• I did it again?!: Barnvagnar n terrorister

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Tuesday, March 06, 2007

    Barnvagnar n terrorister

    My god, det är en djungel där ute...försökte hitta lite tester på barnvagnar då man sitter och spanar lite och funderar på om man ska köpa ny eller hålla sig till trygga bettan, visserligen asfräsch men några år på nacken i förrådet!

    Och funderade på en smidigare mindre modell, om man ska resa...en lättviktare typ, men som man vet inte riskerar livet på ungen, klipper fingrar eller testar strypförmågan. Man vill ju kunna vända sig om, även om barnen kan klättra & hoppa i vagnar så vill man vara säker på att när man vänder sig tillbaka så ser ungen likadan ut...inte fått nyllet insmaschat av att vagnfan välter bara för de sträckte sig mot sin napp/tå/strumpa.

    Gjorde ett big misstake, spana in några vagnar till bra pris, skicka mail till säljarna om de hade kvar dem, de kunde maila eller ringa en...och vad händer?! En sjuk människa sätter igång att ringa en i gryningen?! Och människan måste vara jävligt fattig & desperat...ringer som en blådåre??? WTF...det handlar om en begagnad vagnjävel...BRINNER DET ELLER???? Och försök gärna TVINGA mig att kravla upp ur sängen bara för jag ska hasa mig till mobilen genom att ringa 105 signaler,lägg på och ring om 105...och fortsätt gärna så en halvtimme?! Varför inte bara lämna ett meddelande? Kanske maila ett svar??? Nä, lek terror istället?!

    Jag hade knappt sovit något inatt...halsbrännan from hell var tillbaka och jag hade tydligen lyckats lägga undan mina mupps på något eminent ställe så jag hade inte hittat dem (jag gav upp kraffsandet då jag hade satont i benet och inte kunde komma upp på en stolfan heller..man e fet när man är fet)...utan frivilligt plågats halva natten igenom, eftersom jag alltid käkar på nätterna..så jonglerades mat & syra upp och ner så fort man försökte LIGGA och sova!

    Hade jag inte haft ont i benet & legat sömnlös halva natten, så hade jag svischat fram till mobilen och verbalt mördat denna störda kvinna! Hade bett henne sätta av mot kebnekaise med vagnhelvetet & hitta den högsta bergstoppen, masa in sitt arsle i vagnen och fått berätta hur hon kom ner, i vilken hastighet och hur många benbrott hon lyckats åstakomma på vägen ned! VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MÄNNISKOR???

    De andra mentalt sunda, de hade mailat svar...dom låg i inkorgen när jag äntligen rullat ur sängen och likt en skitnödig bambi försökte ta mig till kaffebryggaren!

    Misstänker att kvinnan som lekte terrorist troligen stulit vagnen...eller något var fel, för det var ett sådant underpris, så bara det var lite mysko!
    Och när jag råkade googla på vagnsnamnet så hitta man lite rubriker om att den är farlig, ska inte in i sverige and so on...jaha ja..då förstår jag att hon låg som en igel slickad vid telefonen i sina tappra försök att bli av med helvetet, nu hade hon en spekulant och givetvis måste hon bli av med dödsfällan illa kvickt?!

    Efter lite kraffsande i håret & i skåpen så hitta jag mina losec och när magen mojnat och jag stirrade ut som ett kolli genom köksfönstret så tänkte jag i mitt stilla sinne...jag dammar fan av min egen vagn, i värsta fall så kan man köpa nytt chassi eller däck...så är det med den saken! Vet åtminstånde att en brio är en brio...den har aldrig vält eller gått sönder som alla andra draman man fått höra om, jag vet att den är stabil & säker...orka hålla på

    Och här kan du ju skåda lite tester på vagnar, men de är väl lite äldre antar jag om de inte uppdaterar regelbundet (råd & rön)råd & rön 2004 pdf ,
    eller hos Sverker på svt PLUS och så klart hos konsumentverket barnsäkerhet, där man hittar alt möjligt annars kan man pynta en guldpeng hos vi föräldrar & barn för en nedladdning med nyare tester.
    Och föräldrar och barn.se har pdf filer att glutta på direkt...bilstolar, vagnar & annat


    Labels: , , , ,

    2 Comments:

    Blogger Anna said...

    Det fanns ett nytt test på aftonbladet plus, om man är medlem kan man komma åt det. Om du vill kan jag försöka ladda ner det och maila. Ifall det är intressant så skicka ett mail till mig på amek@bredband.net (jag tror man kunde ladda ner det i.a.f)

    12:50 PM  
    Blogger RedAngel said...

    *L* Tackar tackar för erbjudandet, väldigt snällt...men jag skiter nog i att köpa ny...tror jag *S* jag kan inte bestämma mig än, så jag avvaktar!

    Men bra tips! Såg bilden på din blogg, på vagnen...najs one!

    3:59 PM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s