• I did it again?!: Jag e en ny människa?! Vad hände, vilka vindar vände?!

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Sunday, May 27, 2007

    Jag e en ny människa?! Vad hände, vilka vindar vände?!

    Åkte på storshopping och vilken befrielse...äntligen kunde man lalla omkring bland hyllorna utan att känna att man höll på svimma, man flåsade inte som en kossa även om det dock krävdes lite akrobatiska övningar att nå saker i frysdiskarna *S*...liksom man når ju inte med magen ivägen?! Im back!!! Im really back!

    Minns bara några månader tillbaka då jag nästan svimma av att bara kliva in genom dörrarna, släpade benet efter och orkade knappt ens tänka på vad jag skulle handla, vilket resultera i att man köpte helt galna saker eller kom hem med hälften. Slippa de där blickarna när man fick pausa på golvet för att inte svimma raklång! Åh vad skönt det är att blodtrycket är tillbaka igen! Nu garva man när man kolla på fötterna (gav vika för mina flipflopps idag...tänkte inte skaffa fler skavsår eller brotta mig svettig med skor som ändå knappt passar) ena foten såg ut som en fettbulle, den andra var rätt normal?! Symetriska jag eller vad?!

    Stod & fingra på ett par softa träningsbrallor...fan, nu ångrar jag mig att jag inte köpte dem! Okej skitfult, men å andra sidan så klämmer de ingenstans och man kan hasa omkring med hunden med dom! Bara för att smarta papsen yppade att det va väl ingen mening att köpa nya nu?! Varför lyssnar man på män?! GAH! Skulle tagit dem ändå...skit samma, kunde flummat runt hemma med dem sen!

    Men sonen blide lycklig, shoppa en massa åt han istället hehe...funderar på att smyga tillbaka & införskaffa en vattenscoter åt han sen som han kan släpa med ut till sommarstugan. Han fyller ju ändå år snart...så då kan man gömma den så länge! Och vem vet...rent av drar jag en repa på sjön hehe!

    Grymt jobbigt med värmen, trode jag skulle förångas i bilen...och män ska inte packa kassar...så klart hamna min dricka i botten på någon av de 47 kassarna & muttrig blev jag så klart (skyller på hormoner så klart...vad annars). Drog på grillen när vi kom hem...ja, vill man svettas så är det ypperligt väl valt tillfälle. Men sen när man är mätt så...ja, då är allt lugnt igen!

    Igårkväll tog vi en sådan lång promenad att jag knappt kom hem, samandragningar så man trode något skulle trilla ut på asfalten...men icke då?! Man kanske ska köpa sig en dunk ricinolja och lägga sig i entrén till BB & hoppas på det bästa *S*?!

    Gravida vänninan ringde & förhörde sig om det trilla ut något....icke då, pärlan sitter säkert i musslan serrö! Den tokan hade vart på krogen igår...supit till råga på allt, hade tänkt att jag skulle kanske velat följa med?! Jag kan inte förstå att man gör det frivilligt när det finns läskeblask & alkoholfria drinkar?!

    Och näe, den här omgången är jag inte alls sugen på att springa ut & parta (dock utan alkodrycker...en annan har liksom andra tankar om sånt) och att va ute med berusade människor till morgonen intresserar mig inte, vill inte känna deras andedräkter eller råka bli puttad av någon med runda fötter och dansa...det gör jag när ingen ser mig nu för tiden hahaha...vaggar mig hit & dit bakom gardinerna...inga vittnen är bäst när det mest liknar en plågad blåval på stranden!

    Labels: , ,

    4 Comments:

    Blogger Superquinnan said...

    Låter som en bra dag. Det där med blodtrycket är jobbigt, har precis gått in i den där mardrömmen.
    Jag tolkar det som att du är på G även om du säkert inte tror det!! Jädrans vilken chysst mage du har. Finfin.. Jag har en hylla ;-)

    12:28 PM  
    Blogger RedAngel said...

    Japp, igår var jag uttråkad & rastlös, idag har man njutit! I vecka 13 åkte blodtrycket ned i stortån...låg på 100/50 konstant fram till vecka 37?! "Det går över i vecka 24-27" hette det...men icke då!

    Nä, jag har nästan gett upp hoppet...men nu promenerar jag stenhårt för att det ska ske något innan de tallar på mig!

    Tackar :D ja du magen går inte icke av för hackor, nu ser man knappt hyllan längre *S*...nu är det tvärt om..magen kommer en halvtimma innan tittsen!

    1:58 PM  
    Blogger Unknown said...

    vatttenscooter vad coolt..
    Maken filurar på att köpa en fyrhjuling till Vilding..Hahahaha undrar vem som vill ha den mest..När Vildingen fortfarande låg i magen köpte maken ett radiostyrt flygplan för mååånga
    tusenlappar..
    "vaddå??klart grabben ska ha ett flygplan"

    Nu har det hängt i vildingens rum i ca 4 år efter att Pappsen körde upp det i en tall och kvaddade den efter första flygturen....

    Och en fyrhjuling..njae..här har vi en liten fegis som inte vågar sitta på gräsklipparen när den puttrar i 0.5 kmh..Hahahaha

    Ricinolja och att parkera i aentren till BB lät väl som en plan Hahahahahaha.....

    1:32 AM  
    Blogger RedAngel said...

    hehe amen fyrhjuling...en sån vill jag oxå ha *S*, så grymt roligt!!! Men jag är ju lite deardevil & gillar sånt, snöscoter e coolt med men då får jag panik att isen ska brista & jag kommer att döööö!!!

    Brände som en blådåre på landet förut & det va sååå roligt (fast inte på vissa ställen då isen knaka & jag trode att ono...im fishfood)!!!

    Japp, morsan bara äh ska du inte ha lite ricinolja eller vill du att jag ska klämma ut den?! Man bara ehum...mnja...jag vet inte det ja! Låter trevligare nästan än en igångsättning!

    3:28 AM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s