• I did it again?!: för fet för mina brax..

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Wednesday, February 14, 2007

    för fet för mina brax..

    Nu börjar det ju bli jobbigt...nu är man för "fet" för sina vanliga brallor men samtidigt tydligen inte fet på rätt ställen...när man ska pröva mammabralls?!

    Och så tänkte jag idag köpa ett par nya bralls så man kan vagga runt med byxorna PÅ asset inte under, men det var ju dömt att misslyckas?! Tog min lilla bak som veva med hälften ute och smög in i hytten...drar på mig lindex variant av lowcut mammabralla bara för att skåda att mitt fett är felplacerat...way wrong...kunde knappt knäppa knappen och när man vänder sig om för att skåda hur de sitter på asset..WIIIOOO....hallå har jag skitit på mig, har jag en blöja vad vad vaaaad??? Det hänger i rumpan, sitter så det skaver runt höften och det flappar vid låren?!

    Skänker en OND tanke till alla de där kärringar som alltid ylar ååååh du e så smal att allt passar på dig...jo jag tackar att det gör det va...jag kan segelflyga med rumpan och samtidigt få blosdstockning i höften...passar perfa serrö?!

    Och dom som syr deras mammakollektion??? Hur fan tänker dom? En spinkis med värsta asset, inga höfter??? Nä, nu tänker jag dra fram varenda träningsbralla jag äger och slaffsa omkring med...jag ger banne mig upp! Resterande tre månader kommer jag gå som en riktig mupp så det så!

    Jag blir irriterad på det här...ska man verkligen inte kunna hitta en enda normal bralla som sitter som det ska??? Sist jag va i samma välsignade tillstånd så var problemet snarare att det inte fanns vettiga mammakläder om man inte ville va utstyrd som en pajas...sjömanskostymer och sametsbrallor modell tights upp över öronen, eller murriga bruna velourbraller som de råkat hitta i ett gammalt hippie kollektiv var det som fanns på marknaden. Man kunde ju förvänta sig att 10 år senare så bör det ha gått frammåt....är det konstigt med graviditeter... ska det vara så svårt att hitta en simpel byxa???



    Var hos barnmorskan idag hehe...hon glömde ta blodproverna & inte fan tänkte jag påminna henne heller, så road är jag av det! Blodtrycket är fortvarande extremlågt...100/50 så inte blev det bättre efter vecka 24 som läkaren sagt?! Idag mättes lilla kaggen och återigen så undra hon om jag haft problem med äggvita i förra graviditeten?! Passa på att kasta mig på vågen när jag va där...woho, har lyckats gå upp 2kg till....måste väl bero att man pumpa näringsdrycker så det står ur öronen på en :) men känns bra att något har förändrats....även om jag skulle vilja få upp blodtrycket några snäpp så man orkar göra något! Hon lyssna på hjärtljuden..först när hon drog igång maskinen..MY GOD, de innan måste vart hörselskadade...höll på trilla av britsen & hennes ögon ploppa nästan ur skallen! Och liten gillar inte alls att man försöker tjuvlyssna på vad han roar sig med, sparka iväg hennes munstycke så fort hon la den på mage *mohahaha* it´s a wild thing!

    Mina gamla teorier om hur man ser vilket kön som vila i magen verkar inte funka längre, mamsen sa oxå det att det var konstigt att det ska vara en kille det där...stämmer ju inte! Jag har hittils alltid haft rätt när jag gissat kön åt andra, men ta mig fan att det nu ska va SÅ strange?! Tex alla som får en mumintroll-näsa brukar få grabbar, jag hade det med sonen..den här gången...tss...ser precis likadan ut?! Det här med hormonränder är jag tveksam till..dok fick jag tidigt en med sonen och nu har jag inte ännu sett röken av den...but Im waiting =)

    Nu börjar man bli nyfiken...nu vill man snart bli ensam i sin kropp, tror oxå att min piercing snart måste ut...ska nog dra en fiskelina igenom istället för den växer ju nästan ihop på ett dygn...så har den gjort innan när jag tagit ut den!

    Passade på att beställa en tens-maskin till nacken, så nu kan man åtminstånde el-chocka sig lite hehehe... har ju börjat guppa rumpan lite mer för att få ordning på bäckenet, står och tränar som en liten fjant! Måste se jävligt porrigt ut om man skulle råka få syn på mig genom rutan *S* står där och svankar, skjuter rygg och vickar på höften som värsta dåren!

    Men det hjälper...det är det viktigaste av allt...wee nu är det pauskoppling i soffan i min kära al bundy-pose...

    Labels: , , , ,

    2 Comments:

    Blogger Unknown said...

    Jag brukar klockrent veta vad det blir för krabat genom att kolla på magen..

    Syns det bakifrån att man är gravid dvs ingen midja= Flicka
    Syns det inte utan man har en markerad midja = pojke

    Jag har "tippat" på 7 kompisar och tadaa..jag har haft rätt varenda gång..

    Al bundy-pose...Fy fasiken vad skönt

    /på väg till soffan

    7:27 AM  
    Blogger RedAngel said...

    hahaha ska plåta min kula så får vi väl se...

    Snoken e klockren...syrrans midja försvann men snoken blev fet & ja då hon har en pöjk!

    ska smacka upp en lista sen hahaha kollat skrock & plock.. and yeah bundy e bästa pose...

    8:51 AM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s