• I did it again?!: Feta fötter & rosa donuts...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Saturday, May 26, 2007

    Feta fötter & rosa donuts...

    Idag e man liksom lite gul så där...lite Homer style! Man rör sig som en pingvin med armarna *S*! Tillbringade ungefär en halvtimme med att peta ner mina fötter i olika skor, och det gick ju skitbra...sett en elefant pressa sina tår i stilettos?!

    Ja, ungefär så kändes det...vissa kraffsa man in tårna & desperat försökte få in resterande fot...icke då, drog fram allt utan klack för att försöka hitta något snyggare än jumpadojsen (som snart kommer explodera rätt i nyllet på mig).

    Sonen peka på flipflopsen...ta dem istället då (måste barn alltid vara så smarta?! jag vill inte förpassas till flipflop-land) obstinat som jag är fånga jag mina marokanska slip in tofflor i hopp om att de åtminstånde skulle funka...jo tjena, fettet välde över & jag fick väl in tårna maxat, schnyggve att släpa hälarna i backen eller?! Så nähe...fick väl ta jumpadojsen & klämma ner korvarna till fötter man äger idag!

    Tro mig...jag försökte verkligen pressa fötterna i något annat :( duscha dem i kallvatten i hopp om att de skulle bli mindre svullna...sonen bara skratta åt mig...Bart Simpson garvet HA HA kolla vilka feta fötter du har!!! Muttrande & mumlandes klev jag slutligen ut genom dörren, konstatera att jag inte längre äger fotknölar...jag äger kamelpucklar istället...bra kanske om man ska steppa runt i en öknen eller så, kanske funkar med vattenreserver då?!

    Och jag har "fotbollsvader"...kan ju inbilla mig att det är muskler, men sorry...det e vatten det med! Är så skönt när man ska sätta sig ned, man flyger nästan framåt för vaderna smäller i lårets baksida & man hamnar en meter över golvet hahaha! Dä ä int lätt att skvalpa fram!

    Till min tröst så hitta jag rosa donuts med strössel på idag...scary färg, men eftersom jag blev så deprimerad över att min glutenfria jordgubb/vanilla-cheesecake hade en nötbotten och mitt nattsvull blide historia igår så JA...det blev gluten intag istället! Och vi ska ju inte ens tala om vilken tröst man behöver då man inte får in fötterna i skorna längre hahaha (najs bortförklaring va).

    Trevligt nog upptäckte jag idag på balkongen att jag troligen fått äran att ta emot nya inneboende aliens, sitter & läser...så ser jag att det var en miljon getingar som flög fram & tillbaka...sen ser jag att de kryper in i väggen hela tiden?! WTF...dom små skitarna håller på att bygga sig ett bo?! Nehe...nu får det allt vara nog, jag tänker inte umgås med ett gäng sura getingar i sommar...behöva kolla allt man dricker så man inte får sällskap i halsen! Satt & fundera ett tag...HUR ska jag stoppa dem?

    Smidig som man är kom jag på att leta upp verktygslådan & tjong så satt en plugg i hålet HOW DO YOU LIKE ME NOW?! Två sekunder senare kommer en skitsur geting som inte längre kan komma in hahaha...den surra & dunka skallen i pluggen...eeh sen verka den pissd off, så jag tog min fikabricka och flydde in! Jag menar...varför utmana ödet, sen kanske den lackar ut & biter mig...vilka vapen har jag hemma?!

    Hmm...hårspray & tändare?! Blasta bort den?? Då får man säkert en armé som biter ihjäl en! Så nu blir det antisimex samtal...samtidigt så funderar man på jaha när kan man boka dem då? Jag menar...rätt vad det är kommer väl bebisen på att den ska ut & då måste man ha husvakter, för man kan väl ge sig fan på att just precis en kvart innan de ska komma så kommer bebisen på att den vill ut?!

    Känns som man får ha saker "on hold" tills liten trillat ut, så man kan styra upp allt & vet vart man kommer befinna sig! Känns ju som man inte kan planera ett smack nu, utan bara trava runt & vänta!

    Labels: , , ,

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s