• I did it again?!: Här var det nålat & klart...whiplash & mage...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Wednesday, March 28, 2007

    Här var det nålat & klart...whiplash & mage...

    Jag kommer aldrig i mitt liv ångra mig att jag tog mitt lilla ass över barriären nålskräck och blundade...lät mig förvandlas till en igelkott!!! No pain no gain...

    Nu har jag vart på akupunkturen i två omgångar och jag måste säga att det...är SÅÅÅ skönt! Fast lite jobbigt när man är gravid, eftersom man kan inte kan ligga normalt avslappnat och man bestiger bordet som en kravlande kossa *S* OCH att det är så varmt i lokalen att man svettas ihjäl nästan.
    Det gjorde svinigt ont när hon prickade nerverna som går till nacken...jag trode jag skulle dö av smärta...det var det enda som var plågsamt, men samtidigt...så himla värt det hela efteråt...ungefär som att föda barn hehe...najs efteråt men inte alls kul undertiden!

    Kan säga som så...först var migränen påväg...det började dunka i skallen första dagen redan på bordet, sen försvann det en aningens.
    Första kvällen var inte så kul, man var supertrött och skallebank när man slutligen kom hem. Och första dagen så fick hon ta bort nålarna snabbt när hon körde omgång 2 på framsidan...hann gå några minuter sen höll jag på att svimma så jag fick vråla att de skulle ta ut nålarna INNAN jag försvann in i dimman.

    Men redan efter, då jag var klar så märkte jag när jag gick hem att ena värken jag haft i ryggen som gjort att det är svårt att andas, att man vare sig kan sitta eller ligga eller ens stå utan värk bara var borta...POFF...?! Andra omgången så gick det bättre, kunde ha nålarna på områdena för nacken utan att svimma även om det gjorde svinigt ont men det fungerade. Så nu är det bara en gång kvar sen är man klar antar jag. Hehe...erkänner att jag inte alls var pigg på omgång två och var skitnervös att jag skulle däcka igen och man var lite stel efter och en jobbig huvudvärk!

    Får väl se om jag behöver mer senare...men jag känner mig som en ny människa, har blivit av med en massa värk i rygg & nacke, känner mig mer normal nu...inte så där grinig man kan bli av all värk. Till och med en viss bättring i benet, så jag antar att det hängde ihop men någon stackars nerv som vart i kläm ett bra tag!

    Så absolut, har man whiplash så bör man pricka sig med nålar...och är man gravid on top of it... SPRING och pricka dig direkt!!! Och kan rekomendera dr.Nie på Shanghai Akupunkt. helt klart & tydligen så är hon en fena på barnlöshet...nålarna funkar tydligen på allt möjligt *L*!

    Labels: , ,

    2 Comments:

    Blogger Unknown said...

    Näppeligen att jag punkterar mej med nålar...
    Huhuh det räcker med blodgivning och den nålen var 14 vecka...

    Jag har prövat akupunktur 1 gång och never again i say..
    Galen finska som stack så hårt att jag hade blåmärken runt vartenda ställe hon hade satt nålarna..

    /Cian

    5:19 AM  
    Blogger RedAngel said...

    Ja, då är det skillnad! Jag gick till en äkta kines vettu *L* och hon har bra referenser & erfaren,forskat på karolinska oxå, så jag tror hon är mer kunnig.
    Tror inte jag skulle vilja gå till någon annan faktiskt, hon var jätteduktig även om vissa ställen gjorde svinigt ont, men inga blåmärken eller men efter det & jag är asrädd för nålar hahaha!

    Men blodgivning...hell no *S* jag vet att det är bra att ge, men jag klarar knappt blodprover utan att svimma, än mindre tömmas! Tror jag knappt har så jag klarar mig *S* med tanke på att jag svimmar jämt & det tar en halvtimma innan jag är "normal" igen!

    6:00 AM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s