• I did it again?!: Beach 2007?! Eller gnäll efter smäll 2007

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Wednesday, March 14, 2007

    Beach 2007?! Eller gnäll efter smäll 2007

    Hmm...spenderat tid att blippa mig fram i bikini djungeln, eftersom man nu mer är extrautrustad och framtung så inser jag genast om jag inte ska ha bröstvårteskydd till överdel så är det att titta på modell big mama överdelar!

    Men det är alltid lika roligt när de envisas att säljas ihop...mitt ass är mindre än vad tittsen är, vilket iofs kan medföra att man kommer slinka igenom solstolarna i sommar men fastna med bysten mohahaha! Hur ofta kan man hitta bikini kombinationen 34/36 ass och en redig D överdel...som gärna inte ser ut som mormors avdankade hjälm?! Hur gör siliconbrudarna??? Eller iofs så köper de ju gärna försmå överdelar...men ska man leka arlafabriken i sommar så är man ju tacksam om maskineriet sitter under ett tygstycke någon gång under dygnet & med tanke på att det kan spraya åt alla håll, så kanske inte filtgrannen är så pass sugen på en latte la mama?! Man kommer ju ändå tillhöra flasharna de lux och så ska man peta ner små antiläcka-skydd!

    Och förresten...varför ser de alltid ut som blaffor under kläderna, luddar av sig så man helt plötsligt har "hår" på bröstet...även om det nu råkar vara pappersfiber då?! Borde inte de oxå utvecklas en aningens??? Nu när det finns parfymerade trosskydd, black, string & specialgjorda så om du inte innan visste vad som är fram & bak (undrar hur många kvinnor som lider av detta fenomen?!) så kan du nu skåda ett hjärta till gumpen?! Och amningsbehåar är ju bland det osexigaste som existerar, så bara för man blir morsa så ska underkläderna se ut som man vart & tallat hos mormor, axelbanden är bredare än amerikanska motorvägar...?!

    Spana lite på tunikor & sånt eftersom det örjar bli varmare...men ja då, om man inte gillar hysteriska mönstren...gärna ärger som kan framkalla smärre migränanfall, pensinärssnorduks rutigt eller puttinutt spets...vilka alternativ finns det då? Sandsäckshäng? Eller vi slängde på en massa glitter så skatorna lev fattiga & så klutta vi ut lite färg...kalla det orientaliskt gärna...jag blir SÅÅÅ sugen då?! Ja, jag är väl kräsen...man kan man få va det OCH hitta något?!

    Kände att jag ville hitta någon läcker topp som man kan pressa ned kulan i, gärna någon rolig färg...men icke då, gravida kvinnor ska helst se superduperromantiska ut med fluff & annat skit, eller astråkigt randig hemmafruvarning (helst med vita bomullsbyxor & loafers..) , eller...OOOO min favvo marin, röd eller basic svart eller vit..vill man slå på stort kan man nog hitta pippigult! Kan man inte få se ut som en foxy mama?! Måste man se ut som man syltar bär och bär foträta skor dagarna i ända?! Mnja...inte för min bäckenuppluckring tillåter några klackar för den delen heller, men jag kan väl åtminstånde hitta plagg som skapar illusioner hehe!

    Nä, snart klämmer jag ut min melon frivilligt så jag kan få ett bredare spectra på klädfronten känns det som, nu börjar jag känna mig tråkig! Och så har man fått invandrare i nyllet?! Finska kolonier har invaderat?! Säger bara antibacteriellt perkele...nu ska de väck *S*...vill inte skåda EN till, så ska fjäska till en tid på lilla salongen så kan de få skrubba, fluffa & klämma hela dan!!!

    Gud vad jag är gnällig *S*...men jag skyller givetvis på alla hormoner, vad annars!

    Å herregud...gjorde en upptäckt här om dagen oxå, ena syrran råkat ut för en olycka och fick larmsamtal om ambulansfärder & akutintag, så jag vaggade mig in mot sös för att ta reda på hur illa det var och om hon behövde låsas in! Väl där var hon så drogad på morfin och magen skriade efter påfyllning, så jag dumpa syrran & stack upp till fiket. Tydligt är att efter klockan 17 så invaderas matsalen av gravida kvinnor *S*...det var helt sinnes, där sitter vi & tuggar, helt folktomt...efter kommer ett till gravid par med brickan i högsta hugg. Allt eftersom jag idislar i mig min astorra svindyra crap-måltid så fylls det på...av ENBART gravida...med eller utan sällskap?!

    Fnissa lite lätt...jaha då är man bland medbärare...vi framtunga fettosar sitter och idislar...vi har tagit över fiket, nåde den som icke är gravid...bara vika hädan & ducka, inte irritera eller stå ivägen för då kan det bli fler akuta patienter *ASG*! Har aldrig vart med om att skåda 6 bord med havade fruntimmren på ett & samma ställe!

    Så nu vet ni det... nu ska jag välta kylen över mig, raffsa ihop något gött och hoppas på att blodtrycket pumpa som det ska imorgon, så jag kan komma iväg till barnmorskan det här året (vilken handikapp man känner sig som, äkta 1700-tals dam, som drama tar sig för pannan & nästan kysser backen för ingenting)!

    Labels: , , , , , ,

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s