• I did it again?!: Nytt i hörnan...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Monday, January 29, 2007

    Nytt i hörnan...

    Ja, med tanke på man vart portad från sin blogg av allt strul & den käka upp ett eminent inlägg, så jaha ja...då kör vi på IGEN och hoppas på det bästa :P


    Så äntligen idag anlände min kära nya tv-bänk, ett fynd! När jag packa upp den och kolla instruktionerna...eeeh jag må då säga att jag tackar min tekniska kompetens eftersom bristen på detaljer...skulle ha gjort en annan tokig. Det var mer jaha då ska vi se här...plugg? Näe...oki...konstiga skruvar..mmm...men jag har lyckats få ihop den i alla fall...ehe ja, jag har bara glasdörrarna kvar, men man kan ju inte kräla på golvet hela dagen lång nu för tiden, blev en ninnananna paus oxå hehe!

    Till min glädje upptäcker jag att det faktiskt existerar ett lås med nycklar till...nu slipper man kex i videon eller dvdn hehe...den nya bebben kommer inte kunna ställa till det som sin bror :P


    Lyckades smöra för mamsen i helgen och åkte till willys för att kryssa med vagnen och fylla på mina matförråd, gud så skönt...eftersom man haltar fram så är det grymt skönt att få hem alla kassar i ett svep, inte släpa sig på gatorna och det tar en evighet och armarna blir tre meter långa innan man ens snubblat in över tröskeln!

    Länk om du vill skaffa en egen dvd kanske, vet ej om jag kan rekomendera den just nu...men man kan läsa lite om innehållet & shoppar du på willys så kan du ju greppa ett ex för en 170 spänn tror jag det var

    Och givetvis så har de ju utökat sitt utbud med tjaffs där...slog till och haffade en tränings dvd, fit mama, så nu när jag bökat klart med tv bänken så ska jag...få se här nu...ööh svänga mig i piruetter och slå ihjäl mig *S*...ja det va visst salsa med oxå(?!) och ursäkta en osmidig pingvin, det lär ju INTE bli graciöst precis...snarare lär man landa på bordet i ett förvridet tillstånd hahaha.
    Men det lät ju bra...salsa, yoga, stärkande övningar för rygg...min rygg känns mer som hackebiff än ståtlig kotpelare...för att inte tala om min nacke som ständigt skriar på hjälp! Men så läser man fatburner...rimmar rätt illa med gravid, fast jag har ju vänner & bekanta som är galna nog att banta när de väntar barn...jävla tokor...men kanske efter om man nu anser att fluffet stör en (men en annan spinkelink sulle ju bara bli glad över att få lite fett på arslet).
    Undvika kramp i benet-övningar...hehe...dom har jag ju jämt samt att mina fötter "krampar" ihop sig då och då (ser skitsnyggt ut när tårna förvandlas till en solfjäder på foten och vaden skriker på hjälp)...himla jobbigt men det har jag alltid haft! Så jaha...hör ni inget på bloggen på någon månad så vet ni...jag har antingen slagit ihjäl mig med de där salsa snurrandet eller fastnat i någon yogapose och fått höften ur led hahaha.
    För att ytterligare öka risken för olyckor i hemmet så investerade jag heeela 60 spänn på träningssnoddar *S*...så man kan klappa till sig själv i skallen när mjölksyran slår till i armarna. Japps, tills min sjukgymnast har tid med mig så kommer jag roa mig kungligt för mig själv...har ju styrketränat förr, så ska försöka få ihop lite övningar som kan passa nu och...jag har redan en såndär boll som jag ska blåsa upp...superskönt om man har ont i ryggen faktiskt, men man måste ha bra balans så man inte druttar på häcken och med denna mage så lär man bli lika hjälplös som en sköldpadda på rygg, sonen lär väl hitta en snyftandes på golvet!
    Men..SKAM den som ger sig ;)

    Labels: , ,

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s