• I did it again?!: En varning utfärdas, snuskgubbe i söderort...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Tuesday, February 06, 2007

    En varning utfärdas, snuskgubbe i söderort...

    Är man boende i söderort med omnejd...så bör man passa sina barn extra noga just nu, igår fick jag höra om en extremt oroväckande och otäck incident vid en skola i Bagarmossen, dagtid. En äldre man i neonrosa overall, runt 60-års åldern gick fram till en liten pojke och började rycka i hans byxor... när mamman upptäcker detta, att mannen står & drar i hennes sons byxor och ropar att han ska sluta omgående med detta så säger herrn att han "skulle hjälpa till att dra upp byxorna" på pojken??? Och sedan lägger han komentaren att pojken kanske har gjort på sig?! EHE?! Så liten va inte pojken, men dock i dagisåldern!

    Polisen har blivit informerad om incidenten, även om det ej ligger en anmälan om det just nu! Och som polisen sa, så kommer detta upprepas i regel...detta är nog bara början och mamman hade tur som tog det lugnt i chocken och fick bort sitt barn! Vem vet hur det kunde ha slutat?! Men tråkigt nog ville hon ej anmäla händelsen utan en annan ringde in och åtminstånde påpekade incidenten, eftersom hon arbetar på fritids & de brukar få larm om sådana incidenter och tyckte att det borde komma fram, så även dagispersonal vet att vara extra vaksama för närvarande!

    Visst, det kan röra sig om en förvirrad gubbe, kanske mentalt koko...men hur jävla normalt är det att ens dra i någon annans barns byxor? Man kan påpeka sådant för föräldrar, men sällan att någon gör det! Så när jag hörde detta tog jag ett snack med min grabb, även om han är i skolåldern men man vet aldrig, hellre att han vet hur han ska bete sig i en sådan situation och speciellt nu när det faktiskt har hänt inom min bekantskap, det är inte en notis om någon som man ej känner!

    Jag blir vansinnig när jag hör sånt, personligen så skulle jag gjort en anmälan direkt på plats med mobilen...man vill ju inte att andra ska bli drabbade eller att herrn kanske tar ett grövre steg! I mina öron låter det som en pedofilvarning...för varför drar man ens i någons byxor?? Och vad hade hänt om han fick av pojken byxorna? Med tanke på han smyger runt på en skolgård...bara det får en att ana det värsta och träningsbyxor är enkla att få av sig om man är ute efter sjuka saker! Jag hade anmält, sedan hade han fått förklara för polisen vad han pysslat med!

    Samma sak med en av mina syrror, hon rasta hunden och råka på en blottare...vi anmälde direkt och polisen kom på stubben och letade...även detta på ett skolområde! Jag tycker man ska ta det på allvar, inte vänta på att något ska hända!

    Labels: , , ,

    2 Comments:

    Blogger Unknown said...

    EEEEUUHH Fy vad jag JAGAT honom med en köttyxa i högsta hugg..Och då hade han blivit eunuk kan jag ju säja...

    Jag är så glad över att jag flyttade från Bagis.
    *även om det finns toknötter på norra sidan oxå*
    Men just i Bagis fanns det lite FÖR många toknötter samlade på ett ställe..Vi bodde ju mitt i centrum med allt vad det innebar..

    11:56 AM  
    Blogger RedAngel said...

    Ja, jag har aldrig gillat bagis... varje gång man är förbi där så är detalltid ngt ipekko på G!
    Men det ska ju ligga ett psykhem har jag hört, så lösa nötter är väl att skåda!

    Men så jäkla creepy,därför så e det likabra man varnar folk innan det händer ngt på RIKTIGT!

    1:55 PM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s