• I did it again?!: Tattuerat magen & lyst upp tillvaron...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Friday, March 09, 2007

    Tattuerat magen & lyst upp tillvaron...

    Nu har man roat sig kungligt, dekorerat magen...med en fin liten tatto *S*. Och för alla som nu kippar för andan och tror att jag tappat skallen i backen och uppsökt en tattuerare...hold your horses! Sonen käkade tatto tuggumi & där fanns en tatto som han tyckte skulle passa finfint nu när jag inte har piercingen kvar! Så japps...det blev rätt ball effekt...nästan så man tänkte åååh varför har jag inte gjort en innan (jo, för den skulle töja ut sig & se ut som skit just nu kanske...) , vi dela den i två och placera på varsin sida av naveln!

    Och sen så har vi lekt med bebben...

    Tog en mini-ficklampa och lös runt på magen... damn vilket liv det blev, var riktigt roligt att skåda sprattlet och den reaktion det blev. Min lilla inneboende blev tokig av att få sitt privata lilla tillhåll invaderad av ljus & det trumades på, körde man sakta med ljuset så kunde man skåda en liten näve (antar jag, men det kan likväl vart en fot) följa ljuset...så blinka man, stängde av...då var det lugnt ett tag, sen satte vi igång igen och bebben var antingen road av det hela eller asförbannad *S*.

    Det kan den själv få skriva traumatiska romaner om i framtiden..."Jag blev mobbad i magen, ljuset förföljer mig än idag" blir inte många sidor, eller vem vet kanske en trilogi hahaha! Sonen passade på att ta fram spionutrustningen samtidigt och avlyssnade magen, fick sig några rejäla sparkar så han garva ihjäl sig...DEN PRUTTAR, JAG LOVAR DEN PRUTTAR!!! Ja, vem skulle inte skita på sig om man låg och sov i godan ro och någon plötsligt börja jaga en med ficklampa mohahaha!

    Så roligt kan man ha det med en mage, när man ändå ligger dom en valross utsmetad i soffan! Fast man märker att det börjar bli en starkare krabat, vakna imorse av att någon sparka på min arm?! Tänkte vad händer?! Lyfte på täcket och hela magen dallrade, det var payback time...där fick man för man lekte fyrtornet hehe...

    Labels: , , , , ,

    2 Comments:

    Blogger Artist Silja Sjödin said...

    morrn carol,
    har just vaknat, testar min alldeles sprillans nya kul hobby och det är att börja morgonen med ett nonsenssökord och se var jag hamnar, dagens sökord var "pruttar djupt" och ---VALLA! Här är jag...
    det var ett tag sen, hur är det? Hur mår Bella?
    ...kolla gärna vad jag skrivit om lactos-gluten på min blogg, det passar ju in på dagens sökord menar jag, fastän det råkar vara slumpmässigt utvalt...
    http://siljablog.blogspot.com/2007/02/this-is-my-food-allergy.html
    http://siljablog.blogspot.com/2007/03/this-is-my-culinary-art.html

    Ska läsa mera i dina bloggar sen...

    Kramar från gamla polarn Silja :O)

    9:00 PM  
    Blogger RedAngel said...

    *S* Tjeenare tjeeena...ja du, det låter som en bra hobby du skaffat dig!
    Ska kolla på din blogg lejter, så du äger oxå denna gudomliga allergen/intollerans, fyfan är det för man är kreativ som man får smisk eller...vi har väl alla hört talas om konstnärers lidande hahaha...men matallergier?! Perkele!!

    2:30 PM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s