• I did it again?!: Lista 2 Pojke vs Flicka

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Wednesday, February 28, 2007

    Lista 2 Pojke vs Flicka

    Du kommer att få en pojke om...
    • din bebis hjärta slår med mindre än 140 slag/minut
    • du bär magen "framåt"
    • du bär bebisen långt ner
    • du blir vackrare under graviditeten
    • du inte var illamående de första tre månaderna
    • högra bröstet är större än det vänstra
    • dina pupiller utvidgas när du tittar på dig själv i spegeln minst en minut
    • du vill äta salt och proteinrik mat, som ost och kött
    • dina fötter lättare blir kalla
    • du gör en pendel av din vigselring och en bit tråd, hänger den över magen och den svänger i cirklar
    • du får torr hy
    • du lägger din ålder då du blev befruktad till numret på månaden du blev befruktad och svaret är ett jämnt nummer
    • du fått tjockare och blankare hår under graviditeten
    • håret på benen växet fortare under graviditeten
    • du lättare får huvudvärk
    • du sover med huvudet mot norr
    • du spontant visar händerna med handflatan nedåt ifall någon ber att få se dem
    • du sover på vänster sida
    • din urin är klargul
    • du var den mest aggressiva parten under sexakten då du blev befruktad
    • du luktar starkt från hela kroppen då du ätit vitlök
    • om ditt förra barns första ord vad "pappa".

    Du kommer att få en flicka om...

    • din bebis hjärta slår fortare än 140 slag/minut
    • du är rund runtom, inte bara framåt
    • du bär bebisen högt
    • du inte alls blev vackrare under graviditeten
    • du var illamående de första tre månaderna
    • vänstra bröstet är större än det högra
    • dina pupiller inte utvidgas när du tittar på dig själv i spegeln minst en minut
    • du vill äta sötsaker som juice, frukt och godis
    • du gör en pendel av din vigselring och en bit tråd och den svänger från sida till sida när du håller den över magen
    • din hy är mjukare än vanligt
    • du är mer känslosam än vanligt
    • du spontant visar dina händer med handflatan uppåt om någon ber att få se dem
    • du var den mindre aggressiva sexpartnern när du blev befruktad
    • du inte luktar starkt efter att ha ätit vitlök
    • du lägger din ålder vid befruktningen till numret på den månad du blev befruktad och svaret är ett udda tal
    • ditt hår blivit tunnare och mer glanslöst under graviditeten
    • du sover på höger sida
    • du sover med huvudet mot söder
    • din urin är mindre klargul
    • ditt förra barns första ord var "mamma".

    Mitt hår är en katastrof den här gången *S*.... ska checka av en & uppdatera på vad som stämmde/er på denna lista later

    UPPDATERAT:
    Oki here we go again då...bebbe1 som bekant en pöjk...då stämde följande:

    • Mådde inte illa på direkten, men dock så var kaffe & cigg big nono (gick på 2v) innan jag ens "pinkat på pinnen"(testa positivt innan nästa "period")...efter det...så satte det fart & jag tålde nästan ingen doft utan att må illa, men spydde aldrig &...jo då det varade ÄNDA till slutet...fyfaaan!!!!
    • Mitt hår var tjockt & glansigt..fluffigt wonderbaar...
    • tror det var norr som sängen stod, inte så man direkt hade kompass & nej inga snurra ringar tester gjorda...& alltid visar spontant handlatorna...kan inte minnas att jag gjort på annat sätt OM folk inte ber att få dregla på mina naglar *S*!
    • Blev vackrare? Jag blev fetare & fick stans feta näsa...om det är skönhet,hell yeah jag va snygg! Jag tycker alla gravida är snygga & kvinnliga...?! Fick asmånga ragg (dock scary)?!
    • Hmm...högra titts har nog alltid vart en millimeter större & det va sonens favvohäng, men å andra sidan är jag högerhänt oxå?!
    • Om jag var det aggresiva? Hmm...svårt att säga men det var nog villt ändå *S*!
    • Salt mat, kryddig mat & en massa chokladpuddingar on top...minst 3 som efterrätt :O
    • första ordet....öööh damn...öööh...måste hitta bebiboken!
    • Högt tror jag...kändes som han låg på lungorna, peta ut revbenen, fast magen var ej synlig förrens vid efter 6:e mån började man se lönnfet ut & den började växa på som 17!
    • Udda tal

    Bebben i magen...denna sväng:

    • håret är för jävligt...känns mer som en tunn kalufs...fettplätten i kombination av matthet...bara konstigt inte som vanligt...här är det inget tjockt fluff alls!!!
    • sover med skalleponken mot söder...så mkt vet jag iaf utan kompass *S*
    • tittsen är nog the same...och det var mer gulligullande den här gången, så jag tippar på "mindre" aggresiv hahaha...men det är en tolkningsfråga! Siffran blir jämn
    • Mådde illa redan från början, innan jag visste ngt & det höll på i ett par månader men sen gav det med sig. Fick ngr finnar till råga på allt & folk undra vad fan det var med mig för jag såg "annorlunda" ut. Näsan ser ut som vanligt...inte alls tjockissnok!
    • Käka kött, grönsaksdille & fruktsug...absolut apelsinoman & apelsinjuice. Tror aldrig jag har luktat vitlök ur porer vare sig innan eller efter!
    • Känslosam?! Hm...beror på...med sonen kunde jag böla ögonen ur mig för nada, den här gången är jag pitbull?! Så vilket som är vad...och av vilken betydelse...wtf PMS på hög nivå! Fast nu har jag gått över till eufori fnissande, fast jag kan hugga som en kobra!

    Ska bli kul att se sen hur pass mkt sånna här listor egentligen överrensstämmer! Sonen som sagt 140-147 i hjärtslag & den här ligger mellan 152-155 hittils! Upptäckte idag att jag börja få en hormonrand.

    Med sonen hade jag en som bara gick under naveln...nu ser det ut som denna både går över & under...men den är för svag för att kunna säga 100% ännu och den har precis dykt upp!

    Labels: , ,

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s