• I did it again?!: Ekorren eller aka SUPERMUSEN...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Thursday, February 01, 2007

    Ekorren eller aka SUPERMUSEN...

    Look at me...look at meee...Im a hairy basterd...mohahaha...

    Från mitt apatiska dö-läge igår till detta påtända ekorrstadium idag...ja man kan ju undra vad som händer hehe! Snacka om att man drar ojämt i orken, finns liksom ingen såndär normal lunk här inte!

    Började min morgon med en latte på balkongen...solen sken och sakta vaknade min förvirrade hjärna i värmen, eller troligen fick jag värmeslag eftersom det faktiskt är snö ute, februari och man ska inte kunna softa i solen då i en vanlig munkjacka...man ska frysa tills man tror fingrarna trillar av för evigt & bära pälsmössa *S*!

    Hepphepp va det gick efter jag lapat sol, började med en storstädning hemma...och sen boka tvättstugan samt körde på hemma med tvättmaskinen. Det tvättades täcken & kuddar och allt som låg löst! Tvättade fönstren och borrade äntligen upp sonens persienner...som jag typ köpt förra vintern *host*! Dammat & fejat...jagat runt med damsugaren...ja du, lite sol och hej va det går!

    Sen så släpade jag ner den där säcken med kläder till försäljning...gud så skönt att bli av med skiten, förhoppningsvis så kanske man får några spänn på avdankade kläder som bara legat och skräpat här hemma! Passade på att fynda en babygunga av bara farten och funderade på ett babygym men besinnade mig i sista stund...jag tycker dom ser så roliga ut, man hänger upp kidsen i dörröppningen & så hoppar de som galningar...sen kan de dregla på golvet så man kan få sig en skridskofärd som heter duga...med andra ord...lite action i hemmet mohaha!

    Ungefär efter den shoppingen och man står vid spisen och lallar med middagen så bara ...pyyyyyys...och sen gick man som man hade en tre tons stenbumling balanserande mellan knäna...hoppsan Kerstin, nu tror jag visst jag överansträngt mig en aningens och man var fortvarande inte klar med tvätten...ehe ojsan då?! Undra om jag råka snorta upp något av bara farten eller?!

    Vart ifrån kom denna energi och varför tog den bara slut så där poff?! Några baljor kaffe och lite avancerad zapp på tvn...men näe...en dextrosol på det? Men näe...energin va borta...jag va död, färdig...veva med vita flaggan. Fettade ut mig i soffan och tänkte...ååå va jag sitter skönt nu...

    Så kommer sonen...kan du gå och köpa popcorn till mig? Ett evil bläng från min Al Bundypose i soffan och levererade svaret att du har egna ben lille vän, så skutta du och handla dina popcorn, för inte ens med en lyftkran så kommer jag förpassa min lilla rumpa genom ytterdörren till förmån för att halka omkring som bambi på hal is och hoppas jag kommer till affären in one pice! PFFT...karlar?! Vad är det med dem?! Finns det en inbygd gen hos dem som tror att man efter man skrubbat halva huset och donat ska springa ärenden åt dem?! I helskotta heller! Han har egna ben minsann, sist jag kollade!

    Försökte mig givetvis på en avancerad muta...det finns ju twix i skafferiet om du vill ha det istället?! Eller...vi kan ju baka något gott kanske, du bakar- jag läser? Pfft...dagens ungdom?! De ska ha popcorn va?! När vi ändå har en massa onyttigt socker i skåpen och chokladdränkta kexbitar?! Och så larmar de om barn som käka för mycket godis va?! Ja, inte min lille herre...han ska ha poppade majskorn istället, den lilla friskusen?!

    Labels: , , , ,

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s