• I did it again?!: Det e svettigt må jag då säga...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Sunday, August 12, 2007

    Det e svettigt må jag då säga...

    Åååå vad kvavt & fuktigt det är...så har man liksom lilleman va...så han klibbar ju fast på en han med *S*. Stackars liten...han svettas så mycket att håret är helt dränkt mellan varven, han gillar att hänga på balkongen istället & jag förstår han!

    Vad har hänt sedan sist då...hmm...ja, han väger 6kg...min nacke gråter oftare nu av hans vikt & jupps...han har börjat skratta.Ja, nu menar jag ju inte tysta skratten...han låter som ett smärre astmaanfall innan och sen avslutas det med lite kluckande tjut, sen fräser han oxå...mycket intressanta ljudeffekter har han!

    Mest roande är när han blir arg...hur han axar upp sina vrål...man sitter och garvar...ja, tills det börjar rycka i lilla tystar-nerven & man beslutar sig för att nu ere slut på det roliga, tjong in med ljuddämparen pronto! Han skriker nejnejneeejnejnejneeeej?!

    *S*Eller läpparna innan gråten...skrynklas ihop, mungipor ned, rödfärg på och...laaaaarm!!!

    Vidare så har han kommit underfund med att det är inte roligt att ligga i vagnen...man ser mer om man kan sitta liksom...eller hänga i mammas famn så hon får ratta vagnen med enhands fattningen istället?! Och att sitta och iakta en när man käkar är också intressant....han tuggar & dreglar...ibland känns det som man har en hundvalp som tigger hahaha....hundar brukar kunna konsten att dregla stora pölar när de ser en käka!

    Funderar lite smått på om jag ska antingen smacka in en stor kudde i liggvagnen eller om jag ska byta till sittdelen eftersom man kan ha den i massa olika lägen?! Hmm...kanske på kortare promenader, eftersom min nacke tar stryk av att konka runt i onödan.

    Ett tag sedan så avskydde han att ligga på magen...det var liksom ELAKT av en att vippa över han *S*...nu har han upptäckt att det ger nya vyer & man kan visst förflytta sig om man gungar runt på magen. Mycket intressant eftersom man då kan ligga & glo med huvudet åt vänster eller höger medans man vilar och planerar nästa move...jo då, lille herrn har plans (dock kommer han inte längre än någon decimeter...så man behöver inte leta efter han hahaha).

    Och tårarna har kommit...ja, en liten skvätt...*S* när han tycker att man är taskig eller så...som typ när man ska byta blöja ibland, herrn var fullt upptagen med att suga på händerna och spana...så LYFTER man stinky...ajajaj vilka tigervrål man kan få, så jodå...jag är gravt hörselskadad nuförtiden...när han slutat illtjuta så är det endast för han ser grodorna i mobilen eller sitt röda troll/monster/djur (vad det nu är för figur...den e så ful att den e söt)

    Hos moster sist så sparka han ned hunden & snodde ett fult gult gosedjur hon vunnit på grönan, Ella var inte så glad över att han snodde hennes spotte i soffan...men eftersom han fes så bestämde hon sig för att DÄR kan man inte ligga och gömde sig under databordet istället!

    Ja, det va väl en lättare uppdatering va...nu har bägge grabbarna vaknat & min stund med kaffekoppen är snart ett minne blott (om jag inte kan smita ut på balkongen ALONE en stund)

    3 Comments:

    Blogger Superquinnan said...

    6 kg, han växer den mannen ;-) Och angående denna kvalmiga tillvaro som mestadels liknar regnskogen på Borneo säger jag bara: Jag smälter som en häxa i solsken...

    2:03 AM  
    Blogger Anna said...

    Oj,han har blivit riktigt stor.

    6:47 AM  
    Blogger RedAngel said...

    Ja...undra på det, det känns ju som man har en knöl vid bröstet...så kollar man ööh jaha bebishuvud?! Han BOR i min BH...så är det bara *S*!

    Undra på man blir spinkelink så snabbt, får vara glad att man hinner svälja saften innan han tuttat till sig den med hahaha!

    2:32 PM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s