• I did it again?!: Dingding...dax att vakna nu elle?!

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Thursday, April 19, 2007

    Dingding...dax att vakna nu elle?!

    Ibland är det nästan lite tröttsamt med folk som blir fullkomligt lyriska när de ser en mage, deras hjärnor försätts i någon form av trans och huvuden läggs på sné och det inbillas att man har gröt i hjärnan av hormoner, självfallet är allt en gravid kan tänkas vilja snacka om 210% barn, förlossningar och sånt crap!

    Då blir man sådär...öhö... *HOST* och nya trenden för nagellack är...? Har du sett vårskorna kanske? Testat den där vita twix eller??? Desperat försöker man tilltvinga sig ett samtalsbyte snabbast fan hehe!

    Som tur är så har man en massa vänner i olika stadier i livet och med olika förstånd, så det kan kännas väldigt skön att just SLIPPA snacka graviditets trauman, ungar och tuttar. Det värsta jag vet är när "förstå sig på":are slår slint och ska ge en dröser med tips, helst ska det vara helt främmande människor som hoppar på en på gator, busshållsplatser eller t-banor och de vill gärna inbilla sig att man är gröngöling...

    Det brukar vara ungefär då fan slår till hos mig och man börjar lalla runt dem med att nähe du jag är 5 barnsmor serrö och diverse annat roande bara för att skåda deras reaktioner! Kom å tänka på det när en annan gravid blev påhoppad av en euforisk tvångssamtalerska som var proffs med barn typ...vi utbytte blickar, jag & den gravida och himmla med ögonen i totalt samförstånd!

    Och det är ganska tacksamt med vänner som dyker upp med oväntade gåvor...så där lite genomtänkta ur annat perspektiv...kom å tänka på det då jag nyligen istället för de obligatoriska bebispaketen fick en chokladask, blommor, böcker och ett pedikyr presentkort. Då blir man nästan lite tårögd...bara ååååh...någon tänker på fluffiga lilla mig oxå...och det avhandlas ANDRA ämnen än bebisar! Gud vad det är skönt!!!

    Man är inte bara en barnaalstrande liten höna utan även en person med ANDRA intressen *S*!

    Labels: ,

    2 Comments:

    Blogger Unknown said...

    Att främmande människor tar en på magen fr att det är vackert hör väl till vanligheterna..Jag kontrade och tog en tant på brösten en gång...Ja tafsar du på mej så får väl jag tafsa på dej..

    ja visst är det underbart med normala presenter..jag fick en flaska rödvin av min pappa när Vilding föddes....Perfekt :)

    12:14 AM  
    Blogger RedAngel said...

    *S* De som har försökt & ej är släkt har jag gett mördarblicken åt, så de har med darrande hand avlägsnat sig från min närhet! URSH vad jag ogillar taffsande!

    Och japps...det är väl skönt att man fortv. syns som person och inte bara blir arla fabriken med gåvor till mini me hehe! En flarra rötjut är väl underbart när man vill stoppa barnen i frysen & ha en sekund för sig själv hahaha! Smart far du har :D

    4:34 AM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s