• I did it again?!: Blippat runt lite...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Saturday, May 26, 2007

    Blippat runt lite...

    Har ugglat runt lite på nätet på bebisprylar, liksom vad man har kvar att komplettera och nya saker som dykt upp på marknaden sedan sist!


    Först & främst så har jag väl en bebisborste på listan, men den haffar jag imorgon då det är dax för storshopping till det evigt sinande skafferiet! Men sen såg jag en mugghållare till vagnen... hmm skitsmart ju, jag vet inte hur många gånger man funderat på vart man ska lägga ifrån sig drickan eller vällingflaskan utan att spilla medans man ratta vagnen, ska svara i telefon eller betala eller sånt!


    Ska se om de har en duo variant, så jag kan ha min dricka & bebben sin! Kom på att jaha ja.. solskyddscréme för små liv har vi icke hemma, vet inte om min biotherme kanske funkar... för den är ju +30 för mina fagra fläckars skull...inte direkt parfymerad heller!


    Var hemma hos vänninan igår, hon hade köpt sig en badbyx-blöja?! Totalt onödigt eftersom hon föder i höst, inte har planer på babysim...så jag hängde inte med alls varför den var nödvändig?! Sonen föddes ju på sommaren, men någon speciell badblöja hade han inte...och varför ska man ha det?! Skiter de i blöjan så byter man & ska man doppa sig med bebis...så kan man ju bara ha vanliga babytrosor på för ögonblicket, man måste ju ändå byta när man kommer upp så de inte blir sjuka och så varmt är det sällan i vattnet att man har en nyfödd i en längre tid & det är ju navlar som ska läkas?!


    *S*...hon e lite rolig, först tyckte hon jag va onödig som införskaffade alla saker i god tid, planerade & shoppade viktiga saker...nu...nu har hon panik & vrålar amen du har ju redan allt, hjälp?!

    Eh ja, för jag har ingen lust att tillbringa halva sommaren med att jaga bilbarnstolar & annat, vem vet ens hur mycket man orkar om man inte får sova?! Bättre ha det på plats & sen bara njuta?!


    Förresten såg jag en onödigt smart sak i någto reklamblad hehe...en resesäng i lite tältmodell typ, med myggnät & hela kittet...hmm...jag ser stranden, jag ser sängen...jag tänker aaah & så ett lakan på för solskydd, kanske något om jag drar utomlands senare?! Liksom 2 i en grej(även som säng har jag svårt att se den, mer strandkoja)...rent av kan man kravla sig in & amma i skugga om det nu inte skulle finnas tillräckligt med träd omkring?! Ska nog kolla upp den där historian lite närmare!
    *Suck*...lätt uttråkad idag...ska släpa med mig hunden på en tur närmare helvetet hahaha...se om mina fötter kan bli ännu större rent av?!

    2 Comments:

    Blogger Superquinnan said...

    tack för tipsen, det är bra med tips som gör att vi slipper bli blåsta eller spendera FÖR mycket pengar.. Som om man inte gör det iaf... Vi kommer t ex få ärva entt babynest av min lillebror, de är perfekta att ha i sängen mellan mammaoch pappa. De sover mycket bättre med den lilla madrassen alla tre ;-)

    9:09 AM  
    Blogger RedAngel said...

    Det va så lite, får ju ångest över hur mkt man själv la på första & onödiga saker som man bara kunde packa ned sen!

    Så den här gången så tänker man, men det e lättare när man vart där en omgång & vet vad man behöver! Men likt förbannat så sitter jag & kikar på dumheter *S*...man bara ååååh så sött eller hm...man kanske skulle...?

    Senast såg jag liberos reklam för skötbordsskydd, någon form av engångsplast man sen slänger?! Men hallå...man har i regel en handuk, skötbordet är av plast= avtorkbart ...så vad ska man slänga pengar på sånt för?! Blöjor kostar, välling kostar & det är åtminstånde nödvändigare!

    Och babynest & bebisar i sängen är faktiskt det bästa, så hinner man sova mer än att kliva upp & bli yrvaken...sen kan det ta timmar innan man däckar...man kan "sov-amma" :D och alla är glada!(+ den här nojan att man måste lyssna 498ggr/minut om de andas *S*)

    Därav ingen vagga den här gången, spjälsäng & vagn räcker långt! Det finns för mkt på marknaden som förstagångs föräldrar kan lockas att investera dyra slantar i & som är komplett onödiga!

    10:39 AM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s