• I did it again?!: Jag har visst en jacuzzi?!

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Wednesday, August 01, 2007

    Jag har visst en jacuzzi?!

    Igår kväll så tänkte jag se till att ta ett dopp & snygga till mig med ett litet mamma-SPA så där bara för...se snygg ut helt enkelt *S*!
    Ville ju inte bli avbruten bland burkar & cremér, så jag tog med lille herrn...han älskar ju att bada ändå så!

    Så när man doppat lilleman, innan den avancerade proceduren sätter igång (ni vet...hitta skrubb cremen, langa fram borstar & vantar, packa in nyllet and so on...) börjar tvätta den lille skrutten & vad gör han då??? I mitt väldoftande paradis sprids plötsligt odörer från en annan värld?! Det bubblar i badkaret och herrn fnittrar förtjust???

    Amen URSÄKTA mig...här sitter man liksom och leker SPA och vad gör ungen??? Fiser??? Ja, tänk att de små grabbarna preciiiiiis vet hur de ska få en att rynka på näsan redan! Sen satte ben & armsprattlet igång...åååå han var överlycklig...fortsatte att fisa & gapskratta?! Där satt man & kippa efter luft...de där mjölkpruttarna är lagom trevliga rätt upp i snoken på en stackars kräsmagad morsa som nästan hulka?!

    Så...jo då, jag fick mitt SPA...jacuzzi & hela kittet...öööh, mnja det blidde liksom inte som jag tänkt mig direkt. Men som tur var så räckte det med att langa en patte i pannan på herrn & så somnade han ganska snabbt så man kunde lägga ifrån sig honom & börja kladda och kleta med väldoft...peela sin så kallade solbränna, funderar strongt på ett stycke barnvakt & en kvart alone i solariet. Fast risken är väl att man drabbas av mjölk-läckage mitt i solningen, så man orsakar en kortslutning i solsängen och dör som en äkta grillad & marinerad höna?!

    Man får väl sola med bikinin på eller något hahaha...eller så halkar man väl på mjölkskvättarna på golvet & slår ihjäl sig...?! Måtte solen komma så man kan få lite mer färg än...typ...äggskalsvit, förlåt mig...ehum..brun?! Man ser ju knappt skillnaden på mig & vit vägg känns det som?! Inte blir det bättre när morsan ringer och bara aaah jag ska åka till juggeland nu, pussa bebben & ha det bra!!!

    ...Ja, det blir inget juggeland för mig i år...+45 känns inte lockande med bebis...jag minns nog sist då det var +50 och ettåring...det var den vitaste & plågsammaste sommaren...man låg typ på klinkersgolvet och flåsa som en hund i hopp om svalka...stod med halva kroppen i frysen....allt i ett desperat hopp om nedkylning!!! Man fick ju solsting bara man tog ett steg ut från verandans skyddande tak, så HELL NO...jag får halka i solariet istället *fnys*!

    Labels: , , , ,

    6 Comments:

    Blogger Mia said...

    För hundra år sedan när mina ungar var små. Hade vi en plastring med ben, som hade sugproppar. Den satte man fast i badkaret och så satte man ungen i. det tyckte de var skitkul. Då kunde de inte ramla. Då kan de ha sin egen jacuzzi.

    5:50 AM  
    Blogger Unknown said...

    Hehehehe.....
    Så liten och redan med en utvecklad kiss och bajshumor..

    1:08 AM  
    Blogger RedAngel said...

    hahaha alis...ja, jag har sett dom där antika grejerna...men medföljer det ett rejält utsug eller fläkt??? Kanske jordgubbsdoft?!

    2:16 AM  
    Blogger RedAngel said...

    Ja du mary...grabbar...det ligger programerat i dna´t *S*?!

    2:18 AM  
    Blogger Superquinnan said...

    klart det är kul att reta morsan :-)

    6:51 AM  
    Blogger RedAngel said...

    mmm...det e ju det *S*

    4:55 AM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s