• I did it again?!: Springtime...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Thursday, March 29, 2007

    Springtime...

    bild från www.naturfotograferna.se/.../news/n_000420.html

    Man är som en ny människa...kan knappt fatta att jag har gått runt med sådana enorma smärtor frivilligt och bara kört på?! Sinnes egentligen hur ont jag har haft & hur simpelt det var att bli av med en hel del och vilken skillnad det är när man inte vrider & grimaserar sig av pain eller att det bara dunkar konstant!
    Var lite oroad av hur jag skulle orka bära på en bebis inom en snar framtid när jag knappt kunde bära en kasse mat utan att behöva en massa smärtstillande & vila efteråt. Nu gäller det bara att passa sig så man inte överanstränger sig istället "bara för man kan".
    Idag har det vart vårstädning av balkongen, sitter & funderar på om man ska skaffa sig lite vindskydd & hur jag skulle kunna bygga något smart till balkongen så man kan sitta & njuta i lä med bebben. Måste möblera om lite så man får maxad yta för att rulla ut en vagn eller något sådant så bebben kan ligga och dregla brevid mig när jag avnjuter en latte i solen. Måste kolla om jag har kvar parasol eller om jag ska införskaffa något så bebben slipper ligga i solen om man tar ut den lilla stackaren.
    Sonen & jag planterade lite frön idag, när vi ändå rensade ut döda plantor & sopade rent! Och så självfallet passade vi på att ta lite paprikafrön & tomatklegg för att skåda om vi kan få lite grönsaker att växa. Får väl se om fröna ens tar sig, beställde från internet för...hmm...två år sen kanske eller mer hehe. Så nu har man lite jobb med att släpa in & ut på krukor tills det blir lite varmare kvällar. Hade slängt ut någon gammal påskplantering & tydligen så ha lökarna överlevt och börjat växa?! Frågan är om det är krokusar eller påskliljor...kanske pärlhyasint hehe...ingen aning, viste inte ens att sånt överlever utan vatten ett år framåt?!
    Nu ska jag vila så jag inte dödar mig själv...

    Labels: , , ,

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s