• I did it again?!: Mitt ass är större än en ladugårdsdörr...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Monday, April 02, 2007

    Mitt ass är större än en ladugårdsdörr...

    *S* Mnja...nästan i alla fall. I och med vårvärmen så har man ju fått gräva lite djupare i garderobernas mörka hörn för att uppbringa någon form av ytterplagg!

    Förra veckan körde jag med kappa, funkade bra även om knäppa var ett minne blott. Dagen till ära tänkte jag äh...jag lånar sonens väst hahaha...funkade bra, värmer så där lagom! Så kollade jag i spegeln (vilket man kanske inte ska göra mohaha) en sista check up innan man skulle glida iväg...och vad skådar man?!

    Jag har ett ass...ett redigt ass...och eftersom mina "dagen till ära" mama-jeans är av modell stuprör så började jag garva, jag såg ut som en glass strut med västen & putande mage!!!

    Äh...vem bryr sig tänkte jag, jag trivs i min gravida fluff- kropp, men det var så kul att skåda...jag har inte haft ett ass innan, än mindre dessa lår! Skratta & sa till sonen att man ser ju ut som en pippifågel nu fet blaffa i mitten och spinkiga vader...och denna unge man kommer bli en pärla med sina tjejer...han säger att "ja, men du är ju gravid juh"!

    Börja skratta ännu mer, vilken snubbe skulle kläcka ut sig något sådant spontant UTAN att få nervryck i ansiktet & flippra med ögonen av ren skräck att de sagt något galet?! Har ju iaktagit många herrar som stått utanför provhytterna när deras damer trippat ut och undrat om de ser bra ut eller om de är tjocka...så de borde lära sig av barn tydligen *S*!

    Sonen garva & sa att det var väl bra att jag fick plats i barnkläder fast jag är så rund nu! Och idag har vi vallat oss runt halva stan efter besöket hos BM, för det var ett par timmar kvar innan jag skulle på ultraljudet... så vi har fikat, käkat glass...spanat på bebis saker & shoppat. Sonen har analyserat vilken napp som är tillräckligt ball, vilken nappflaska som är minst töntig och om vi kanske skulle skaffa en vagga?! Vi kom fram till Bon Jovis napp-grejer är helt klart ballast...men det finns några till på andra ställen som vi ska kolla, vill inte ha små fluffiga puttinutt flaskor & nappar i pasteller...det ska vara coola saker annars får det vara!

    Men nehe tack...inga vaggor, de tar bara en massa plats och jag minns att sonen spenderade mestadels av nätterna i sängen brevid mig så man slapp kliva upp varje gång det var matdax eller småpip! Här ska det vara maxad sömn i den mån det går & enklast möjligast lösning! Tänker inte bli en jojo-morsa som hökar kring vaggan på nätterna bara för det piper! Tss...never ever!

    Mitt blodtryck hade inte gått upp nämnvärt, fast jag känner mig piggare ändå...så jahapps jag funkar iaf bättre, så jag är nöjd! Bebisens hjärtljud verka vara olika varenda gång & den här gången var det 140! Och när vi äntligen hade vår UL tid så....tadaaa...liten låg till och med några procent ÖVER medel i vikt och det kändes grymt skönt att veta. Så min glutenintollerans verkar inte ha någon så stor påverkan trots allt, kroppen sköter sitt, bebisen tar sitt och jaha...jag får väl bolla med mitt *S*!

    Just nu väger den nästan 2,4...så det är icke så illa...normalt ska den cirkus väga 2,2 nu...så jag är nöjd...hoppas bara inte det blir en 4kg feting i slutändan hehe...fått för mig att mindre barn är mindre ont vid förlossning!

    Jupps...det var den rapporten det & nu är man mör som få efter 5 timmar på stan...så nu ska det bullas upp med inhandlade godsakerna hehe...

    Sonen var lättad över UL, nu såg han att bebben mådde toppen & han fick höra hjärtljuden *S*...sen har bebben sparkat han på örat, så han är nöjd & inga ljudeffekter kommer han göra igen! Han erkände återigen att han fått panik när beben var tyst & stilla igår *S*....inte trodde han på mig när jag sa att den rör visst på sig & så lätt skrämmer man inte ihjäl en bebbe!

    Labels: , , , ,

    8 Comments:

    Blogger Unknown said...

    Hahaha
    "mitt ass är större än..."

    Min underbara morfar sa en gång om min storasyster att hon hade arsle som en ardennerhäst...Det du..*föreställ dej frasen med grov tysk brytning så blir det hysteriskt kul*

    DÅ har man arsle..Och hon var inte ens gravid...Hahahaha...

    vi köpte en IRON MAIDEN-nappflaska och napp till vildingen..Det var tufft...

    Kram och glad påsk

    /Cian

    4:27 AM  
    Blogger Fluffgubben said...

    I england kallas det att ha "childbearing hips"..och är skitkvinnligt och attraktivt ...
    SÅDESÅ!

    //Norman

    3:21 AM  
    Blogger RedAngel said...

    hahaha...Cian, jag kan höra det...och min kusins farsa med sin danskjugge brytning som skriar naij naij och kör ett utlägg om schlank & kroppen!

    Glad påsk på dig med, nu är man hemkommen från "buschen" där folk har ihjäl varandra & andra kör ihjäl sig...snacka om drama helg!

    8:24 AM  
    Blogger RedAngel said...

    ;) Jupp mr. Fibbler & tänk dig...min mor fnittra & bad mig köra lite magdans i påsk...det du, vilken syn...asset guppande & magen därefter!

    Glad påsk på dig!

    8:25 AM  
    Blogger Fluffgubben said...

    Jag dreglar av njutning vid tanken :)

    //Norman

    10:53 AM  
    Blogger Unknown said...

    Vi höll på att krocka med en älg vi...Det var typ en halvmeter ifrån..Istället brakade älgfan in i bilen som kom från andra hållet..Skitläskigt...

    10:40 PM  
    Blogger RedAngel said...

    hahaha...ja visst fibblern...lika hett som en döende galen kossas sista dans!!!

    9:01 AM  
    Blogger RedAngel said...

    Nä fyfan...älgar är ju hur läskiga & farliga som helst när de hamnar fel.
    Det mest dramatiska jag såg var ett roadkill *S*...en död stackars hare på vägrenen...så mycket för den påskharen va!

    9:03 AM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s