• I did it again?!: Tiden flyger iväg...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Saturday, March 10, 2007

    Tiden flyger iväg...

    Herre gud, var ute på stan & promenerade, införskaffade en lämplig väska att släpa med till BB, insåg att ehum...min lilla DKNY väska rymmer ungefär ett par string & ett kontokort typ, eller ja det e ju mer en partybag som man fick lov att pussla ner prylar i...det får exakt plats ett stycke digitalkamera, paket cigg, mobil, lipgloss...och kontokortet...att försöka klämma ned en plånbok hehe...ja, då är det kört direkt och att släpa med sig halva huset är jag inte så förtjust i om man ska ut & svänga på dansgolvet *S*, även om det den senaste tiden fått gå till historien då!

    Så efter en invetering bland väskor så insåg jag snabbt att de antingen var allt för små eller modell resväska typ & som sagt, tänkte inte flytta in på BB...in & ut så snabbt det bara går, fast jag måste få plats med lätt matsäck hahaha...så ingen väska verkade ha rätta måttet! Skulle till friis & co, men ack så bra koll man har på stan...stack till slussen & skulle möta upp ena syrran vid butiken, hon hitta den inte...wft den ligger ju där (e hon blind?!) kommer upp från t-banan och bara ehe...va...vad är det där?!

    Har de bytt namn? Hmm...trippade in & hittade två söta väskor, kunde inte bestämma mig över huvudtaget så...jag tog bägge! Självfallet hade jag en perfekt bortförklaring för mitt alter ego som genast ifrågasatte mig vad jag skulle med TVÅ väskor till...men titta, den hääär kan man packa till BB & sen kan man faktiskt ha den som öööh kind of skötväska?! Pula ner blöjor & grejer...skåda de fina facken här *host* och den andra som är mindre kan jag ha när man ska...mmm...köra vagnen?! Ipekko!!! Hahaha...men man kan ju aldrig ha för många väskor heter det ju! (dregla & dö på http://jewels.se jag såg skor...hehe...vänta bara när jag blivit av med magen & kan dra på mig styltorna igen...då vet iaf jag vart jag ska sniffa upp mina skor! Jag älskar klackar & de älskar mig...just nu är man förpassad till sneakers *hrmfff*)

    Och när vi satt & fikade efter promenaden så efter lite räkning på fingrarna...herre gud, det är bara 10 veckor kvar...ungefär, det känns som det har gått ruggit snabbt den här gången! Knappt så man själv har hängt med liksom, kanske oxå för att man den här gången "upptäckte" det senare och ungefär två månader hade redan hunnit passera innan man hade någon aning om det hela! Eller just bara för det inte har vart lika jobbigt som första, även om jag haft blodtrycket i tårna & annat tjaffs, men hellre det än att konstant va illamående...DET känns värre & varje dag var en lätt plåga!

    Sonen gjorde en brutal upptäckt, vi spräckte hans illusioner idag *S*...vi var på ett gayfik, men eftersom vi hade le dog med oss så vet vi iaf att man får ta med sig puppyn dit samt de är så enormt gulliga & trevliga där. Sonens ögon höll på ploppa ur skallen när jag sen förklarade, han hade hört att grabbsen brevid oss va både turister & bögar eftersom jag blev förvånad över hur många engelsmän som fika just där (och att det finns kartor över gay sthlm) samt att två damer knappt blinkade & andades sedan vi kom in. Man började fundera på om de beundrade hunden eller om de kanske trode vi tillhörde de sk. rengbågsfamiljerna...jag med min mage i vädret & syrran som typ...öööh partner?! Eller så kanske de raggade *asg*...vad vet jag & vad vill jag veta?!

    Sonen gapade...ja men, varför tror du att det bara sitter två av samma kön vid varje bord och tindrar som små julstjärnor?! Ameeeeh...jag trode de var kompisar?! Syrran & jag garvade, syrran upplyste honom att han vart på fler sånna ställen förut när han var mindre...nu höll han på trilla av pinn...BÖG FIK?! VA?!!HAR JAG??? Men jag måste säga att dom caféerna är mycket lugnare och skönare än vanliga (och man får ta med hunden)...folk tjattrar inte så man får huvudvärk och är så där hysteriska som på vissa andra fik. Hehehe...och nu är man lustig oxå...men de som klivit ur garderoben kanske inte har samma behov att bli sedda... som hysteriska tonåringar som krama sin latte & vill att ALLA ska höra vad de gjort i helgen samt vilka mobilsignaler de äger?!

    Labels: , , , , , ,

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s