• I did it again?!: Choke me, Spank me, Pull my hair...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Tuesday, April 17, 2007

    Choke me, Spank me, Pull my hair...

    ...och livet är så freakin underbart när man är pollenallergisk och gravid...

    om man tyckte livet var snorigt innan & man hade lite svårt att andas, så gör ju knappast pollen en lyckligare direkt... kollade upp på fass om mina kära allergitabletter eftersom jag kände att nu är det kört, nu kan man ju dö för mindre...och jaha ja alla mina tabletter var ju bara att lägga på hyllan, ingen av dem var okej när man var i välsignat tillstånd!

    Så jag grinade hos mamsen när jag var där & vips så hala hon fram en nässpray...Nasonex... underbar eftersom man sekunden efter slutar snora & nysa som en häst (om de nu gör sånt, men det låter bra) och efter en snabbkoll på fass så var det i alla fall inte förbjudet även om det var lite så där...tveksamt pga forskningen, men nu skiter jag i det...jag missbrukar inte nässpray utan tar bara när jag känner att det är som att andas i sugrör!

    Och den smakar äckligt...det smakar blommor i halsen typ efter man sprinklat snoken full...men det hjälper!

    Och förresten...läste på graviditetskalendern (v.36) om att nu minsan så kommer babyn bli lugn som ett lamm, lägga sig till rätta and so on...eller...snarare i mitt fall:
    Nu är bebben stor & stark nog att ge dig innre skador, testar hur man tillfogar sin stackars mor fantomsmärtor och brutna revben...och den har lustiga saker för sig...petar in händerna asså hur ska man beskriva det...ovan ljumskarna precis där numer magen möter lårets ovansida (ni vet där vissa kvinnor har en ryamatta som tillhör bikiniwax-aria typ).

    Troligen kommer den födas med brutna händer när den klämmer till händerna där och helst preciiiis när man antingen ska resa sig upp eller halvlägga sig till rätta (hur man nu kan hitta en skön pose) och det gör så svinigt ont...ungen drar in händerna snabbast fan när detta händer och ligger blixtstilla en sekund, sen kommer hämden...då sparkar den rätt upp i lungorna så man nästan dör?! Som om det är MITT fel va?!

    Jag fattar inte ens HUR den kan få dit sina små händer...är det ens anatomiskt möjligt?? Är den där vattensäcken den ligger i mobil och kan skumpa runt eller vad??? Snart ligger den väl på ena låret rent av om man inte passar sig!

    Och alla dessa samandragningar...uäk vad det är obehagligt när magen blir stenhård...

    Labels: , ,

    2 Comments:

    Blogger Unknown said...

    Ja eller den där välinriktade MEDVETNA sparken på kissblåsan när man är på stan....

    Ungjävlar..Men jag förstår precis vad du menade i förra inlägget..man saknar magen och böket...Jag gjorde det oxå..Hahahaha nu får jag nöja mej med tarmvredet

    4:44 AM  
    Blogger RedAngel said...

    Dom är ju helt klart bäst...plötsligt står man med vilt stirrande blick och försöker hitta närmsta mugg om man inte vill ha en olycka i brallan *S*!

    Amen är det inte sjukt...plötsligt klappar man en tom mage nästan *S*!
    Men tarmvred prickar iaf inte revbenen eller pissblåsan hahaha... så japps, nära skjuter ingen hare...men det funkar väl lika bra ändå!?!

    4:50 AM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s