• I did it again?!: suckar högt...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Wednesday, April 18, 2007

    suckar högt...

    Läste någon notis om att ultraljud är faaaarliga grejer...så klart behövde jag öga igenom denna fasansfulla nyhet!

    Blide jag klokare månne??? Hmm...det är farligt fast man vet inte hur farligt det farliga är, men en stor varning är att om man blivit utsatt för ultraljuds undersökningar så har det visat sig att fler vänsterhänta ungar huserar på jorden?!

    Gud så hemskt...vänsterhänta barn...säkert defekta!!! Annars så har man hört att vänsterhänta använder en annan del av hjärnan, oftast är kreativare...amen skam & vanära...vem vill ha en vänsterhänt unge?!

    Har inte forskare & nyheter bättre saker för sig än att försöka larma om saker som de inte ens är säkra på?! Om jag bara skådar i min familj...bland mina syskon så finns det EN vänsterhänt stackare...och om det nu skulle vara en biverkning av ett UL...hahaha...hon tillhör den äldre delen av skaran, risken är väl större med de yngre isf. Sonen fick ju två UL och han är lika högerhänt som mor sin...och jag vette fan om de gjorde UL på 70 talet ärligt talat! Så vad har de för underlag till sin forskning och...är det farligt att vara vänsterhänt?! En av syrrorna var ju tillfälligt vänsterhänt då hon bröt högra armen...mmm...vad tyder det på då?!

    Och med tanke på hur många UL jag fått göra den här omgången så lär ju bebben födas med TVÅ vänsterhänder *S*.

    Det var den dummaste larmrapport jag läst på länge, snacka om att de bara fiskar bidrag till forskningen genom att uppmärksama detta, de kanske oxå vill ta en tallinkryssning & grilla fiskar i brödrostar...ja, för det kan väl oxå va en biverkning av ett UL?!
    Okej om det fanns verkligt allvarliga konsekvenser av det hela...men vänsterhänt...tsss...vad är det för skitsak?!

    Labels: , ,

    2 Comments:

    Blogger Unknown said...

    Då är hela mitt jobb defekta..Av 4 så är 3 vänsterhänta...Vi går nog i konkurs snart...

    Det var väl det värsta dravel jag hört...*fnyser*

    4:34 AM  
    Blogger RedAngel said...

    Du ser...era ultraljuds skadade fanstyg, ni är ju skitfarliga säkert *asg*...å vad händer om strömmen går...lyser 3 på avdelningen eller...?!

    Men det e ju samma sak, läste någon gång i tonåren att lockigt hår tyder på att man har deformerade hårsäckar eller om det var hårceller...ett normalt hårstrå ska vara rakt?!
    Amen vad är det för insane BS?!

    Och tänk på alla som frivilligt PERMANENTAR sig...vill de vara defekta de oxå?!

    När forskare har tråkigt så kommer de på allt möjligt sjukt skit, vem minns inte alla larmrapporter om än det ena tokigare än det andra!

    Och vad det gäller UL...asså...det har ju fler användningsomr. än bara kolla bebisar, man kollar ju cystor & grejs med det...kan en cysta OXÅ vara vänsterhänt...och isf...är det då tecken på cancer eller?!

    Och stackars sonen...han fick ta ett UL på halsen då han hade svulnader...vad ska det bli nu då?! Nackpelaren roterar eller???
    Puckosmurfar säger jag bara!

    4:55 AM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s