• I did it again?!: Planering...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Thursday, March 15, 2007

    Planering...

    Happs, så nu greppa jag barnmorskan och börja leverera mina demands *S*...nu ska det planeras och tas itu med mina små nojjor. Tänkte att det börjar bli dax nu, nu är man ju i vecka 31 och vem vet när liten bestämmer sig för göra entré!

    Barnmorskan höll med, dock lite besviken för jag inte nappat på deras kurser...men när man är yrslig jämt och man är en halt höna så är jag inte sugen på testa sniffa nya linoleummattor i onödan samt att med min förra förlossning & dess drama så vill jag hellre sitta öga mot öga med en sköterska och diskutera fram MINA lösningar, vad som ska passa mig. Är inte faschinerad att sitta & lyssna på föreläsningar som rör ämnet och ett gäng gäspande gravida...jag orkar knappt rulla min häck till tunnelbanan som det är!

    Nu är jag i det närmsta DÖD...släpar benet efter mig. Schemat idag: Vakna med migrän, suttit & gapat hos tandläkaren nån timme...och sen in till mvc, shopping på det, sen åkte & hämta sonen hos syrran...detta fjuttiga fick mig nästan att svimma på t-banan och nästan böla av smärta i höften! Snacka om klenis man känner sig som!

    Men hos tandläkarn råkade skåda en annons i city om vi föräldrar gravids senaste nummer, var ju precis det innehåll jag behövde! Så jag grabba tag i ett ex när jag ändå shoppade lite käk! Ögade igenom medans jag dundra in mot mvc och se där...hehe nu ska vi allt se till att besöka sjukans lilla "jag är hyperventilerar om du visar mig en nål" avdelning och terra dem sönder & saman! Perfa tips som jag genast greppa barnmorskan om! Och ÄNTLIGEN kom hon på att hosta upp lappen om tens-makinen, så nu är den på väg och jag kan se fram emot att elektrifiera mig både här & där!

    WOW...blidde impad, blodtrycket har ökat en smula...105/60...har märkt att jag är lite bättre men lite mer skulle icke skada! Diskuterade även lite akupunktur, min whiplash jävlas ju utöver det hela och nu har jag hittat mig en nålarnas gudinna & jag fick ok på att testa det, man vet ju aldrig men det ska inte ha någon negativ påverkan om man är gravid & just nu är jag ett desperado att bli av med åtminstånde NÅGON smärta! Hehe...hur det sen ska gå med tanke på min nålskräck är en annan femma, men jag är DESPERAT nu!

    Bebbens hjärtljud är nere i 136 nu, får väl skåda om det tänkt ligga där nu då?! Och det verkar ha växt till sig bra...magen, men vi ska ändå ta ett UL för kolla tillväxten eftersom jag har glutenintolleransen & skåda om bebben oxå fettat på sig som den ska! Och passa på att kolla åt vilket håll bebben ligger, huvudet ner...förstod nästan det eftersom häromdagen hade jag en HOPPLA nu flyger magen av- snurr och att man blir sparkad på armarna rätt ofta om man har dem på magen! Tror det är få som kan missa när de vänder på sig, eftersom bebisen ökar om halva magen *S*...eller ja, mina bägge har jag skådat när de vände!

    Garva lite, bm sa att det är uppskattat att skriva några rader om hur man vill ha sin förlossning till bb?! EEEEEH??? Jaha...hmm...funkar det att skriva att man inte vill ha klåpare runt i kring sig och den som stör mina vibbar kommer få flyga ut genom rutan? Vill inte ha surkärringar, stressade häxor eller besserwissers som ska försöka läxa en? Kan man ha det som önskemål?! *S*...och den jävel som öppnar sin käft om hur ont jag har kommer jag sparka den här gången, har ännu icke kommit över att jag INTE ALLS hade bedövning, trots den ena haggan påstod det!

    De kan förvänta sig en ilsk pitbull som kommer att göra som hon själv vill...kan man ha det som varning?! Mina önskemål är att helst slippa genomgå samma förlossning som gången innan och den som öppnar munnen och kallar mig "lilla gumman" kommer få spontant håravfall! Och jag kommer ta med mig juggemusik...den som inte klarar det får hitta en annan sal! Och jag vill ha en BUFFÉ inkörd i samma ögonblick som jag slutat svära och bete mig som en besatt, ingen fjuttig macka!
    Och blir jag förlamad igen av någon slarvande tuggumituggande läkare så kommer jag personligen att uppsöka den jäveln om jag så ska sparka mig fram i en rullstol och spöa skiten ur fanstyget!

    Hmm...ja utöver smärtfritt och snabbt och att jag helst vill hem på en gång...*asg* så är detta mina önskemål! Undrar om man kan skriva det?! Hahaha...vad ska jag annars ha för krav?! Så gissa tre gånger om jag är förbered på att kriga snarare än att inbilla mig att personalen är normal (ack, som jag trode första gången). Aldrig mer i mitt liv vill jag ha en repris av min första förlossning!

    Labels: , , , , ,

    2 Comments:

    Blogger Unknown said...

    Hahaha...Jag skulle älska att vara i närheten och höra dej gorma på inkompetenta barnmorskor..*grrrr*

    Kommer ihåg min dumfan som klappa mej på handen och sa :det är snart över lilla vän..(det var på lördagen och ungen kom på måndagen) Hahahaha snart över din jävla häxa?? Kör upp en vattenmelon nånstans..

    PÖSS

    /Cian

    11:36 PM  
    Blogger RedAngel said...

    *S* Ja, vissa av dem är ju så störda att man fan får lust att strypa dem rätt av!

    Fy din stackare...men det är väl tur att det inte finns så mkt lösa föremål på salen...annars hade barnmorskor vart lätta byten & utrotningshotade *asg*.

    Det roligaste är när de försöker att få en att INTE fräsa, svära & väsa...man bara AHAAAA...ok, när om inte under smärta fräser en människa?! Ska man fräsa när man ligger på massagebänken är det tänkt?!

    11:20 AM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s