• I did it again?!: Jag envis?! Oh nej, jag boar bara...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Tuesday, March 20, 2007

    Jag envis?! Oh nej, jag boar bara...

    Jag är lätt dum i huvudet...så är det bara *S*. Jag har så förbannat svårt att ta det lugnt när jag känner att blodtrycket ökat en smula och troligen brinner det i arslet efter man legat som en diva på sofflocket i ett antal månader nu.

    Alla har ju en najs inbygd funktion som kallas boa, hittils har jag nöjt mig med att släpa hem bebiskläder, småsaker till bebisen, mnja en tvättmaskin...men den släpa gubbarna upp iofs, men man är som en hamster i sina förberedelser. Och vad gör jag idag då?

    Mnja...jag lyckades få tag i lilla kinesiska damen som skall förvandla mig till ett piggsvin inom en snar framtid, tur att man kan ligga på luren & äger en återuppringnings funktion...höll på i 45 envisa minuter tills jag lyckades komma fram. Denna mirakelkvinna har tydligen fått barnlösa par att få bebisar efter de blivit stuckna...det problemet äger jag icke i dagsläget men dock en kanonfin nackskada & lite jox med bäckenuppluckringen...meeen jag tänkte kan man minimera någon smärta så...varför icke testa och jag har ju nålfobier...fobier ska ju botas genom att man utsätter sig själv för det hahaha..ja, det har jag bestämt!

    Ska utvärdera min smärta sen & skåda om det hjälpte, råkade se en artikel om någon brutta som satt i rullstol med en annan typ av nackskada som oxå hade extremlågt blodtryck under graviditeten...så rent av kan mitt fatala tryck hänga ihop med nacken?! Min egen teori, givetvis men hade ej dessa probs när jag vänta grabben...så något är ju strange och det försvann icke då bebben fixa sin egen blodförsörning! Så när hon akupunkterat klart så ska jag uppdatera om det blide någon förändring, för jag är knappast unik som whiplashdrabbad & gravid...kan finnas fler med same shit!

    Anyway...vad gör halta hönan?! Jo, hon går & köper sig ett stycke bokhylla och släpar hem idag?! Men eftersom det uppenbarligen brinner i häcken så gjorde jag det själv...snacka om att inte kunna vänta på bärhjälp, men jag är envis som synden & jag födde inga barn på vägen hem så jag antar det funkade bra trots allt! Kände att jag fick samandragningar & lätt illamående av ansträngningen, så det är nog knappast det smartaste jag gjort hehe...så jag sket i att ta tvättstugan, istället MÖBLERAR jag om i sonens rum hahaha...ja, jag är dum i hela huvudet jag vet! Men det erkänner jag BARA på bloggen, om någon frågar mig vad jag gjort idag så har jag pillat navel!

    Barn är bra att ha, muta sonen & hans polare att bära ut lite möbler från sonens rum och städa där efter min framfart och de var så villiga, så man fick i alla fall ordning efter kaoset! Sonen var föga lycklig över mitt tilltag, men med lite glass så funkar allt & sura miner raderas omgående! De vuxna som underkattar mutors effekt måste vara det dummaste som går i ett par skor *develish smile* och inga barn har dött av lite fysiskt arbete istället för att fingra på datorer & tv-spel! Nu ska jag bara klura ut hur man får sonen att bära ut disken från sitt rum och även diska upp den efter sig...det är mitt nästa mission. Det är ju olagligt med barnarbete *S*...undrar om ens egna barn omfattas av den lagen?!

    Hmm...icke då, det är självfallet i uppostrande syfte och för att han ska veta när det är dax att släppa kjolstyget så kommer det inte ingå en mamma-service i hans egna lya! Hans utbildning sträcker sig hittils till att klara av att steka pankisar själv och trycka på tvättmaskinen samt vad som skall in i torktummlaren och givetvis kan han brygga en kopp kaffe till mamsen...det är icke illa. Man blir ju tårögd av en frulle på sängen med en rykande latte...och väldans svagsinnt oxå tyvärr...rätt vad det är så har den där frullen kostat en 500 spänn och där står man som ett fån och har pyntat för ett nytt tv spel?! Finns det nannys för föräldrar??? *S* Hjälp!?!

    Det är ju inte så att när karln RÅKAR fixa frukost så går man och betalar en ny förgasare för han va så jävla gullig & man blir tårögd?! Tss...det är hans skyldighet hahaha! Snacka om vriden man är!

    Labels: , , , , , ,

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s