• I did it again?!: Har jag närt en martyr vid min barm or what?!

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Monday, August 27, 2007

    Har jag närt en martyr vid min barm or what?!

    Ja, jesus säger jag bara...ungar kan verkligen konsten att jama ibland! Stora sonen gillar nu för tiden att spela plågad martyr...han liksom bara får iiiingentiiiiing fast han hjääälper till massor! När han drar på växeln så skulle man gott kunna tro att det är obetalt slavarbete som försigår här hemma, satan & hans gastar torterar honom och han är säkert förvisad till ingenmansland oxå!!!

    Inga pengar får han på mobilen, inga pengar till habbo...ja, han verkligen liiiiider?!

    Och joho då...lika schnygg som den här draken blir jag, när jag tassar in hos den plågade själen för att ifrågasätta vad herrn syftade på när han snorka upp snoken och hasade in till sitt rum! Jamen...det är ju som om han inte finns längre, bebisen får saker...MASSOR med saker, men inte han!!!

    Nähe...och allt detta för jag inte ville köpa habbomynt för det facila priset 175 spänn...?! Jag trodde jag skulle explodera...räknade upp den gångna månadens spender saldo till sonen: mobilpåfyllning á 125 spänn (villket brändes på förbannade habbo, mobilspel & annan dynga), ett teleskop á 699 sköna riksdaler, för att inte tala om kläder, hårklippning & allt som hänger ihop med skolstarten..vaddå inte fått något?!

    Snyftande försök till...amen bebisen fick kläder i present från jugo...vaaad fick jag (nära på drama hand på pannan..)! Ehum...ja, du fick armband, tröja & flagga?! Vad vill du ha mer? En body & bebissalva till rumpan eller??? Genast tystnade herrn, kapad vid fotknölarna...så försökte han sig på osynlighetsfaktorn...iiingen seeeer han liksom...asså bara bebisen?!

    Amen dra mig baklänges i håret, naken på asfalten snälla nån!!! Tack för den liksom, här har man fixat barnvakter för han ska få egen tid med en, åkt & shoppat själva, han har tillbringat tid själv med mostrar & morbröder...sen ska man höra det där?! Ska man skratta, gråta eller explodera?! Herrns "hjälpa till" ådra sträcker sig till att plocka ur diskmaskinen & mot detta får han betalt till råga på allt...men inte denna dag, då var allt skit & kanariefåglar!

    Då var det allt att dra fram papper, penna & miniräknaren...skriv upp allt du fått & handlat och gjort...och så skriver vi lillebrorsans kläd & blöjkonto, sen tar vi mamsens shopping & minutrar alone. Hur stod det nu till på rättvisevågen?!

    Slagen herre muttra buttert något ohörbart...AH, ungar kan verkligen konsten ibland att spela drama i flera akter. Sen var allt frid & fröjd igen...ungefär tills herrn insåg att mamsen ska ut på lite party till helgen! Men strecket var draget i sanden *S*...mot lite dvd & chips så var det okej igen!

    Å vad det ska bli trevligt med middag & kanske något glas vin, lillen får klara sig på mjölkersättning & mormors famn tills alkoholen dunstat av...nu ska man få snacka vuxenspråk några timmar hehe!

    Labels: , ,

    2 Comments:

    Blogger Superquinnan said...

    ja det är inte lätt... Men som du skrev: Sätt dig ner med han och låt han själv skriva ned vad du gett han/ vad han fått av andra så han ser hur det faktiskt är..Hur gammal är sonen? I dag blir de ju tonåringar vid 12. Jösses!! Kram

    9:15 PM  
    Blogger RedAngel said...

    Jupps, ska det snyftas om millimeter rättvisor & orättvisor så ere bara fram med listor, då ser han själv enklare HUR det låg till innan han pep...han e 12ish & verry tonårig ibland?! (märkestorsken har slagit till & han har listan klar ner till fillingarna vad det ska va för märke med?! fyfan va less man kan bli)

    1:10 PM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s