• I did it again?!: Britta Bulldozer strikes...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Friday, April 13, 2007

    Britta Bulldozer strikes...

    Jupps så var man då tillbaka vid burken efter smärre missöden...ehe...ja har man plötsligt ett stort ass, så är det faktiskt inte så lätt när man vänder sig om. Har blivit utskälld för jag drog en liter latte i tangentbordet med min häck förra veckan!

    Sonen blängde på mig...muttrade något om klant...papsen suckade & drog sin smarta "du skall icke" lista...man bara JAHA OCH?! Som om det är sååå himla lätt att hänga med i svängarna när man numer plötsligt är stor både fram och bak, räknas inte det som typ handikapp?! Eller chockad då???

    Kan väl inte rå för att man numer rör på sig som en sumobrottare (smyga är ett minne blott), knappt ens får på sig strumpor och för att inte tala om vilka kreativa lösningar man har då man plötsligt får för sig att måla tånaglar mitt i allt! Undrar om man kan ta aceton på en tröja då man missade tånageln med två meter???

    Jupps, det finns många dileman som gravid...kan för mitt liv inte förstå att folk frivilligt göder upp sina magar...herregud...man blir ju handikappad av att äga en boll på magen, tur att det börjar bli varmare så man bara kan försöka PRESSA ner fötterna i nån slip-in toffla (ja, försök med det & svullna fossingar...det är rena rama fotbollsmatchen att jaga runt tofflorna med stortån)...från "rutor" på magen till fotboll...det är icke lätt må jag då säga!

    Plötsligt när man är ute & går så svullnar vaderna till stubbar...och man vaggar ÄNNU mer för att sprattla fram benen i någon som ska föreställa gång. Man är lika hjälplös som en sköldpadda när man lutat sig bak och så envisas någon jävel att ringa...man sprattlar som sjutton och försöker verkligen nå telefonen....och det bara ringer & ringer & riiiinger...man vrålar nästan hallå när man slutligen pillrat tag och fångat luren.

    Ska inte ens tala om den råkar flyga i backen istället...mmm...då ska man likt en akrobat hasa sig på sidan för att i ögonvrån pricka luren...fingrar som sprätter hysteriskt över parketten. Jo då, annars är det super serrö *S*!

    Och bebben är en riktig luring...spenderade ju halva påsken hos mamsen (gissa varför va....MARKSERVICE...bortskäääämd...mamsen kan måla tånaglar utan att man får på tröjan osv) mamsen har inte en endaste gång lyckats känna ett sprattel, en spark eller minsta lilla! Bebben ligger tvärstilla varenda gång hon lägger händerna på magen & varje gång hon klivit in i hissen så har den sparkat revbenen av en, så den här gången hade hon massa tid att försöka pricka in busen. Gick det bättre??? Icke då...jag har aldrig vart med om dess like, jag garva så jag dog...det ultimata var när hon lägger händerna på magen och bebben FLYTTAR på sina fötter...börjar sparka överallt där hon INTE har händerna?!

    Det var som en komedi...hon jagade runt med händerna på magen & ungen sprattla centimetrar brevid?! Så höll de på ett bra tag medans man själv roade sig med att läsa en bok och fnittra bakom bladen! Det kommer att bli en riktig luring, den här bebben...redan nu så har den visat sina oanade talanger!

    Och nu har shopomania slagit till igen, införskaffat bilbarnstolen at last...släpat hem spjälsängen och kunde så klart inte låta bli att tvinga papsen att köra mig till utförsäljning i nån bebisbutik som skulle stänga...så japps...nu har jag skaffat mig en boop-tröja, någon babymobil med glada färger och en ny vad man nu kallar det...dyn-set till stokke stolen...hmm...en febertermometer med nån tecknad filur på och hehehe en nappflaska med en fet pingvin (symboliserar MIG snarare hahaha)...hittade en massa filtar & puttinutt så man kan väl lugnt säga att jag SPRÄNGDE plånboken. Hejdade mig när jag insåg att halva famnen innehöll en massa söta fluffiga & mjuska gosedjur...la tillbaka dem, kom på att sånt är bara jobbigt...sen måste man packa ner 400 kartonger leksaker varav 399 innehåller en massa gosedjur, minns sonens samling så NEJ!!!

    Passade på att shoppa till sonen med...man vill ju inte att han ska bli grön ännu, så han fick nya spel och kläder han med! Herre gud...det kommer bli dyrt i framtiden när man ska se till att bägge får något nytt samtidigt så de inte hugger skallen av en av avund! Det gäller att vara smidig annars är man på hata-listan rent av! Har redan börjat banka in hos sonen att första tiden så kommer det en miljon nya saker till bebisen från släkt & vänner...försöker minimera eventuella framtida draman!

    Snacka om att man måste tänka både hit & dit...det var lättare förr då man vänta en bebbe alone, fast å andra sidan är han stor...så kan hända att det går lättare då än i mina vilda dramatiska fantasier...eller ehe...minns väl när man blängde på syskonens gåvor blålila i nyllet!

    Labels: , , , ,

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s