• I did it again?!: Mamma tiger sover icke...hon lurar i betongdjungeln...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Thursday, April 12, 2007

    Mamma tiger sover icke...hon lurar i betongdjungeln...

    Jahapps...tydligen ska man vara mer utbildad & ha mer koll än barnmorskan uppenbarligen?! Fick samtal idag ang remiss för indigosamtal...eftersom jag har lätt skräck för förlossningen och vad får man veta då?! Jo, att det är för sent??? Man ska söka i vecka 20???

    Men vad fan har jag min bm till för?! Ska inte hon ha koll på sånt skit? Ska jag behöva ha stenkoll på allt själv eller varför har man en bm som frågar & antecknar...kan väl likaväl skita i det då?!
    Och hon som ringde kunde erbjuda kuratorsamtal??? Ja men vad i hela helvete ska en sån kontakt kunna hjälpa?! Mnja...asså inga medicinska kunskaper utan du kan ju diskutera din förra förlossning! DRIVER DU MED MIG?! Och vad ska det hjälpa nu då?!

    På vilket sätt skulle det få mig lugnare...jag vill veta medicinska alternativ för bövelen...smärtstillande historier/alternativ som jag eventuellt skulle kunna tänka mig istället för att tänka på att de kommer förlama mig igen med sina förbannade ryggmärgsbedövningar?!

    "Du får begära det hos din bm, ställ krav om det" va svaret?! Och vad har jag gjort hittils din puckosmurf tänkte jag...jag är fan rasande nu! Jag ska ta & hänga min bm verbalt nu...hon ska få veta att hon lever och att hon kliat sig i arslet för länge så nu är det försent! Fan ta henne!!!

    Herregud, här har man upplyst & sagt till I GOD TID...men nähe, man ska väl hänga på mvc och förfölja henne...spanka henne där bak varje dag för det ska gå att få iväg remisser i tid?!

    Går igenom i sinnet...hur fan ska man bete sig, hur kan man förbereda sig? Om man snackar med sin barnmorska, upplyser om att det gick halvt åt helvete första förlossningen och man inte vill återuppleva detta en gång till...man pepprar henne med info, frågor och allt man kan tänka sig...I GOD JÄVLA TID...så hur kommer det sig då att hon missar det viktiga???

    Det enda hon tjattrat om är sina pisskurser om amning & annat ovesentligt skit som inte är relevant för min del. Är hon dum i huvudet eller vad?! Jag är fan ta mig rasande! Och jaha ja...är det försent för besöka förlossningsavdelningen?! Hm...man kanske ska komma direkt efter man haft lite "kuttrasju" för att vara säker på att man hinner I TID eller vad?!

    Ska ta mig ett snack med virrpannan & i annat fall så byter jag bm även om det är sent...hon missar jämt att hon ska ha viktkoll pga celiakin, ständiga frågan om jag haft äggvita i urinen under förra graviditeten (har bara svarat på den frågan en miljon ggr)...bara det är väl ett tecken på att hon är stångad! Och minsan ska jag ta henne för peruken eftersom det enda hon kan referera till är "hemsidan" och hennes förbannade kurser, nu ska hon allt få se på förbannad morsa med flippriga hormoner i närbild om hon missat det tidigare i sitt arbete!

    Hormonflippad & klar...

    Labels: , , , , ,

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s