• I did it again?!: snokat runt bland bloggar & läst annat crap med...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Wednesday, February 14, 2007

    snokat runt bland bloggar & läst annat crap med...

    Kollade på lite sådana jämförande stuff från olika graviditeter...listor och gammalt skrock, sånt är ju roligt att läsa.

    Men sen läste jag en ung brutta som gnällde om det här med att folk oftare kollar könet på UL och hon tyckte det va creepy när folk namngett sina innehåll?! Själv hade hon inga kids,men en massa tankar om det ovan nämda!

    Först och främst...vad är grejen med om man kollar kön? Skulle man älska bebben mindre? Människan är generellt en nyfiken liten historia, annars skulle man inte ens ha läsare på bloggarna *S*...eller hur! Eller hur & varför hamna just du här?
    Varför är det SÅ fel att kika innan? Du kommer ändå få en bebe...det kommer ändå vara det du får och man kan inte ändra på det och vill man inte veta så finns ju det valet. Alla gör väl som de önskar och vem har sagt att det ena är bättre än det andra alternativet?!

    Och att folk döper sina barn i magen?! Ja, är man så tvärsäker på namnet så vad spelar det för roll då? Visst det låter väl lite strange...men är det FEL?! Jag fattar mig inte på att folk ska sitta och ha ramar för hur normen ska se ut...låt alla va likadana, ingen bör tänka själv..för det lir ju så...öööh?! Alla har väl mer eller mindre ett "arbetsnamn" på sina bullar i ugnen?! Jag har en lista *S* men...för egen del så har jag tre namn...och vid anblicken av bebben så kommer jag se vad som "passar" bäst.

    Och att säga att foster inte är annat än en klump celler??? Ja, det tycker jag personligen är en lätt korkad åsikt, sure det kan stämma kanske i början...men nu tex kan inte jag se att det är en cellklump eftersom med dagens teknik så kan den överleva om den skulle födas nu...men en cellklump skulle ju förmultna....och cellklumpar vare sig hickar kickar eller suger på tummar!

    Det där är typiska fördomsfulla påståenden...samma sak som med folk som tror att en nyfödd är som en data utan programvaror, det stämmer ju inte...de små har ju redan sina personligheter och sina egenheter med sig direkt från starten. Om man tar två spädbarn brevid varandra så agerar de på olika sätt, även om grunderna är den samma! Erkänner att hennes åsikter irriterade mig en aningens, men alla är vi olika!

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s