svullet...eller foten och det går ju liksom aldrig ned heller, även om man testar hålla benet högt?! Måste ha något med någon nerv att göra eftersom det är på samma ben som jag hade ont förut!
    Inatt fick jag värkar...coolt, höll väl på någon timme eller så & jag var så trött så jag passa på att somna, tänkte att jag vaknar väl om det verkligen är på G nu! Jo då, vakna gjorde jag allt... och nähe inget dramatiskt har hänt sedan jag somnade?! Ungen känns rätt stor nu, det är svårt att resa sig från sängen, då känner man hur den mosar revbenen...eller den lilla divan kanske ligger rakt utsträckt, vad vet jag?! Men den tar sådan enorm plats nu att jag börjar fundera på om det är en jätte jag har! Säker 60 cm nu hahaha!
    Vi såg en sån där liten nykläckt igår...typ 48 cm bebis, papsen bara åååh kolla vad liten...själv fnös man nästan ut Ja, men inbilla dig inte att den här är liten, det kommer vara en elefant...kommer se ut som en tremånaders direkt och hamna i guinnes rekordbok som fettopaddan! Han bara garva & klappa mig på huvudet medans man muttra Hitta min dricka istället! Börjar man ana att jag liksom tröttnat en aningens nu eller?!
    Min lilla spåtant hade spått mig & syrran för flera månader sedan...hade sagt till syrran att när hennes vagel är borta så kommer bebisen att vara född. Vi snacka igår & hon kände efter...så bara jaha men oj då, har inte ens tänkt på det men den är nästan borta nu?! Wippiekayjey...kan det vara ytterligare ett tecken?! Eller kommer den försvinna bara för de på söndag ska mörbulta mig troligen, i hopp om att ta ut liten?!
    En killkompis kom förbi igår och när han såg mig...ögonen höll på poppa ur skallen & han bara garva oh shityshit va stor du är! Man bara...mnjaa nu kniper du igen! Han undra oxå om det blir kejsarsnitt...man bara over my dead body...gissa varför jag har hunden här!!! Den ska ut den vanliga vägen & utan taffs & klaffs, basta!
    Hoppas bara bebben förstår det med *S*...fan, börjar känna mig grinig nu...ska promenera lite mer i skogen, mina höfter har börjat klicketiklacka sig...så de är nog grymt redo, men mitt feta ben gillar inte att promenixa sig alls! Kanske ska slå till med en tvättstuga on top...då MÅSTE man väl bli överansträngd & irritera den lilla så den ger upp?! Städning ger uppenbarligen ingen effekt, kanske ska testa lite knäböj & utfall med vikter?! *S*...damn damn daaaaaamn!!!

    Labels: , , , ,

    2 Comments:

    Blogger Superquinnan said...

    Näe ricinolja nu!!!!! Min mamma tog det med mig och plopp sare´

    11:20 PM  
    Blogger RedAngel said...

    Jupps...vänninans mamma sa att när hon skulle födas så fick hon nog & peta i sig 2 skedar, sen gick det undan :)
    Mamma erbjöd sig springa till apoteket & fixa en flaska, för nu börjar hon bli rastlös hon med!

    Men...sen har jag hört negativa effekter utav det oxå, så man är lite & väger på foten!

    11:48 PM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s