• I did it again?!: Lite dumheter...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Saturday, June 09, 2007

    Lite dumheter...

    Ja, jag tänkte köra på lite ytliga fakta...

    Samma dag som förlossningen vägde jag 70kg, när jag kom hem med bebis på armen så kollade jag bara på skoj vad jag tappat under förlossningen...plötsligt vägde jag 62kg?! Okej bebisen var på 4kg...men damn vad vatten kan väga och visst, man förlorade väl lite blod & annat kanske!?!

    Det tog 4 dagar att bli av med mitt svullna ben, förrens då kunde jag känna igen min fot, och på kvällen så kunde jag glömma att sova på magen...för helt plötsligt hade mjölken slagit till och man var ENORMT framtung och jag vägde plötsligt 60kg!

    (dag5 as in today) Man kan pinka utan att svimma, avslaget har minskat så man börjar känna sig som en människa igen och jag klarar att gå längre sträckor utan att få ont i höft/rygg. Man kan amma utan att vråla & grimasera...

    Ursh...jag vill inte gå ner allt för snabbt igen & jag vill behålla lite den här gången *hoppas hoppas* att jag åtminstånde kan stanna på 55kg. Jag är för tillfället en 38 uppenbarligen, för alla mina kläder är för små...så nu måste jag shoppa lite.

    Förut var jag väl en 34:a rent av en 32:a mellan varven och jag vill INTE tillbaka dit igen...en 36:a skulle passa perfa eller om man mot all förmodan får stanna på 38, vilket jag inte tror med tanke på viktraset!

    Min fluffmage har halverats redan utan träning...är nog mera vätska som ska pinkas ut än att man nu ska behöva träna som lilla BM svamlade om, det är min bebisgömma och den är jättesöt tycker jag *S*...jag skiiiter i, den sitter där tills den tycker det är dax att försvinna och den är som en bra bädd för bebis att vila på medans man fluffar kudden inför amningen, så det så!

    Ja...det var lite onödig fakta om vad kroppen kan roa sig med!

    Labels: , ,

    10 Comments:

    Blogger Superquinnan said...

    oj, går det så fort?? Jag vill inte heller tillbaka till 32/34 stadiet men helst stanna på 36 iaf.. Men man får se... Mager som man är...

    12:40 AM  
    Blogger RedAngel said...

    Eller hur, det känns bättre att få behålla lite fluff *S*. Ja, det bara rasade av så snabbt att man får lätt panik, men jag antar att det är en massa vätska som kroppen sammlat på sig under alla dessa månader!

    Med första så gick jag upp +30 & rasade inom 6mån -35 och det var INTE kul & roligt direkt! Så nu får man allt hänga på kylskåpet så det inte blir så igen, fast nu har jag glutenfritt mission att se till att hålla...så då kanske man får behålla NÅGOT iaf?! *hoppas hoppas*...vill ju inte se ut som en giraff igen hahaha!

    5:49 AM  
    Blogger Unknown said...

    Hmmmm....Jag gick "bara" upp 13 kg under grav...Och det försvann på en gång nästan..Nu vågar jag väl knappt skriva att jag inte fick en enda bristning..

    Däremot nu fyra år efter så får jag fejsa att jag är en 38 istället för 36 som jag alltid varit innan..Så jag lever för gott nu helt enkelt...

    Guuu vad söt han var den lilla killen..*bebisklockan ringer*


    Kram

    10:21 PM  
    Blogger Mia said...

    Va??! Har du inte börjat träna magmusklerna ännu??! Helt otroligt!!

    Kidding....

    7:08 AM  
    Blogger Mia said...

    Vad söt!!!!! Jag måste nog hålla med Sonen namnfrågan. Theo eller kanske inte...Adrian.. varför inte?... Haha skitsvårt!

    7:12 AM  
    Blogger Unknown said...

    Albin är gulligt...Då kan man kalla honom för Abbe..

    Elias är oxå fint..

    Theo är coolt men det är jättemånga som döper sina ungar till det nu...Det skulle var om man döpte till theodor då..

    Syrran ska döpa sin till Harry om det blir en pojke...Det är tufft...

    5:33 AM  
    Blogger Unknown said...

    Ja Vilding heter då Simon Mattias

    Jag ville INTE ha namnet Simon..
    Jag tyckte verkligen inte om det..
    Men maken stod på sej...

    Och inte fick jag döpa honom till Mattis heller *mutter*

    Det är knepigt det där med namn


    Kram

    5:35 AM  
    Blogger Superquinnan said...

    Boar du nu? Är så nyfiken på hur det går för er och ja, vad skall "busen" heta nu då?

    11:13 AM  
    Blogger RedAngel said...

    Goddamn datan hemma har lagt ned verksamheten...så bloggandet är på semester för tillfället :S

    Så fort jag sparkat igång helvetet så återkommer jag med mer stuff ;) Och näää vi e inte ense om namnet än...han heter Bebis eller sharky eller POPO mannen hahaha!

    5:10 AM  
    Blogger Superquinnan said...

    Okej.. Puh trodde nästan du drunknat där hemma bland blöjor och annat. men nu vet jag att ni är vid god vigör ;-) Fasiken.. Utan dator!! Jag skulle nog få smärre panik. Sharky var bra..Drar till landet på torsdag.. Härligt. Har haft sammandragningar och idag fick jag en som fick mig att känna smärta (????) Tur jag ska till BM på onsdag, första barnet= smånojjig. Och på onsdag ska vi till Tittut och kolla om det är en liten kille eller tjej!! Spännande. Kram på er!

    12:15 PM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s