• I did it again?!: Sätta VAD DÅ sa du?!

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Friday, May 25, 2007

    Sätta VAD DÅ sa du?!

    Jaha ja...så har man vart hos barnmorskan igen då. Allt såg bra ut även idag, när hon kleta gel för kolla hjärtljuden så blev liten sur & börja sparka...hela magen dallrade. *fnys* ska liten vara sur?! Det är väl jag som ska va det hahaha...den har ju liksom inte hållit tiden va, bara luras & lever rövare!
    Fick ett nummer till en ny ultraljudskoll...den här bebisen är besatt av att bli plåtad vad det verkar *S*. Men nu är det för att kolla busen, kanske få en igångsättningstid?! Amen snälla någon...låt mig slippa det, kan du inte komma ut frivilligt?!

    Detta är bebisgömman, plåtad igår...observera mina osexiga träningsbrallor med vääärsta hänget :P

    Japps...så jag frågade hur sätts maskineriet igång då? Låter ju lagom kul det där & drar säkert ut mer på tiden än att föda som vanligt?! Jaha...otrevlig biz lät det som, gelé här & där, katetrar & kanyler...precis allt som får mig att hyperventilera och dö...ja, mentalt iaf av tanken, kanske sugklockor så skalleponken ser ut som en conhead. Låter lockande eller?! Så fan att det gör... herre gud ska inte andra barnet liksom vara a pice of cace?! Förhörde mig om det fanns risker för kejsarsnitt...min stora NONO på listan av saker jag INTE vill råka ut för, sköterskan på sjukan skratta...näe, vi har en massa andra knep som du kommer få information om när du kommer hit *phuuiii*, sånt vill jag slippa!'

    Igångsättning medför säkert massa fler risker...kan säkert gå mer snett när man ska beblanda sig med mediciner & annat crap! Jag är en sååådan optimist så det finns inte hahaha, ska testa att tvångskrysta snart...pressa ut den...tvinga ut den...går det eller?!

    Och nu över till en bön: Snälla bebis som häckar här, kom ut nu är du kär...annars får du allt stanna där. Nu är det slut på det roliga och mamsen börjar oroa sig...allt är boat & klart...kom ut med raketfart annars kommer doktorn & tar dig och då blir det inte kul...GLÖM presenter i jul!

    Hmm...undrar om små hot hjälper hahaha!?! Självfallet så har jag haft små värkar när jag kom hem, troligen av ren & skär skräck än att det skulle vara dax, det kluckar lustigt när liten tar i...man bara ja, kämpa på spräck hinnan för 17, do it you chicken...DO IT!!!

    Syrran tror i helgen, jag hoppas det...fast hon ska ut & parta hahaha...så jag sa det passar utmärkt, hon kan raggla in & så minns hon mindre sen...rentav smuggla in en flaska sprit så kan vi sjunga duett under förlossningen så minns jag än mindre! Låter väl som en ypperligt smart idé mohaha!

    Men jaha ja...nu får man hoppas att den inte väljer att komma på ena brorsans födelsedag, eftersom envis "missade" systersonens (tack & lov för det)! Så...om den inte frivilligt nu skulle komma i helgen, så är ultrajudet bokat och en igångsättning kan jag räkna med den 3:e juni?! Ursh...nu fettar den ju bara på sig, kommer ju bli hur stor som helst ju....stackars mig, jag ville ju ha en LITEN den här gången...jag vill inte ha en elefant!!! Tänk att man aldrig kan få bestämma själv :)

    Labels: , , ,

    4 Comments:

    Blogger Superquinnan said...

    Okej jag erkänner; Har blivit beroende av din blogg. Vi är ganska lika... Jag har storskräck för igångsättning och snitt (men vem har inte det9 men du.. Jag känenr fler som gjort både det ena och det andra och de klarade det och du verkar ju envis och stark så... Man vet ju aldrig med de där busarna.. Den kanske tittar ut när du fått tid??? Min brorsdotter kom natten innan planerad igångsättn. men så vägde hon ju 4900 också.. Hua... Nåja, önskar er en trevlig helg från en söderförortsbo till en annan... Här är det fullt ös i magen och Mini ligger och trycker längst ned så det känns som h*n sparkar ut genom mufflan.. ;)

    11:29 AM  
    Blogger Unknown said...

    Alltså ni bor ju på feeeel sida av stan.....

    Håller knoddis fast i navelen fortfarande alltså...

    hoppas att allt går bra och att du får en as-kalas helg....

    kram

    11:41 AM  
    Blogger RedAngel said...

    *S* Nämen åh vilken ära...droga folk så de springer hit!!! Perfa sätt! Nä, men det e väl alltid kul att läsa om sånt man känner igen & vet själv hur det är!

    Ja du, snott syrrans hund hit som assisterande igångsätterska, så Ella & jag promenerar dagarna i ända i ren panik *S*! Stackars hund!
    Och jadå...ett tag så kändes den som bebben sprang på badkarsbotten när man softa, peta sig ner & det va lagom otrevligt att ha kraffsande där hahaha!

    Ut ska min & det innan de tror sig få taffsa på mig, är säker på att den trilla ut självmant snart, yogar till förbannelse för att se till å irritera den!

    11:47 AM  
    Blogger RedAngel said...

    haha ja du cian, söderbönor får tydligen dras med navelsittare... jag HOPPAS den skaka loss sig snart! (helst i helgen...så blir det askalas de lux!!!)

    11:50 AM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s