• I did it again?!: Segt må jag då säga...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Thursday, January 25, 2007

    Segt må jag då säga...

    Så äntligen så har mitt paket dimpt ner...eller vaddå dimpt ner, brevbäraren plinga på och baxa en kartong över tröskeln. Tar tag i det och håller på drutta på näsan...det är alla mina näringsdrycker som anlänt.

    Hmm...ja, det här med glutenintolleransen...ehe...kan man få sådant i ett värre läge, eller?! Nu när man är gravid...har lite mysko smaklökar?! De ringde innan de skulle packa dryckerna och fråga vilka smaker man skulle kunna tänka sig?! Ehe...ja du, packa ner hela sortimentet för jag har absolut ingen aning vaad jag gillar och inte just nu?!

    Hur ska jag kunna svara på en sådan simpel fråga hahaha...jag har ju redan svårigheter med min nya diet, även om jordnötter och chips funkar bra (och jag vill öka mer i vikt nu på stubben)och så gegga jag ihop havrebollar igår...DET får jag iaf tugga när sockerbehovet slår slint...typ det enda från listan som man känner är ok. Viss lakrits kan innehålla gluten?! Ehum...så när man nu köper smågodis så ska man likt en pensionär trycka näsan mot burkarna och analysera innehåll?! Gud vad livet blev jobbigt, man kan inte vara spontan längre och trycka ner saker i korgen...eller korgen va ju att va optimist...nu förtiden måste man handla i vagn om man ens ska ha något kvar på eftermiddagen *S*?!

    Men vad tidigt man har börjat boa sig nu då...det är väl för man är lite förberedd & vet hur saker och ting fungerar, tvättmaskinen är på plats...tv-bänken med dörrar kommer nästa vecka (nu fick de köra hem den, orkar inte jaga skjuts eller ens gå långt) babykläder är inhandlade. Har suttit och pillrat bland alla burkar och lock...tänker att när det närmar sig så kanske man ska frysa in käk, för vem vet vad man kommer orka sen? Tänk om jag blir så där dålig igen? Och då måste jag ha mitt glutenfria käk...min mamma tror ju fortfarande att man ändå kan äta bullar å kaffebröd fast man har glutenintollerans?! *S*...så ska hon hjälpa mig igen så lär vi ryka ihop när jag för femtioelfte gången säger MJÖL=GLUTEN...ja mamma mörkt bröd är OXÅ gluten!!!

    Funderar på ringa kommunen och kolla det här med städhjälp, börjar inse att när nacken nu ger mig ständig värk och migrän samt att benet lever rövare med mig så är det nog dax att se över alternativen.
    Måste leta rätt på en diskmaskin snart oxå...man känner sig lätt korkad när man diskar...ja, det är en syn för gudarna hahaha...när man har nackproblem så har de rekomenderat en att luta pannan mot överskåpen (för avlastning)...så ni kan ju tänka er hur det ser ut på en skala och ibland om jag har riktigt ont i höften så rullar jag fram kontorsstolen och sitter och plaskar runt *S* (men då kan man ju ge sig fan på att man får ont i axlarna istället, en gammal förslitningsskada från krogtiderna & när man jobba på matvarubutiker).

    Samtidigt som jag kan skratta åt eländet så känns det inte så himla kul att va klassad som handikappad, det har tagit mig lång tid att acceptera mitt "öde" och ge upp min envishet, inse att jag kan inte vara miss turbo längre...allt tar längre tid, kräver något av mig & krafterna bara POFF! Undrar egentligen hur det kommer bli när man får bebis?! Hur kommer det att funka då? Man bär ju på dem rätt så ofta? Ska man investera i en babysjal eller en va heter det nu då...sån där babybjörn bärare på magen?! Kommer aldrig att glömma hur arg jag vart på min läkare när han föreslog förtidspension?!
    Men jag är ju över 30...inte 60?! Nä, kommer inte på fråga!!! De får hitta på någon annan lösning åt mig eller så får jag hitta på något annat själv...får väl öppna eget igen, men någon annan branch som funkar för mig?!

    Hmm...och på tal om lite sjuka saker...undrar egentligen vad mitt öde försöker säga mig, igår natt medans halsbrännan dansa med mig slog det mig sonens pappa & bebbens pappa heter samma i andranamn och fyller år exakt på samma datum?! Har inte ens tänkt på det innan...det va bara för vi snacka här om dagen om semester och sådant som jag kom på det! Hur stor är chansen att man i sitt liv hittar två personer som fyller år exakt samma datum, bara har två förnamn...och båda är exakt samma?! Jag menar...JAG har tre förnamn *S*...jag har aldrig stött på någon som har ens ett förnamn med exakt samma stavning, än mindre fyller år samma dag som mig?! Och så med bägge så får jag söner (vad det verkar)?!

    Hmm...suttit å slurpat i mig en dryck här nu...Lingon & Tranbär och den va inte så tokig alls... jag som hatar tranbärsdrycker normalt sett och lingon...öööh ja som sylt så funkar det?! Hur ska jag få i mig 3 per dag är bara frågan?! Dricka "mellis" kanske? Måste fundera på hur jag ska lägga upp det här...förresten ska jag köpa en ny våg nu...ska ha koll på effekterna, min antika historia väger ju lite som den själv önskar.

    Har fått en ny dillepryl: Dippa blomkål & broccoli i bearneisesås...hahaa...jag som inte e så het på grönsaker i normala fall...har börjat tugga på sånna där...va heter de harrikoverts eller??? Och sockerärtor...funka skitbra att dippa. Frågan är bara egentligen om köpta bearneise innehåller gluten? För det ska de inte göra om man gör såsen från grunden iaf...måste hitta min bok från restaurangen och kolla lite recept...brukar ju göra det mesta i sås själv från grunden...så...måste kasta ett getöga även där. Det jag nu sörjer är mina ostpanerade kycklingar...de får jag inte äta längre...och jag som älskar det...skitintollernaser :S

    NÄ...nu blidde jag hungrig igen...

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s