• I did it again?!: Galna stalkern strikes again?!

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Tuesday, January 30, 2007

    Galna stalkern strikes again?!

    Galna kvinnan åkte aldrig in igår?! Istället ringer hon sin b.m. idag, som hittils bara gett henne hur sjuka råd som helst och verkar vara helt inkopetent enligt min mening av vad jag har hört! Men b.m sa iaf att hon ska vila och vänta, trots att hon blöder, har feber & inte mår bra...hon har menssmärtor oxå?! Ehe...ja, det skulle inte jag tolka som en normal graviditet och anse att man ska pilla sig i örat och sitta hemma för?!

    Och vad vill hon nu då? Jo, att jag ska följa med henne till akuten?! Jag har vare sig tid eller ens lust att hänga på akuten i flera timmar. Och att stressa upp mig mitt i natten...bara för att sedan ligga hemma och dregla?! Naah...sånt gör mig irriterad! Och till råga på allt så är hon på jobbet, ringer mig därifrån?! Ja men då så...åk själv då, varför ska jag följa med om du själv inte bryr dig om råd.

    Jag vill fan inte vara med...jag VILL INTE!!! Det är en sak att ställa upp med att fixa mat åt hennes kids eller rasta hundarna...men att häcka på sjukhus halva dagen när jag har annat att dona med?! Min egen kid kommer att hinna komma hem och ska få sitta själv då...och sen ska jag stressa hem för att fixa käk åt han?! Hon suger min energi, den kvinnan!

    Själv kunde man knappt sova för hon oroade mig och sen så gör hon ändå tvärt om?! Fan vad irriterad jag blir på henne! Hon är så neurotisk...så man kan bli tokig på henne och vem ringer hon när det krisar?! Mig! Annars passar det bra med andra! Så som hon oxå snackat till alla hon känner att jag är gravid, men hennes egen graviditet håller hon tyst om?! Sånt stör mig något enormt, ska man snacka så snacka om sin egen oxå. Hon undviker umgås med vissa för hon är rädd att de ska se att hon är på jäsning?! Hur normalt är det på en skala?!

    Det värsta är att jag har ett ärende och hon skulle köra mig dit, om det inte var viktigt så skulle jag skita i det...men den jäveln vet att utnyttja situationen till hennes fördel, kostnaden lär väl bli att jag får sitta på ett jävla sjukhus hela dagen?!

    2 Comments:

    Blogger Maria Agrell, Barcelona said...

    Hej,

    Hittade hit genom "Vi föräldrar Gravid". Nu är du inte längre anonym...

    Jag är med i samma nummer och berättar om hur det är att vara gravid i v. 27-40. Nu är Ted född och jag har redan börjat jobba lite. Här i Spanien är man bara föräldraledig i fyra månader. Helt galet jag vet. Fast jag arbetar hemifrån vid datorn när Ted sover, så det är inte så farligt.

    Lycka till med allt.

    6:26 AM  
    Blogger RedAngel said...

    Hehe...nä I know...de snackade om att de inte skulle skriva om bloggen men så jahapps *S* så va den med & så var man...ehe busted.

    Jo, jag känner igen dig med :) och jag läste om hur det är där, men kan man jobba hemifrån så är det ju inte så farligt! Hur trivs du annars att jobba där & leva? Är det krångligare än här med all byråkrati och sånt?

    Vi har ju hus där nere och ibland har jag funderat på flytta utomlands, men...mnja man fega ur lite just för man har barn och hur allt funkar där!

    11:02 AM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s