• I did it again?!: Svettigt värre...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Tuesday, April 17, 2007

    Svettigt värre...

    Igår drog jag & kulan en repa på stan med en vän...och det var ju så man nästan däckade av överhettning. Smart som jag var drog jag på mig flipflops eftersom man nu mer kan svullna till rejält. Har ju fått ta av mig ringarna eftersom det liksom inte funkar så bra att ha på dem vissa dagar.

    Och nu när alla tagit av sig alla sina tjocka kläder...så upptäcker man plötsligt hur många som är gravida samtidigt. Alla snegla på alla...hmm...vad har hon på sig, jaha...riktigt kul. Och nyblivna föräldrar med sina små knyten i famnen som fick något glansigt i ögonen när de såg ens kula på magen. Vänninan var besatt av vagnspan...varenda vagn som passerade väste hon i mitt öra om... kolla den där, har du sett den & vad tycker du om den?! Själv kände man bara hur fötterna svullnade till och att man trava runt med fotbollar istället hehe!

    Kom å tänka på, när man såg alla med sina nykläckta knyten...jag kommer samtidigt tycka det är kul att bebben har trillat ut men ändå sakna den där känslan av att det rör på sig i magen & allt. Lite sjukt, men så var det med sonen...samtidigt som man var överlycklig över att kunna skåda den som bökat runt i magen så saknade man just det där bökandet!

    Och som fibbler säger...det är attraktivt med gravida, jag har alltid trivts med mitt tillstånd även om det är JOBBIGT mellan varven. Jag gillar mina kilon, jag älskar mitt fluff.

    Jag tycker min fotboll är skitsöt *S* men jag avskyr halsbrännan, svullenheten, när man får ont i benet eller de facto att man inte kan nå sina tår. Min kompis vråla Fyfan vad snygg du är igår...man bara klappa sig på huvudet & mmm...jag vet, visst är jag! Tills fötterna börja svullna & man fick rödmosiga kinder...börja flåsa lite under promenaden...då kände man sig mindre qute. Och det bästa...magen började knorra & man var superhungrig rätt vad det var, så jag var illa tvungen att kapitulera och söka upp något ätbart snabbast fan!

    Och jag min synderska KUNDE inte hålla mig...beställde en halvmeter macka med skagenröra och en massa krispiga grönsaker....åååååh jag dog nästan av glädje & röran var sötsliskig preciiiis vad jag ville ha (men hade jag inte vart gravid så hade jag troligen inte alls vart så förtjust över hur sött det var)! Och tydligen var jag skitgullig med majjo runt halva nyllet hahaha...för folk som såg mig sitta och idisla la huvudet på sne och gav en vääärsta leendet?!

    Precis så där som man gör med söta ungar...man bara jaha ja...det är jättegulligt att skåda höggravida med klet i nyllet & salladsblad i knät tydligen, kände mig inte precis SÅ DAMN gullig mest råhungrig och iaktagen!

    Och på tal om krispiga grönsaker...herre gud, jag har alltid vart en kött-potatis & sås tjej som nästan aldrig rör sallader, men nu förtiden så ska det vara krispiga grönsaker...konstiga grönsaker...jag hatar normalt morötter, sockerärtor och sånt där jättenyttigt, på sin höjd gillar jag tomater & gurka när jag ska leka nyttig...grönsaker ska helst vara kokta till tuggumimotstånd...men nu?! Ruccola är gott typ...men vi ska inte tala om lätt stekta blomkålsbitar eller broccolibitar (givetvis med bearneisesås på...såsen verkar vara det enda normala inslaget som jag kan känna igen).

    Aldrig i mitt liv har jag vart så nyttig som nu...OFRIVILLIGT...jag kan drömma om krispiga grönsaker hahaha...helt galet. Och mixerstaven kommer snart explodera...den missbrukas konstant (troligen kommer den slitas ut snart) då jag kör ner en massa frukt & gör drinkar på! Eller en massa är väl att överdriva, är ju allergisk mot allt...men jordgubbar eller hallon...åh mama...och nu har jag även fått sonen som medberoende hahaha, han tjatar oxå om att göra fruktdrinkar så här mixar vi & har det sött!

    Labels: , , , ,

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s